Po mesiacoch čakania a odkladania sa včera prvé elektrické SUV od VW s označením ID.4 konečne ukázalo svetu v plnej paráde. Koncernový brat Škody Enyaq iV ponúka moderný dizajn, špičkovú technológiu a dojazd cez 500 kilometrov. Oproti českému SUV postavenému na platforme MEB však príde s chudobnejšou ponukou druhov výbavy. Aký teda je nový ID.4?

Tak ako píšem v úvode. Auto je postavené na novej modulárnej platforme MEB, ktorá je určená pre použitie v elektromobiloch. Vyznačuje sa centrálne umiestnenými batériami v podlahe, čo má za následok zníženie ťažiska a celkovo lepšie jazdné vlastnosti. Oproti Enyaq iV je nový VW ID.4 o niečo menší. Celkovo má na dĺžku 4584 mm. Široký je 1852 mm čo je o 27 milimetrov menej ako Škoda. Taktiež výška je o 4 mm nižšia a predstavuje celkovo 1612 mm. No a napokon rázvor sa zastavil na hodnote 2766 mm, čo je len o jediný milimeter menej ako pri Enyaq iV. O tom, že auto je určené aj mimo cestu svedčí aj jeho svetlá výška, ktorá je 21 centimetrov.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Dizajn v duchu rodiny ID.

Dizajnovo sa ID.4 ponáša v jazyku, ktorý už pred časom načrtol model ID.3. Prináša teda relatívne oblé hrany v spojení s futuristicky tvarovaným interiérom. Výrazným dizajnovým prvkom je masívna predná časť, v ktorej absentuje otvor mriežky chladiča. Namiesto toho sú tu pomerne vysoko umiestnené predné LED svetlomety, ktoré majú navyše funkčné prepojenie. ID.4, podobne ako Enyaq iV, bude teda môcť rozsvietiť celú prednú časť. Bočná línia okien na novom SUV pomerne ostro stúpa. Celkovo je silueta vozidla tvarovaná oblo, čo má za následok zníženie koeficientu odporu vzduchu na hodnotu 0,28. Zaujímavým dizajnovým prvkom je široká kontrastná lišta, ktorá je umiestnená nad bočnými oknami. Tiahne sa od predného A-stĺpiku a končí na hrubom C-stĺpiku.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Nezameniteľne bude nový ID.4 pôsobiť najmä v zadných partiách. Novinka totiž dostala masívne čierne orámovanie spojených svetlometov, ktoré majú 3D grafiku. Podobne ako tie predné, sú umiestnené pomerne vysoko. Navyše zadnú časť opticky zvyšuje aj masívny čierny nárazník s difúzorom, ktorý má len podčiarknuť outdoorový charakter vozidla. Čierna sa taktiež nachádza aj na ochrane prahov dverí a nájdeme ju v značnom zastúpení aj na prednom nárazníku.

Zatiaľ len dve výbavy

Podobne ako pri Škode Enyaq iV, aj v tomto prípade sa bude finálny dizajn vozidla líšiť na základe zvolenej výbavy. Volkswagen zatiaľ predstavil len dvojicu balíčkov výbavy. Prvým z nich je ID.4 1st. Ide o lacnejšie prevedenie, ktoré v Nemecku začína na 49 950€. Zákazník, ktorý si ho zvolí, dostane základné LED svetlomety či 10-palcový stredový displej infotainmentu. Pokiaľ sa rozhodnete pre kúpu edície ID.4 1st Max za sumu 59 950€, môžete už v sériovej výbave rátať s 21 palcovými diskami kolies, IQ.Light LED svetlami, 12-palcovým displejom infotainmentu alebo adaptívnym podvozkom DCC. Model Max navyše dostane aj presklenie strechy.

The new Volkswagen ID.4

Interiér bude vďaka presklenej streche a pomerne úzkym stĺpikom veľmi dobre presvetlený, Tým pádom bude aj viditeľnosť z neho na vysokej úrovni. A keďže sú dnešné elektrické autá aj akýmsi symbolom odvážnych tvarov a pokrokového dizajnu vnútrajšku, ID.4 si razí vlastnú cestu. V podstate sa jedná o akúsi evolúciu interiéru, ktorý načrtol už zmienený model ID.3. Zaujímavým dizajnovým prvkom je možnosť voľby bieleho volantu, ktorá však akosi stráca praktické využitie. Interiér bude k dispozícii vo viacerých farebných kombináciách a na výber bude taktiež viacero materiálov. Pri verzii Max dokonca dostanete kompletne elektricky ovládané predné sedadlá s pneumatickou bedrovou opierkou a možnosťou masáže. Tieto sedadlá navyše dostali certifikáciu ergonomity AGR, kvôli priaznivému vplyvu na zdravie.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Nepraktický volant, no praktické schopnosti

Z hľadiska technológií je ID.4 taktiež high-endom. Ponúka aktualizáciu palubného systému pomocou OTA či bohatú ponuku konektivity. Infotainment, ktorý bude v aute nainštalovaný je najnovšou modulárnou stavebnicou koncernu VW. Ide teda o rovnaký systém, ktorý v súčasnosti spôsobuje nemalé softvérové problémy a v niektorých prípadoch dokonca nefunkčnosť niektorých asistentov.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

ID.4 nebude len dizajnovou hračkou. Auto má základný objem kufru na hodnote 543 litrov a po sklopení sedadiel dostanete až 1545 litrov. Navyše je za elektromobilom možné ťahať brzdený príves s celkovou hmotnosťou až 1000 kilogramov. S takto ťažkým prívesom zvládnete stúpanie na svahu s celkovým sklonom 12 stupňov. Okrem toho, obe aktuálne ponúkané verzie budú k dispozícii aj so strešným nosičom.

Motoristicky pôjde o štandard. Elektromotor s výkonom 150 kW bude spočiatku dostupný výhradne s pohonom zadnej nápravy. Auto bude na jedno nabitie schopné prejsť 520 kilometrov vďaka zabudovanej batérii s využiteľnou kapacitou 77 kWh. Jednou z hlavných nevýhod batérii je ich hmotnosť. V ID.4 je to až 493 kilogramov. Napriek tomu je vďaka 125 kW nabíjaniu možné už za 30 minút na nabíjačke získať dojazd až na 320 kilometrov. V domácej sieti bude možné využiť wallbox s celkovým výkonom 11 kW. VW navyše garantuje, že po dobu 8 rokov od kúpy si batérie udržia celkovú kapacitu na 70%.

PRVÉ DOJMY: Škoda Enyaq iV, najpokročilejšie auto svojej triedy!

Zdroj: Volkwsagen

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!