Arrivabene zošedivel ešte viac a Red Bull dáva dobré krídla!

Kolotoč najrýchlejších áut planéty sa na chvíľu zastavil aj v ázijskom Sepangu. 19. ročník je pre tento okruh zároveň na dlhšiu dobu aj posledný. Dvadsaťročné jubileum teda nebude. Nás však nezaujíma politika Liberty médie – vlastníka všetkých práv kráľovnej motoršportu. Náhrada  iste bude viac ako dôstojná.

Tréningy ako vždy veľa toho neukázali. Prvý upršaný ovládol Max Verstappen  (mimochodom všetko najlepšie k narodeninám – takže už nebude drzý sopliak, ale starý somár – berte to s rezervou.). V druhom a treťom si momenty slávy užívali červené autá z Maranella. Teda až do chvíle, keď  Sebovi Vettelovi povedal povestný agregát Ferrari ahoj. Mechanici odviedli perfektnú prácu a motor bol nahodený načas. Malo to iba jedinú chybičku krásy. Jednoducho odmietal ožiť. Neskôr sa ukázalo že ide o netesnosť sacieho potrubia. Takže Vettel musel požiadať o výnimku, ktorú aj dostal. Štartovať môže z posledného miesta. Pre kandidáta na titul nezávideniahodná situácia. Takže kvalifikácia prebehla iba s jedným Ferrari. Kimi profesionálne zajazdil druhý najrýchlejší čas. Gilotína nad Arrivabeneho hlavou ešte nespadla. Zaujímavosti sa však diali nižšie. V úvode kvalifikácie si získal pozornosť Pierre Gasly (F2) lepším časom ako Carlos Sainz v Torro Roso. Sainz to až tak vážne nebral a dal sa počuť, aký bude šťastný jazdec  továrenského Renaultu v budúcej sezóne. D. Kvyat je teda v divízii Red Bull totálne odpísaný. Škoda, chlapec mal talent. Mercedes zachoval tradíciu. Kvalifikačný režim kritika amerického prezidenta L. Hamiltona nesklamal a bezpečne si vyjazdil 70. pole position. Jeho kolega Bottas doplatil na rozumy inžinierov z Wokingu. Nové aerodynamické prvky sa ukázali ako študovaný nezmysel.

Výsledok – piate miesto. Ktovie, ako by skončil „chránený“ jazdec číslo jedna s týmto monopostom, ale to už je formulová politika. Fantázia dostala realne kontúry v čase Sotta Vandoornea. Siedmy kvalifikačný čas v porovnaní s Alonsovým desiatym dáva priestor na špekulácie. Vandoorne je buď lepší ako dvojnásobný majster sveta alebo? Dôležitý je fakt, že motory Honda, akokoľvek zaznávané, doviedli obidva monoposty do prvej desiatky. Nechcem byť prorokom, ale juniorka Red Bullu – Torro Roso môže byť s týmto agregátom na pódiach. Renaultu dochádza dych v inováciach, viem, že sa opakujem, ale Honda v nasledujúcich rokoch môže byť čiernym koňom. Dosť bolo úvah o možnom a nemožnom, poďme na štartovací rošt. Prvý rad: Hamilton, Raikkonen, za nimi Verstappen a Ricciardo. Nasleduje Bottas a chrípkou sužovaný Ocon. Ďalej bomba v podaní Mc Larenu -Vandoorne a Hulk na Renaulte. Pozícia zametačov prvej desiatky prischla Perezovi a Alonsovi.

Prišla však nedeľa a na štartovacom rošte sa začali diať veci. Raikkonenove Ferarri sa zachovalo bratsky s Vettelovým. Pred očami miliónov divákov bolo odtlačené do boxu červenej stajne. Infarktová situácia pre Maurizia. Do štartu sa záhadnú závadu nepodarilo odstrániť a tak pekné druhé miesto zostalo neobsadené. Superštart vyšiel Hamiltonovi, na krátky čas mal dokonca za sebou zásterku v podobe Valtteriho. Ten však svoju pozíciu rýchlo stratil. Naopak, vo štvrtom kole Mercedes – nemercedes – skončil za Red Bullom jubilanta Maxa. Ten prekvapujúco iba zvyšoval náskok a Hamilton chtiac – nechtiac rezignoval. Verstappen zrazu viedol Veľkú cenu Sepangu. Vettel ukázal takmer učebnicovú stíhaciu jazdu, ale pódium mu ušlo o vlások.Z toho sa tešil Danny Ricciardo. Najviac sa teda oslavovalo v tíme, ktorý dáva krídla. Nuž čo. Aerodynamika je aerodynamika – nielen v reklame.

O týždeň je na programe japonská Suzuka, domovská trať pre Hondu. Ak Vandoorna neprejde vynikajúca forma, budeme sa mať na čo pozerať.

Z boxovej uličky:

Šéf „anglického“ McLarenu šejk Muhammed bin Essa AL Chalifu s typickým ničnehovoriacim prejavom oficiálne prerušil s poďakovaním styky s Hondou.

Takahiro Hačigo ocenil spoluprácu FIA v jednaní s Torro Roso.

Sprievodný program F4 v Malajzii nedokončil jediný monopost.. Jednoducho  všetkým došlo palivo…

Výsledky:

  1. Verstappen Red Bull
  2. Hamilton Mercedes
  3. Ricciardo Red Bull
  4. Vettel Ferrari
  5. Bottas Mercedes
  6. Perez Force India
  7. Vandoorne McLaren
  8. Stroll Williams
  9. Massa Williams
  10. Ocon Force India

Celkové poradie:

  1. Hamilton Mercedes                    281
  2. Vettel Ferrari                            247
  3. Bottas Mercedes                       222
  4. Ricciardo Red Bull                     177
  5. Raikkonen Ferrari                     138
  6. Verstappen Red Bull                  93
  7. Perez Force India                      76
  8. Ocon Force India                      57
  9. Sainz Torro Roso                      48
  10. Hulkenberg Renault Sport       34

 

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokČo prinesie Autosalón Nitra 2017, množstvo premiér!
Nasledujúci článokŠtátne poznávacie značky európskych krajín. Poznáte všetky?