Už dlhší čas sa šepkalo o tom, že japonská automobilka obmedzí predaj modelu Jimny v Európe. To, čo malo byť len obmedzením kusov, ktoré pôjdu do predaja bude nakoniec úplným zánikom modelu.

Akonáhle Suzuki oficiálne oznámilo znovuzrodenie terénneho trpaslíka, verejnosť bola nadmieru nadšená. Na trh totiž prišlo malé a zároveň dostupné SUV, ktorého prioritou bolo mať čo najlepšie offroadové vlastnosti. Aj keď pod pojmom “dostupné SUV” si môže mnoho z vás predstaviť autá ako napríklad Dacia Duster či Suzuki Vitara, žiadne z nich nemá také dobré vlastnosti mimo cesty ako práve Jimny. Hranatý dizajn pripomínajúci Mercedes-Benz triedy G či 1.5-litorvý atmosférický benzínový motor taktiež apelovali na potencionálnu klientelu.

A tu prichádza kameň úrazu. Síce atmosférické motory sú jednoduchšie na výrobu a zároveň aj spoľahlivejšie než tie preplňované, je to práve motor, kvôli čomu Jimny v Európe končí. Benzínový agregát s päťstupňovou manuálnou prevodovkou produkuje 154 gramov CO2 na jeden kilometer, zatiaľ čo štvorstupňová automatická prevodovka túto hodnotu navýši ešte o 16 gramov. To sú hodnoty, ktoré posúvajú priemer všetkých vozidiel značky oveľa vyššie, než sú najnovšie európske emisné normy. Akonáhle sa priemer všetkých vozidiel konkrétnej značky dostane nad 95 gramov CO2 na kilometer, výrobcovi hrozia enormne vysoké pokuty.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Keďže záujem o Suzuki Jimny je vysoký, automobilka mala veľmi limitované možnosti. Napríklad v susednej Českej Republike sú čakacie lehoty na nové Jimny veľmi dlhé, pričom nie všetkým zákazníkom reálne auto príde.  Napriek tomu, že zvyšok modelového portfólia sa aktívne elektrifikuje, plány na elektrifikáciu modelu Jimny Suzuki zatiaľ nemá. Namiesto toho, aby japonci investovali do vývoju novej pohonnej jednotky alebo implementáciu už existujúceho mild-hybridu sa rozhodli sústrediť na iné trhy s benevolentnejšími emisnými normami. Nám ostáva už len dúfať, že sa k nám toto malé SUV po svojom krátkom comebacku ešte niekedy vráti. Šepká sa však, že Jimny by mohol na európskom trhu pretrvať, ak ho automobilka zaradí do úžitkovej kategórie vozidiel N1.

TEST Suzuki Jimny 4×4, nový vzhľad a tradičné hodnoty

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 2

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!