Na rozdiel do svojho veľkého rivala Renaultu Captur nehrá pre svoju generáciu kartu kontinuity. Vyzerá ako zmenšená 3008, ale s oveľa ostrejším vzhľadom ako predtým a výrazne nafúknutým telom.

Úprimne povedané, predchádzajúca generácia nebola jedným z najkrajších áut na cestách. Z moderného pohľadu – tam, kde chce každý SUV, vyzerá dizajn z roku 2013 rozhodne hudbou minulosti. V porovnaní so svojim predchodcom urobila nová 2008 veľký pokrok. Vizuálne sa SUV nakláňa oveľa bližšie k väčšej 3008, aj keď si svoje moderné maniere požičalo od menšej 208. Kompaktný crossover narástol o 14 centimetrov a v súčasnosti meria 4,3 metra.

S prepuknutím segmentu crossoverov sa vzhľad stal pre mnohých ľudí v pomyselnom nákupnom zozname prioritou číslo jeden. V tejto štvrti nie je núdza o modely, ktorým bude Peugeot konkurovať. Máme tu Nissan Juke, Ford Puma, VW T-Cross alebo Renault Captur, ktoré sú príťažlivé dizajnom či cenovkou.

Navrhnuté pre budúcnosť

Prvá misia návrhárov? Vzbudiť túžbu. V spoločnosti Peugeot je tím Gillesa Vidala na veľmi dobrej ceste. Rozhodnúť sa pre originalitu určite nebol ľahký krok, ale 2008 s odvahou vyštartovala proti prúdu a verím, že si za to pozbiera zaslúžené ovocie a svoj smer udrží. Interiér takisto dozrel ako víno.

Pochvalu si okrem dizajnu zaslúži najmä dekor, pretože GT Line je zabalený v materiáloch, ktoré si so strednou triedou kompaktných SUV nespájate. Samozrejme, falošná koža so vzorom uhlíkových vlákien znie trochu šialene, ale všetko pôsobí mäkko a nevyzerá to nudne. Plast sa tu používa tiež pomerne často, ale v mnohých prípadoch je navrhnutý tak, aby sa od svojich súperov odlíšil. Toto je častá charakteristika francúzskych automobilov, nezriedka v príkrom rozpore s vážnou tvárou niektorých nemeckých značiek.

V tejto výbave dostala palubná doska textúrovaný efekt, ktorý na tejto úrovni inde nenájdete. Trochu mi pripomína tkaninu z uhlíkových vlákien. Rovnako efektívne pôsobí aj rad kapacitných gombíkov a tlačidiel zabudovaných do akejsi „poličky“. Dizajn Peugeotu však nemusí vyhovovať každému, a to vďaka relatívne nízkej polohe volantu.

Pre koho je táto poloha bežná a nemá s ňou problém, je to dobré. Ale ak ste zvyknutý na konvenčné usporiadanie prvkov, možno sa po nasadnutí budete dlhšie terigať so sedačkou a nastavovať si polohu, aby ste zistili, či skutočne uvidíte na displej pre vodiča. Pretože by ste mohli zistiť, že vrchnú časť volantu máte stále pred očami namiesto displeja. A to je menšie nevýhoda, pretože je to vynikajúci displej.

Sedadlá sú tiež tip-top, mäkké a ponúkajú dostatočnú oporu a možnosti nastavenia. V tejto súvislosti sa môžem posťažovať iba na lesklý plast v stredovej konzole (priehradka na mobil), od ktorej sa občas odráža slnko. Ale to je detail.

Vítaná škála technológií

Technológie sú teraz na popredných miestach v rebríčku žiadanosti a 2008 vôbec nezaostáva. Štandardne je v ponuke Android Auto a Apple CarPlay, takže je možné bezproblémovo integrovať automobilový a digitálny život. Systém funguje solídne aj s navigačným systémom, ktorý plynule a bez ťažkostí plní svoje (teda vami zadané) úlohy.

Pri tom všetkom sa tu človek necíti zahltený funkčnosťou. Na rozdiel od niektorých systémov sa Peugeot nepokúša znovuobjaviť všetko sám a je pravdepodobné, že aj tak jediná vec, ktorú spravíte, je streamovanie hudby cez telefón.

Je 130 koní dosť?

Turbodiesel s objemom 1,5-litra má síce iba 100 koní, ale v nízkych otáčkach dá BlueHDi o sebe patrične vedieť (nie zvukovo) a ochotne reaguje na plynový pedál. V kombinácii s 8-stupňovou automatickou prevodovkou predvádza upokojujúcu stabilitu a neutralitu. Testovací týždeň som zakončila priemerným naftovým smädom v hodnote 5,2 l/100 km, čo vôbec nie je zlé. Udávaná spotreba výrobcu je podľa WLTP 3,8 l/100 km, ale auto je stále ešte v zábehu.

Tento malý nafťák má z jazdy radosť a určite sa poteší nájazdu kilometrov aj mimo mestskej džungle. Jazda s týmto crossoverom je skutočným potešením. Reaguje rýchlo a v zákrutách sa nefláka, vďačí za to aj svojmu krútiacemu momentu. Je citeľne pevnejší ako niektoré SUV, takže stále budete cítiť v kostiach niektoré nerovnosti. Výber menších kolies môže trocha narušiť svalnatý vzhľad, ale o to bude jazda pohodlnejšia.

Resumé

Peugeot odviedol svoju prácu skutočne na úrovni a môžeme byť radi, že ponúka niečo iné. Model 2008 by mohol byť tým pravým votrelcom, ktorý otrasie segmentom SUV. Svojou odvážnou vizážou zaujme veľké publikum.

TECHNICKÉ ÚDAJE
Usporiadanie a počet valcov R4
Zdvihový objem 1 499 cm3
Max. výkon 96 kW/130 k
Max. krútiaci moment 300 Nm
Palivo Diesel
Pohon FWD
Prevodovka 8-stupňový automat
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY
Dĺžka 4 300 mm
Šírka 1 770 mm
Výška 1 530 mm
Rázvor náprav 2 605 mm
Pohotovostná hmotnosť 1 404 kg
Objem batožinového priestoru 434 l
Zrýchlenie 0-100 km/h 9,3 s
SPOTREBA (počas testu)                                           5,2 l/ 100 km
CENA
Základná cena modelu 20 690 eur
Cena testovanej verzie 23 390 eur

TEST Honda Jazz e:HEV, naozaj revolučná, no zároveň praktická

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokAudi Q5 Sportback: Éra SUV-kupé pokračuje
Nasledujúci článokFord Puma ST: Prvé malé SUV, ktoré otvorene stavilo na športovosť