Súčasná situácia vo svete si okrem problémov s vírusom vyžiadala aj omnoho prísnejšie pravidlá pri nárazovom testovaní. Aj to je jeden z dôvodov prečo sa v tomto roku začalo s rozbíjaním áut až v priebehu septembra. V minulosti to totiž bolo už počas letných prázdnin. Jedným z prvých áut, ktoré sa podrobili prísnejším nárazovým testom bol aj nový elektromobil VW ID.3.

Malý elektrický hatchback aj napriek nepriaznivej situácii dokázal obstáť na výbornú. Aj keď v jednej oblasti dostal horšie hodnotenie, celkovo si vyslúžil plný počet hviezd. Najlepšie hodnotenie sa ID.3 ušlo pri ochrane detí na palube vozidla. V tejto kategórii dostal elektromobil 89%. Nasledujú bezpečnostné asistenty, v ktorých sa mu podarilo získať len o jedno percento menej.

vw id.3 euro ncap
Zdroj: Euro NCAP

Ďalšou testovanou kategóriou bola ochrana dospelej posádky pred nárazom kde sa mu podarilo zaknihovať 87%. Napokon najhoršie hodnotenie dostal prvý elektromobil postavený na platforme MEB od VW pri ochrane chodcov. Bohužiaľ tu je to len 71%. Najhoršie si v ochrane chodcov počínali predné stĺpiky auta. V tomto bode karosérie má vodič najhorší výhľad a zároveň má chodec najväčšiu pravdepodobnosť vážneho poškodenia zdravia. Podľa výstupu testu je najväčšie riziko ujmy na zdraví práve v oblasti okrajov čelného skla. Naopak výborné hodnotenie si vyslúžil predný nárazník, ktorý je navrhnutý tak, aby zabránil vážnejšej ujme na zdraví v prípade stretu s chodcom.

Euro NCAP zhodnotilo aj reakcie systémov na chodcov a cyklistov. Podľa testu je zrejmé, že bezpečnostné asistenty na stráženie okolia vozidla dokázali zareagovať len okrajovo na chodca a primerane na cyklistu. Práve tieto faktory sú dôležitým ukazovateľom pri hodnotení. Preto si VW ID.3 vyslúžil len 71%. Treba však poznamenať, že v prípade testovania podľa starých kritérií by toto hodnotenie bolo lepšie. Automobilky mali len minimálny čas na to, aby sa pripravili na sprísnenie testovania. VW ID.3 bol pritom len druhým modelom, ktorý sa podrobil novým testom. Premiéra bola odvedená na novej Toyote Yaris, ktorá pri ochrane chodcov dostala len o 7% lepšie hodnotenie.

Volkswagen oficiálne odhalil SUV ID.4. Aký je konkurent Škody Enyaq iV?

Zdroj: Euro NCAP

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!