Príčinou zahmleného čelného skla v aute je kondenzovaná vlhkosť. A tá môže byť problém, najmä keď vonkajšia teplota na jeseň a v zime začne klesať pod nulu. Riešením by mohla byť meteorologická stanica priamo v aute.

Bežne nám nezostáva nič iné len čakať, kým nám klimatizácia či kúrenie nerozjasní výhľad alebo jednoducho okno zotrieť handrou, ktorá ale zanecháva šmuhy. Ford ale prišiel s novým systémom. Meteorologická stanica v aute. Sama sa rozhoduje a dokonca volí presné množstvo potrebného množstva vzduchu, aby sa zabránilo hromadeniu hmly na vnútornej strane čelného skla. Je ale tento systém prevratný? Dajte nám vedieť v komentároch.

Meteorologická stanica Ford – už žiadne zahmlené čelné sklo!

Nový senzorový systém od spoločnosti Ford ale s týmto neduhom zatočí. Systém s rozmerom 5×3 centimetre sa nachádza vo vnútri priamo na čelnom skle blízko spätného zrkadla. Rovnako ako meteorologická stanica meria vlhkosť v kabíne a tiež zaznamenáva teplotné zmeny čelného skla. Ak je to nevyhnutné, systém automaticky aktivuje klimatizáciu a zvolí požadované nastavenie prietoku vzduchu, aby zabránil zahmlievaniu zvnútra.

Meteorologická stanica Ford – už žiadne zahmlené čelné sklo!

Odmlženie čelného skla je zvyčajne proces, ktorý môže trvať niekoľko minút. Senzorový systém od Fordu ušetrí vodičovi čas a zabráni vzniku problému sám, takže nemusíte ovládať kúrenie ani klimatizáciu. Zvláštny je však dôvod, na ktorý sa Ford odvoláva. Keďže fitness centrá sú z dôvodu pandémie koronavírusu väčšinou zatvorené, väčšina ľudí chodí častejšie cvičiť von.

https://www.youtube.com/watch?v=K9-x_HY83-8

Turistika je v súčasnosti veľmi populárna. Najnovší Ford nadviazal spoluprácu s vonkajšou platformou Komoot, ktorá umožní vodičom Fordov a ich rodinám plánovať dobrodružstvo, navigovať k rôznym prírodným atrakciám a užívať si deň v prírode. Ak si ale celá rodina po výlete nastúpi do vozidla, auto sa začne zahmlievať tiež a preto by im táto možnosť mohla prísť vhod.

Meteorologická stanica Ford – už žiadne zahmlené čelné sklo!

Nový senzorový systém je súčasťou modelov, ktoré majú funkciu Dual Electric Automatic Temperature Control, ako napríklad Kuga a väčšie SUV Explorer. Mimochodom, najnovšia varianta meteorologickej stanice Windscreen spoločnosti Ford, ktorá má v oblasti skla a zrkadiel množstvo senzorov, je tiež navrhnutá tak, aby pomohla zvýšiť energetickú účinnosť vozidiel. Robí to znižovaním spotreby kompresora klimatizačného systému. To vedie k možným úsporám z hľadiska emisií paliva i CO2. Tomu sa hovorí zabiť dve muchy jednou ranou!

TEST BMW 520d Touring, Mild-Hybrid si s naftou príliš nerozumie

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 3 / 5. Počet hodnotení 2

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokAko môže vyzerať nová Škoda Fabia? Takto!
Nasledujúci článokTEST Peugeot 508 SW Hybrid, keď eko-motor dokáže podvádzať