Domov News Hybridné BMW M3 nedáva zmysel, tvrdí vedenie divízie

Hybridné BMW M3 nedáva zmysel, tvrdí vedenie divízie

Robert Pilsl, šéf projektu M3 a M4, tvrdí, že hybridné BMW M3 nedáva zmysel. Aj naďalej by sme sa tak mali tešiť z radových šesťvalcov.

Je to už nejaký ten piatok, čo motoristické médiá obletela novinka o pripravovanom Mercedese-Benz triedy C vo vrcholovej AMG verzii: tá má mať po novom výhradne štvorvalec dopovaný elektrickým pohonom. V súvislosti s týmito informáciami je na mieste otázka, aká budúcnosť čaká konkurenciu v podobe BMW M3 a M4 či Audi RS4 a RS5. Aktuálna šiesta generácia zástupcu z Mníchova prišla s obrovskými ľadvinkami, ktoré vyvolali množstvo kontroverzie. Zdá sa, že automobilka o ďalšie výhrady fanúšikov nestojí: šéf projektu M3 a M4, Robert Pilsl, tvrdí, že hybridné BMW M3 ešte stále nedáva zmysel.

Radové šesťvalce aj v budúcnosti

Kým odchádzajúca generácia Mercedesu-AMG C63 S sa spolieha na mamutiu silu 4,0-litrového vidlicového osemvalca dopovaného dvoma turbami, jeho nástupca príde hneď o polovicu valcov. Namiesto toho dostane doping v podobe plug-in hybridného pohonu. Vedenie Mercedesu sa snaží tento krok logicky odôvodniť slovami, že „ich zákazníkov jednoducho počet valcov v tejto dobe nezaujíma“, a to sa týka nielen verzií AMG, ale celého modelového radu.

V kontraste k tomu sa vyjadrilo aj vedenie časti divízie M, ktorá má na starosti vývoj BMW M3 a M4: „Sme historicky známi radovými šesťvalcami, preto ich stále máme aj v novej generácii M3. Je to jednoducho stredobod značky.“ Údajne o elektrifikácii uvažovalo aj BMW, no nakoniec upustili aj od mild-hybridných systémov. Dôvodom sú jednoducho zákazníci. Tí podľa BMW využívajú M3 a M4 najmä s motorom vytočeným do vysokých otáčok, no mild-hybridný systém poskytuje dodatočný výkon práve v nízkom a strednom rozsahu.

Ďalším dôvodom je vodičské vyžitie na okruhoch, kam majitelia M3 a M4 chodievajú podľa BMW pomerne často. Na trati je okrem výkonu dôležitá aj váha a tu ťahajú mild-hybridné a plug-in hybridné konštrukcie za kratší koniec.

BMW sa tak ako jedna z mála automobiliek súčasnosti snáži nájsť kompromis medzi neustále sa sprísňujúcimi obmedzeniami v automobilovom priemysle a vôli fanúšikov. Ďalším príkladom je ponechanie manuálnej prevodovke v ponuke, či možnosť pohonu všetkých štyroch kolies alebo výhradne zadného pohonu v protiklade.

Zdroj: auto.cz / startstop

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokKIA (ne)oficiálne predstavila svoj elektromobil EV6
Nasledujúci článokNový Opel Astra vôbec nebude iba kópiou Peugeotu 308 !