Známy model Dacia Logan MCV opúšťa po 14 rokoch výrobné linky rumunskej továrne. Dôvod? Nízke tržby, ktoré model akumuluje na všetkých trhoch od roku 2019 a nová stratégia, ktorú firma použije, zjednoduší ponuku vozidiel.

Výroba modelu Dacia Logan MCV sa tento týždeň oficiálne končí. Rodinný model s nízkymi nákladmi sa vyrába už 14 rokov, aj keď má pomerne nízke čísla predaja. Niektorí pragmatici možno očakávali jej koniec skorej, veď sa predsa jedná o auto za menej ako 13 000 eur! Toto je v skutočnosti jediný dôvod, ktorý viedol k tomuto rozhodnutiu.

Nová Dacia Sandero už opúšťa linky rumunského Mioveni

Za posledný rok vyrobili továrne Mioveni a Tangier menej ako 35 000 kusov modelu Logan MCV. V porovnaní s viac ako 62 000 kusmi modelu Logan sa jedná o naozaj podstatný rozdiel, ktorý rozhodnutie Dacie dokonale odôvodňuje. Zastavenie výroby tohto vozidla sa zhoduje aj s odchodom z montážnych liniek druhej generácie vozidiel Logan a Sndero, ktoré začínajú novú komerčnú etapu. Tajné zdroje ale sľubujú, že Logan MCV bude mať svoje revolučné druhé ja.

Nízkonákladovka sa dostala na trh v roku 2006, no teraz sa bude továreň v Mioveni v Rumunsku venovať výrobe novej generácie modelov Stepway, Logan a Duster. Tieto tri modeli predstavujú 75 % podiel výroby, zatiaľ čo sa produkcia modelu Sandero presunula výhradne do mesta Maroko.

Manažéri rumunskej skupiny Renault naznačili, že posledné jednotky modelu Logan MCV sa budú vyrábať budúci týždeň – s odvolaním sa na tento týždeň. „Pokiaľ ide o obnovu tohto modelu, už pracujeme na inteligentných vývojových riešeniach, vďaka ktorým sa budúca generácia tohto typu vozidla bude líšiť od predchádzajúcej.“ Takže pre MCV to nie je úplná labutia pieseň, ale vo svojom pôvodnom ponímaní už ju neuvidíme.

V tomto zmysle bude náhradou modelu Dacia Logan MCV sedemmiestne SUV. Rumunský výrobca pracuje na ambicióznom projekte, ktorí je interne známy pod kódom RJI . To bude využívať platformu CMF-B, v konkrétnej variante modelov Dacie ide o “low-cost”. Táto platforma bude mať dĺžku približne 4,5 metra. To sedemmiestnemu SUV umožní, aby bol podľa veľkosti na pol ceste medzi Renaultom Scénic a Renaultom Grand Scénic.

Povinné poznávacie značky pre bicykle? Novinku chce zaviesť berlínska polícia

Zdroj: ZR

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 2 / 5. Počet hodnotení 2

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokVW ID.3 prešiel testami Euro NCAP. Ako obstál?
Nasledujúci článokNezanedbávajte ochranné prostriedky a jazdite bezpečne, správna prilba je základ!