Porsche Taycan sa podarilo zapísať do Guinnessovej knihy rekordov po tom, čo sa s elektromobilom uskutočnil najdlhší drift v histórii. Tento míľnik dosiahol Dennis Retera, inštruktor nemeckej značky, ktorý na okruhu Porsche Experience Center v Hockenheime zakrúžil 210 kôl.

Táto vlhká paráda trvala 55 minút, kým sa dostal šmyk na dĺžku 42,171 km , s priemernou rýchlosťou 46 km/h. Tento rekord bol dosiahnutý verziou Porsche Taycan s pohonom zadných kolies, ktorá je momentálne na predaj iba v Číne (v Európe a USA sa musíme uspokojiť s modelmi 4S, Turbo a Turbo S, všetky s pohonom všetkých kolies).

42 kilometrov v drifte? Porsche Taycan si vyslúžilo Guinessov rekord

„Keď je deaktivovaný program kontroly stability, je ovládanie Porsche Taycan veľmi jednoduché , najmä s týmto variantom, ktorý prenáša všetku silu na zadnú nápravu. K dispozícii je vždy dostatok energie. Stabilitu zaisťuje nízke ťažisko a dlhý rázvor. Precíznosť podvozku a riadenia vám umožňuje udržiavať dokonalú kontrolu za každých okolností, aj keď idete bokom, “ uviedol Retera.

The Porsche Taycan Drifts into the Guinness World Records

„Aj napriek tomu bolo dosť ťažké udržať koncentráciu počas všetkých 210 kôl, o to viac, ak vezmeme do úvahy, že mokrý asfalt driftovacieho okruhu nemá všade rovnakú priľnavosť. Sústredil som sa na kontrolu šmyku pomocou riadenia, ktoré je efektívnejšie ako použitie akcelerátora a znižuje riziko pretáčania.“

Tento rekord uznala Joanne Brent, porotkyňa Guinnessovej knihy rekordov, ktorá takto pracuje už viac ako päť rokov. „Mali sme niekoľko driftujúcich rekordov, ale urobiť to s elektrickým športovým autom je pre nás tiež niečo veľmi špeciálne. V spoločnosti Porsche skutočne vykonali priekopnícku prácu . “ Na zdokumentovanie záznamu sa použili senzory vybočenia vozidla a GPS.

42 kilometrov v drifte? Porsche Taycan si vyslúžilo Guinessov rekord

Hlavný aktér v podobe Porsche Taycan bolo s predsériovým agregátom bez akýchkoľvek úprav. Tento rekord je posledným z mnohých, ktoré sa už hromadia vďaka prvému elektrickému modelu nemeckej firmy. V čase, keď jazdilo 24 hodín na okruhu Nardò, dal jeden okruh na Nürburgringu za 7:42 minúty a dokonca dosiahol 26 po sebe idúcich zrýchlení z 0 až 200 km/h bez straty výkonu na letisku Lahr.

TEST Peugeot 208 GT-Line, podarilo sa mu zosadiť Clio z trónu?

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJPorsche
Predchádzajúci článokŠkoda Enyaq iV ide do sériovej výroby
Nasledujúci článokPolicajná Škoda Octavia pre Veľkú Britániu, budeme ju mať aj na Slovensku?