Vodíková technológia pohonu nie je a asi tak skoro ani nebude nejako rozšírená. Pritom automobilky s touto technológiou koketovali už pred 30 rokmi. Toyota Mirai sa však nechce vzdať a tak tu máme novú generáciu.

Vodíkové autá sú u nás v Európe tak málo rozšírené. Technológia vodíkového pohonu je však zložitá a v niektorých ohľadoch aj nebezpečná. Automobilky s ňou koketovali už pred viac ako 30 rokmi, avšak zatiaľ sa až toľko nerozšírili. Rovnako je na tom aj infraštruktúra, ktorá je na tom snáď ešte biednejšie, ako rozšírenie týchto áut. Toyota Mirai však stále pokračuje a tentokrát v druhej generácii.

Je tu ďalšia Toyota Mirai, čo prináša pohon budúcnosti?

Najnovšie informácie už máme aj o technike nového modelu. Technici neinovovali len prvú generáciu, ale začínali doslova od 0. Nová jednotka má objem 24 litrov, 330 článkov a výkon 174 koní. Efektivita mala vzrásť z 3,5 kW/l na 5,4 kW/l. Systém by mal byť schopný fungovať až do teploty -30 °C. Rozdiel je tiež v akumulátoroch. Už tu nenájdeme ni-mh batérie, ale moderné lítium-iónové články. Tých je tu 84 kusov, s napätím 310 V a kapacitou každého článku 4 Ah. Pri vysokých teplotách pomáha chladenie vzduchom.

Je tu ďalšia Toyota Mirai, čo prináša pohon budúcnosti?

Ďalšou inováciou je nová nádrž na vodík. Už tu nie sú len 2, ale rovno 3. Kapacita tak vzrástla z 4,6 na 5,6 kg vodíka. Spolu so znížením spotreby a zväčšením nádrže tak nový Mirai dokáže prejsť až o 30 % viac, na celkových 650 km. A to je už skutočne dostatočný dojazd aj na dlhšiu trasu, veď moderné benzínové motory s malou nádržou dnes nezvládnu o nič viac. Takže reálne možno skutočný pohon budúcnosti, ktorému z výfuku ide vodná para a nepotrebuje žiadne elektrické zdroje.

Ako filtračné auto

Výkon palivových článkov síce je 174 koní, avšak automobil poháňa dopredu elektromotor s výkonom 182 koní. Ten je umiestnený na zadnej náprave a poháňa, ako očakávate, zadné kolesá. Keďže je Mirai takmer 2 tonový automobil, z 0 na 100 km/h zrýchli za 9,2 sekundy. Maximálna rýchlosť je však „len“ 175 km/h. Automobil stojí na dosť veľkých 19-palcových diskoch, za príplatok budete mať aj 20-palcové. A viete čo je na vodíkovom aute najlepšie? Že Mirai funguje aj ako taký filter, ktorý filtruje zo vzduchu CO2. Koľko bude presne nový Mirai stáť, to nám ešte Toyota neprezradila. Ale vraj by mal byť lacnejší voči predchodcovi o približne 20 %.

TEST SEAT Leon FR 1,5 TSI – suverénne naj takmer vo všetkých aspektoch

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!