Domov News Kedy sú stretávacie svetlá užitočnejšie ako diaľkové?

Kedy sú stretávacie svetlá užitočnejšie ako diaľkové?

V hustej hmle a pri silnom snežení určite urobia viac práce stretávačky a hmlovky. Diaľkové svetlá sú väčšinou v takýchto prípadoch len na príťaž.

Každý z nás vodičov by si mal najprv uvedomiť, ako a kedy má používať tie a tie svetlá. Mnoho šoférov pri zhoršenej viditeľnosti zapína diaľkové svetlá v domnienke, že je to správne rozhodnutie. Niekedy sa však pred Vami vtedy objaví biela stena a viditeľnosť sa zníži na menej ako 5 metrov. To však platí v prípade hustej hmly alebo silného sneženia, kedy by ste sa sami nemali oslepovať.

Kedy sú stretávacie svetlá užitočnejšie ako diaľkové?

Je potrebné povedať, že v tomto prípade nehovoríme o mestských podmienkach, v ktorých sú okolo cesty umiestnené svetlá verejného osvetlenia, ale hovoríme o ceste mimo mesto. Tam jednoducho iné svetelné zdroje chýbajú a musíte sa spoliehať na svoj vlastný automobil. Preto je aj pri týchto podmienkach veľmi dôležité, aby vodič vedel, ako svoje svetlá používať.

Za hustého sneženia alebo dažďa je všetko jasné – veľké kvapky alebo snehové vločky jednoznačne narúšajú viditeľnosť šoféra, pričom svetlomety nemajú možnosť tým pádom dobre osvetlovať predmety pred sebou. Hmla je tiež nepríjemná – ide o častice vody, ktoré nepadajú na zem, ale odparujú sa nad ňou. A ak postupujeme priamo s logickým myslením a snažíme sa zlepšiť zorné pole zapnutím najvýkonnejšieho zdroja svetla, často dosiahneme výsledok, ktorý je v rozpore s očakávaniami.

Kedy sú stretávacie svetlá užitočnejšie ako diaľkové?

Jasné lúče svetla sa zrazia s mnohými vodnými časticami vo vzduchu a odrážajú sa o nich až tak jasne, že vytvoria belavo svetlú stenu v bezprostrednej blízkosti auta. V takom okamihu vzniká pre vašu posádku veľké nebezpečenstvo – už malá nepozornosť môže spôsobiť, že si nemusíte všimnúť ani veľké nákladné auto, ktoré sa nachádza 10 metrov od predného nárazníka automobilu.

Preto je za takýchto podmienok oveľa správnejšie jazdiť zo stretávacími svetlami. Po prvé, nie sú také svetlé a nevytvoria bielu stenu ako diaľkové. A po druhé, stretávačky máte nastavené tak, aby nesvietili tak vysoko (ak ich máte správne nastavené a to jedno vám neubieha ako diaľkové, pretože aj takých kyklopov sa na cestách nájde nespočetné množstvo). A keďže stena pred nimi je pomerne úzka, môžete vidieť aj za ňu.

Kedy sú stretávacie svetlá užitočnejšie ako diaľkové?

V tomto zmysle je najvhodnejšie doplniť stretávačky hmlovkami. Na automobiloch sú umiestnené naschvál blízko zeme a mierne osvetľujú aj povrch naboku. V horších svetelných podmienkach odvedú najlepšiu prácu. Jedinou ich nevýhodou by sa mohla stať práve ich vhodná poloha, pretože sa rýchlo zašpinia, keďže sú tak nízko. Máte pocit, že akurát v hmle vám hmlovky vôbec nepomáhajú? Chyba môže byť práve v tom, že sú špinavé.

TEST Renault Clio E-Tech, to je 15 prevodov a tri motory! Má to zmysel?

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokTEST BMW 520d Touring, Mild-Hybrid si s naftou príliš nerozumie
Nasledujúci článokNový Hyundai Ioniq 5: prichádza nová éra elektromobilty