Aktuálna generácia Bentley Flyung Spur má už rok za sebou a je na počudovanie veľmi úspešná. Teraz prichádza v „zredukovanej“ verzii s osemvalcom pod kapotou.

Človek by si povedal, že po minulom debutovom „korona roku“ by najväčší prepad zaznamenali luxusné automobilky. Bentley je pravým opakom a predáva viac, ako kedykoľvek predtým. Tejto aristokratickej značke sa za minulý rok podarilo predať 11.206 kusov vozidiel, čím sa postarali o historický rekord. Bohatých ľudí sa zrejme „ťažké časy“ netýkajú. Najväčší podiel z predaných kusov vozidiel mala pritom novinka s dvanásť valcom pod kapotou, ktorá sa vyrába od roku 2019 v závode v Crewe. Najrýchlejšia limuzína sveta nahradila tak vlajkovú loď Mulsanne. Úspešne. Doba však pokračuje a Bentley tak do sveta púšťa novinku s osemvalcovým motorom Flying Spur V8. Pôjde tak o dokonalý pôžitok za volantom a už sa ďalej nebudete musieť nudiť na zadnej lavici.

Pokiaľ si budete chcieť svoje Bentley trošku poupravovať, tak predajca ponúkne možnosť redukciu náklonov v zákrutách, ktorý vyvíja vďaka 48 V až 1.300 Nm proti sile, ktorá kasňu nakláňa von zo zákruty. Na výber bude so štvôr alebo päť miestnej verzie. Medzi sedadlami sa bude nachádzať chladiaci box pre šampanské alebo štyri pol-literky vody. Teplotu bude konštantne udržiavať medzi -6 °C po +6 °C. Chýbať nebude ani 12,3 palcová obrazovka, či analógové prístroje.

V8 namiesto W12

Pod kapotou sa nachádza síce nachádza motor so štyrmi valcami menej, no dynamike to určite neuberie. 4,0-litrová V8 bude produkovať 404 kW a krútiaci moment 770 Nm. Tieto parametre sú samozrejme aj vďaka dvojici turbodúchadiel twin-sroll. Pokiaľ by sme to porovnali s motorom W12, tak Flying Spur V8 síce došiel nielen o 4 valce, ale aj o 63 kW výkonu a 130 Nm krútiaceho momentu. Čo však tejto V8-čke hrá do kariet je hmotnosť, ktorá je oproti W12 o 100 kg ľahšia. V kombinácií s 8-stupňovou automatickou prevodovkou a stálym pohonom všetkých štyroch kolies dokáže auto zrýchliť z pokoja na 100 km/h v priebehu 4,1 sekundy a maximálna rýchlosť sa ustáli na hodnote 318 km/h.

V šprinte tak V8 zaostáva za W12 o 0,3 sekundy. Výhodou V8-čky však bude jej efektivita. Flying Spur bude môcť šetriť palivo za pomoci vypnutia štyroch valcov. Toto všetko sa bude diať pri nižších otáčkach, než 3.000 ot./min. Pokiaľ však bude potrebný vyšší výkon, auto bude fungovať na 8 valcov. Zákazníci sa však o komfort nebudú musieť báť, táto deaktivácia nebude vôbec citeľná a vozidlo už od série ponúkne trojkomorové pneumatické odpruženie.

K dispozícii bude aj možnosť zvolenia si zo siedmych farebných prevedení karosérie. Ďalších 60, áno 60 farebných kombinácií si bude môcť zákazník zvoliť v personalizovanom balíku Mulliner. Pre agresívnejší a športovejší vzhľad si Angličania pripravili paket Blackline s čiernymi doplnkami exteriéru, vrátane matného svietiaceho loga „Flying B“. V8-čka sa od W12-tky bude líšiť charakteristickými 21“ diskami, logami V8 a štvoricou reálnych elipsoidných koncoviek výfukov.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJbentleymedia.com
Predchádzajúci článokBMW i4 privezie aj sľubovanú radosť z jazdy
Nasledujúci článokTEST SEAT Leon 1,5 eTSI – úspešný únik z koncernových pút!