Volkswagen pokračuje v elektrifikácii portfólia. Pre t mala nemecká automobilka pripravenú svetovú premiéru svojho prvého kompletne elektrického SUV. Nakoľko sa celá udalosť zrušila, predstavenie novinky prebehlo v online priestore. Nič to ale nemení na tom, že rodina s označením VW ID. sa nám úspešne rozrastá.

Podľa plánov VW by v roku 2050 nemalo byť na showroomoch žiadne auto na konvenčný pohon. Vďaka Parížskej klimatickej dohode, ku ktorej sa automobilka zaviazala, do začiatku 50. rokov 21. storočia plánuje predávať 100% bezemisných vozidiel. Model ID.4 je tak akýmsi druhým malým pokračovaním tejto ságy. Podobne ako ID.3, aj SUV vychádzajúce z konceptu ID.CROZZ vsádza na novú modulárnu platformu MEB. Na rozdiel od menšej “trojky” však ponúka mohutnejšie tvary a viac vnútorného priestoru. Podľa slov zástupcov Volkswagenu, je ID.4 navrhnuté za účelom maximalizovania dojazdu. Vďačiť za to môže najme perfektným aerodynamickým vlastnostiam. Inžinierom sa podarilo zvýšiť možný dojazd až na 500 kilometrov.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Prvé bezemisné SUV značky bude spočiatku dostupné len ako „zadokolka“, čo je pre VW nezvyčajné. V priebehu roka sa však dočkáme aj klasickej „štvorkolky“. Okrem skvelého aerodynamického vzhľadu bude ID.4 ťažiť najmä z vynikajúcich jazdných vlastností. Batérie, ktoré sú umiestnené presne v strede vozidla spôsobia lepšie držanie v zákrutách a tým pádom aj výrazne lepšie charakteristiky riadenia. ID.4 navyše ponúka kompletne digitálny kokpit, čím chce poukázať na budúce smerovanie značky. Väčšina z prvkov uvládania infotainmentu je realizovaná prostredníctvom dotykových obrazoviek, čo ale nemusí byť najšťastnejšie riešenie.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Volkswagen sa modelmi ID.3 a ID.4 zaviazal k striktnému dodržovaniu podmienok klimatickej dohody. Jej cieľom má byť zredukovanie skleníkových plynov. Koniec koncov, v podobnom trende sú nastavené aj posledné klasické modely značky. Nedávno predstavený Golf 8. generácie si zakladá na plug-in respektíve mild hybridných pohonoch, zatiaľ čo najvýkonnejšie SUV Touareg R bude dostupné len ako plug-in hybrid. Podobnú filozofiu môžeme preto už v blízkej dobe očakávať naprieč celým portfóliom. Veď aj nový VW Caddy by mal neskôr dostať možnosť hybridného pohonu.

Zdroj: Volkswagen

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!