Spoločnosť BMW predstavila koncept iX, modernizáciu existujúceho modelového radu elektromobilov, ktorý prináša dojazd 600 kilometrov a priestranné útroby pre cestujúcich na úrovni elektromobilov. Séria iX sa bude vyrábať v nemeckej továrni a výroba by sa mala začať v druhej polovici budúceho roka.

Efektívnosť a účinnosť pohonu sa určite výrazne lepšie využívajú pri architektúre vyhradenej pre elektrické vozidlá. Spoločnosť BMW teraz zareagovala predstavením konceptu iX, ktorý poskytuje hnacie ústrojenstvo piatej generácie a dojazd viac ako 600 kilometrov.

Očakávaná novinka iX je odhalená, toto je BMW budúcnosti

Široký ako X5 a vysoký ako X6

Ako vysvetlili Bavori pri odhalení, koncept iX vylepšuje vizuálny obraz ich existujúcich SUV. Rozmerovo ide o kombináciu rôznych modelov – šírka je rovnaká ako u modelu X5, výška u modelu X6 a kolesá majú rovnaké rozmery ako X7. Výroba sa začne v druhej polovici roku 2021 v závode BMW v Dingolfingu a do predaja sa dostane koncom roku 2021. BMW iX je stále koncept, ale jeho tvar, technické detaily a dizajn kabíny sa prenesú do sériového produktu.

 

Medzi najdôležitejšie prvky exteriéru BMW iX patria aj najtenšie svetlomety, aké kedy boli k dispozícii u sériovo vyrábaného modelu BMW, zapustené kľučky dverí (ovládané stlačením tlačidla), bezrámové bočné okná, dvere batožinového priestoru – ktoré nemajú žiadne oddeľovacie kĺby a tiahnu sa celou zadnou časťou – a rovnako extrémne tenkými zadnými svetlami.

 

Technológia BMW iX je použitá inteligentne a stáva sa viditeľnou iba v prípade potreby. Vďaka tomu je použitie intuitívne, a nie príliš zložité. Dizajn interiéru dáva pocit bezpečia a známosti a vytvára nový typ väzby medzi cestujúcimi a vozidlom. Plachý technologický prístup k interiéru možno vidieť v rade funkcií, vrátane reproduktorov integrovaných mimo dohľadu či zložito tvarovaných vetracích otvorov. Vyhrievané povrchy a diskrétne zapustený projektor BMW Head-Up Display do prístrojovej dosky sú takmer neviditeľné.

Dojazd až 600 kilometrov

Európske cesty oslovia piatou generáciou technológie eDrive. Tá prináša dva elektromotory s maximálnym výkonom 370 kilowattov a priemernou spotrebou 21 kilowatthodín na 100 kilometrov. V spodnej časti je zabudovaná batéria s hrubou kapacitou 100 kilowatthodín, čo prináša viac ako predtým spomínaný dojazd 600 kilometrov.

Očakávaná novinka iX je odhalená, toto je BMW budúcnosti

Keďže nabíjať tak veľkú batériu bude trochu fuška, BMW sa postaralo o rýchle nabíjanie striedavým prúdom s výkonom až 200 kilowattov. V praxi to bude znamenať, že batéria sa nabije z 10 na 80 percent kapacity za menej ako 40 minút. Desaťminútové rýchle nabíjanie zvyšuje dojazd vozidla o ďalších 120 kilometrov.

Pretože iX spolieha na vyhradenú elektrickú platformu, inžinieri dostali podstatne voľnejšiu ruku. Pri navrhovaní celého automobilu tentoraz zmenili svoju koncepciu a automobil navrhli spočiatku od interiéru. Kvôli menším pohonným jednotkám a absencii potreby ďalších mechanických spojení dokázali odstrániť stredový tunel, čím vytvorili ďalší priestor pre nohy a úložné miesto.

„S technológiou BMW iX stanovujeme nové priemyselné štandardy. Model iX má väčší výpočtový výkon na spracovanie údajov a výkonnejšiu technológiu snímačov ako najnovšie vozidlá v našom súčasnom sortimente. Podporuje 5G, má nové a vylepšené funkcie autonómneho riadenia a parkovania a použije vysoko výkonnú piatu generáciu nášho elektrického pohonného systému, “uviedol pri predstavení Frank Weber, člen predstavenstva spoločnosti BMW.

TEST Honda e – malý klenot preplnený digitálnymi funkciami, škoda len toho dojazdu

Zdroj: BMW

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokMlynské Nivy konečne otvoria, kedy a na čo sa treba pripraviť?
Nasledujúci článokTEST Citroen C3 – Veterán, ktorý má stále karty v rukáve