Domov Elektromobilita Škoda Enyaq iV, bezpochyby najdrahší model automobilky, poznáme ceny!

Škoda Enyaq iV, bezpochyby najdrahší model automobilky, poznáme ceny!

Mladoboleslavská automobilka predstavila svoj prvý elektrický SUV model Enyaq. Teraz odhalila aj cenu!

Škoda Enyaq iV ponúka pohon zadných alebo všetkých kolies s dojazdom až do 510 kilometrov v cykle WLTP a veľkorysý priestor, typický pre značku. Súčasne nové SUV prináša úplne novú koncepciu interiéru namiesto klasických línií vybavenia a s kompletne novo koncipovanou štruktúrou modelovej ponuky. Osobitnú lahôdku predstavuje exkluzívna, na 1 895 exemplárov limitovaná séria Enyaq iV Founders Edition, ktorá v jubilejnom roku pripomína úspešnú 125-ročnú históriu značky.

Zatiaľ len dve verzie

Enyaq iV 60 s dojazdom 390 km a Enyaq iV 80 s dojazdom 510 km. V štandardnej verzii je Enyaq iV 60 disponuje pohonom zadných kolies s výkonom 132 kW (180 k) a maximálnym krútiacim momentom 310 Nm. Jeho lítiovo-iónová akumulátorová batéria má kapacitu brutto 62 kWh, z čoho sa dá využiť 58 kWh netto. Maximálny dojazd je do 390 kilometrov.

V štandardnej výbave, ktorá začína na 39 490 eur, zákazníci nájdu poťah sedadiel v kombinácii látka/umelá koža a dekoračné obloženie, dvojramenný kožený multifunkčný volant, ambientné osvetlenie, 11 kW AC/50 kW DC nabíjanie, 19-palcové disky , akustické bočné okná s roletkami, strešný nosič, 7 airbagov, LED hlavné svetlomety, LED zadné svetlá, zadnú parkovaciu kameru, bezkľúčové odomykanie, zamykanie a štartovanie, rozpoznávanie dopravných značiek či bezpečnostné asistenty ako asistent udržiavania v pruhu, výstraha pred kolíziou s núdzovým brzdením, asistent rozpoznania únavy, svetelný a dažďový senzor, dvojzónovú automatickú klimatizáciu a mnoho ďalšieho.

Verzia s väčšou kapacitou akumulátora

Enyaq iV 80 má výkon 150 kW (204 k), maximálny krútiaci moment 310 Nm a najväčší maximálny dojazd v cykle WLTP až do 510 kilometrov. Jeho batéria má kapacitu 82 kWh (netto 77 kWh), cena štartuje od 46 990 eur. Oproti verzii Enyaq iV 60 disponuje Enyaq iV 80 v štandardnej výbave chrómovanými okennými lištami, strieborným strešným nosičom, Full LED Matrix prednými svetlometmi s AFS funkciou, Full LED zadnými svetlami s dynamickým ukazovateľom smeru, výsuvnými ostrekovačmi svetlometov, 3-zónovou automatickou klimatizáciou, vyhrievanými prednými sedadlami, vyhrievaným volantom s podvolantovým ovládaním rekuperácie či voľbou jazdného profilu.

Široká ponuka doplnkovej výbavy

V ponuke nebude chýbať ani možnosť paketov, ktoré za výhodnú cenu pridajú množstvo doplnkovej výbavy. Za zmienku stojí napríklad paket Family, ktorý pridá do výbavy slnečné clony zadných bočných okien, elektrickú detskú poistku,
230 V zásuvku či 2x USB-C vzadu.

Paket Light and View zasa umožní dokonfigurovať Full LED Matrix predné svetlomety s AFS funkciou, Full LED zadné svetlá s dynamickým ukazovateľom smeru, paket Navigation pridá navigačný systém či online infotainment služby na 3 roky.

Cestovatelia ocenia paket Functionality so sieťovým programom, medzipodlahou batožinového priestoru či cargo elementami v batožinovom priestore. Z mimoriadnej výbavy bude možné prikúpiť zadné bočné airbagy, športový podvozok, mechanicky sklopné ťažné zariadenie, panoramatickú strechu, či napríklad rýchlonabíjanie až do 125 kW.

Enyaq 80 iV môže tak spolu s príplatkovou výbavou prekonať hranicu 64 000 eur, to však stále nie je vrcholom ponuky…

Škoda Enyaq iV - Startstop.sk - PRVÉ DOJMY
Verzia RS iV a 80X iV zatiaľ bez ceny

Dve najvýkonnejšie verzie s pohonom oboch náprav, zatiaľ ostávajú bez ceny. Enyaq 80X iv s pohonom 4×4 ponúkne výkon 195 kW a krútiaci moment 425 Nm pričom jeho dojazd dosiahne úroveň 460 kilometrov.

Ostrá verzia RS iV prinesie výkon na úrovni 225 kW a krútiaci moment 460 Nm pričom takýto Enyaq zrýchli z 0 na 100 km/h za 6,2 sekundy. V budúcnosti pravdepodobne dorazí aj najdostupnejšia verzia Enyaq 50 iV, ktorá by mohla osloviť širšiu skupinu zákazníkov.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokNové Audi Q2 je dotiahnutím detailov k dokonalosti
Nasledujúci článokStvorené bez príručky: Autá, ktoré nenadviazali na históriu značky