Automobilky nie vždy rešpektujú všetky pravidlá, o ktorých hovoria ich vlastné príručky. Či už môže za to odvaha inžinierov alebo snaha o zaplnenie diery na trhu, nie vždy vedie tento krok správnym smerom.

A v tomto rebríčku nenájdete iba super-autá alebo iba prešľapy. Je tu jednoducho všetko. Niektoré autá zrejme budú vo vašej vysnenej garáži, no vedzte, že z klasickej príručky na svet neprišli. A možno že sa vám páčia práve preto, lebo sú iné. Ktorý z automobilov vás zaujal?

Zbohom, tradícia

Ferrari FF je superšport, ktorý sa síce tvári ako pravé Ferrari, no chýba mu typický ladný zadok. Namiesto toho z neho konštruktéri spravili hatchback. Vyrábalo sa v rokoch 2011 až 2016 s motorom V12 a objemom 6,3-litra (660 konských síl). A trakcia všetkých štyroch kolies bola pritom úžasná. Sme zvedavý na SUV, ktoré príde v roku 2022!

Britský chrobák

Vytvorené mimo príručky: Autá, ktoré nenadviazali na históriu značkyAston Martin je pre mnohých z nás synonymom luxusu a športového ducha. Avšak pri uvedení subkompaktu Cygnet v roku 2011 sme dostali malého „facana“. Značka uviedla ako hlavný dôvod vzniku auta zníženie priemerných emisií svojho modelového radu. Hold, neuchytil sa tak ako Citigo či UP! A tak po dvoch rokoch opustil automobilovú scénu.

Nemecký racionalizmus

Dvojitá mriežka ja registrovanou ochrannou známkou spoločnosti BMW, ale malý model 700, ktorý sa vyrábal medzi rokmi 1959 až 1965 vyšiel bez prednej masky. Konštruktéri umiestnili motor dozadu, tak načo dávať dopredu mriežku chladiča? Je iróniou, že model 700 sa predával veľmi dobre a spoločnosť sa aj vďaka nemu dostala z krízy.

Tupá hviezda

Vytvorené mimo príručky: Autá, ktoré nenadviazali na históriu značkyKeď sa spomenie Mercedes, prvé čo vám napadne je luxus. V roku 1997 však značka uviedla na trh kompaktný „minivan“ – triedu A. Aj napriek tomu, že ho dodnes stále vídame, tento vzťah medzi automobilkou a zákazníkmi príliš nefungoval. Zmenilo sa to až s treťou generáciou, ktorá prišla v roku 2013.

Vydedený občan

Vytvorené mimo príručky: Autá, ktoré nenadviazali na históriu značkyFilozofiou spoločnosti Volkswagen je jej slogan a názov v jednom – ľudové auto. Automobilka sa rozhodla vstúpiť do segmentu vysoko luxusných vozidiel so sedanom Phaeton. Mal platformu Bentley a motory V6, V8 a vysnívaný W12. Trh však po tomto aute nebažil až tak, ako si mysleli, a tak sa nestal súčasťou prémiových luxusných vozidiel, ale len prémiou Nemcov.

V histórii nemalo obdobu

Porsche v roku 1997 prišlo s generálnou zmenou. Po skoro 35 rokoch sa zrazu rozhodli, že typické kruhové svetlomety na 911-stke (gen. 996) nahradia organickými tvarmi. V budúcej generácii 997, ktorá sa vyrábala od roku 2004, sa kruhové svetlomety vrátili späť. Niekedy je jednoducho lepšie sa utvrdiť v tom, čo si myslia všetci ostatní.

Zmenené kvôli pohodliu

Každý športový automobil s väčším objemom ako 1 500 cm3 od Subaru má pred prednou nápravou umiestneného boxera. Jedinou výnimkou je BRZ, ktorá je výsledkom spoločného vývoja s Toyotou (GT86 je jeho dvojička).

Angličanom veľké zadky (ne)sedia

Vytvorené mimo príručky: Autá, ktoré nenadviazali na históriu značkyJaguar vždy vedel vyrábať sedany a športové vozidlá. Avšak pod vedením spoločnosti Ford značka porušila protokol uvedením kompaktného typu X, stalo sa tak v roku 2001. Jaguar využíval základňu Mondeo, ktorý mal stále verziu SW.

Športové telo bez duše

Vytvorené mimo príručky: Autá, ktoré nenadviazali na históriu značkyFerrari Dino, ktoré bolo uvedené na trh v roku 1968, vzdávalo hold synovi Enza Ferrariho. Ale pritom mu aj tak chýbala duša v podobe V12-tky. Mal skromnú V6 a neskôr V8, ale aj tak si ho ľudia príliš neobľúbili.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 1

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokŠkoda Enyaq iV, bezpochyby najdrahší model automobilky, poznáme ceny!
Nasledujúci článokNový Peugeot 5008 ide po stopách malého brata