Subaru oficiálne oznámilo príchod úplne novej generácie Subaru Outback na Európsky trh. Na Slovensko sa dostane, prevdepodobne už v apríli tohto roku.

Prvý krát sa Outback ukázal v roku 1995 a odvtedy si vybudoval históriu praktické terénne kombi. Outback sa stal vlajkovou loďou pre značku Subaru a jeho popularita sa v priebehu rokov zvyšovala. Ľudia si ho obľúbili hlavne kvôli bezpečnosti, priestrannosti a jazdným vlastnostiam.

Za 26 rokov sa predalo v Európe viac ako 300.000 kusov. Stal sa jedným z najpredávanejších, navyše celosvetová produkcia Outbacku presahuje 6,6 milióna exemplárov.

Nový Outback je dizajnovo robustnejší a modernejší. Dynamická silueta a línie okien tento dojem len potvrdzujú. Širšie blatníky, veľká šesťuholníková maska chladiča, predné obloženie a vertikálne umiestnenie LED hmlových svetiel v rohoch zdôrazňujú schopnosti SUV.

Bezpečnosť na prvom mieste

Už v štandarde výbava obsahuje technológiu EyeSight Driver Assist Technology, systém prevencie kolízií. Samotné kamery na aute sa dočkali svojho “updatu” teraz disponujú takmer  dvojnásobným zväčšeným uhlom pohľadu a novým softvérom na rozpoznávanie obrazu. Zadná kamera dostala ostrekovač, čo rozhodne treba pochváliť. Musíme uznať je to celkom zaujímavá funkcia, ktorú určite ocenia mnohí vodiči. V ponuke budú k dispozícií ďalšie bezpečnostné funkcie ako Advanced Adaptive Cruise Control s funkciou udržiavania v jazdnom pruhu, rozpoznávania dopravných značiek a mnoho iného.

Jedna z najzaujímavejších vychytávok od Subaru, je určite funkcia rozpoznávanie tváre, ktoré sme mali možnosť vyskúšať v Subaru Forester. Novinkou pre Outback je tiež automatické brzdenie pri cúvaní čo pomáha vodičovi predchádzať kolíziám.

Čo sa týka samotnej karosérie, tak dostala do vienka väčšie množstvo vysokopevnostnej oceľe, ktorá slúži na lepšiu ochranu pri čelnom, bočnom ale aj zadnom náraze, v neposlednom rade vďaka tomu auto “schudlo”. Toto vylepšenie karosérie by podľa automobilky malo priniesť až o 40% vyššiu účinnosť absorpcie energie a lepšie preniesť nárazové zaťaženie. Karoséria bola posilnená novým konštrukčným rámom a pridaním nosníkov.

Boxer ostal

Nový Outback zachováva charakteristickú kombináciu pohonu všetkých štyroch kolies S-AWD s motorom Boxer a 8-stupňovou prevodovkou Lineartronic CVT. 2,5-litrový štvorvalec s priamym vstrekovaním prešiel zásadnou modernizáciou. Vynovený bol hydraulický systém a znížená viskozita oleja, čo v porovnaní s predchodcom znižuje stratu výkonu o 22%. Táto kombinácia ale ponúka vylepšené jazdné vlastnosti a zvýšený krútiaci moment. Pohon S-AWD je schopný pracovať za každého počasia v kombinácii so štandardným aktívnym vektorovaním krútiaceho momentu pre lepšiu ovládateľnosť aj v zákrutách.

Zlepšilo sa aj odhlučnenie vďaka využitiu nových skiel a akustických materiálov vo výplniach dverí a podlahy. Volič jazdných režimov SI-DRIVE umožňuje vodičovi prispôsobiť jazdu medzi režimami Intelligent a Sport. Na výber je aj režim X s dvojitými funkciami sneh/štrk a sneh/blato pre terénne schopnosti.

Priestrannejší interiér a väčší batožinový priestor

Kabína by mala po novou pôsobiť vzdušnejšie, najmä vďaka novej architektúre čelného skla a stĺpikov. Najzásadnejšou zmenou je však úplne nová konzola s horizontálnym displejom infotainmentu.

Nový Outback je štandardne vybavený veľkým 11,6-palcovým dotykovým displejom umiestneným na stredovej konzole s najpokročilejším informačno-zábavným systémom, ktorý umožňuje pripojenie Apple CarPlay a AndroidAuto.

Zväčšený priestor medzi prednými a zadnými sedadlami o 10,8 mm sa zdá ako zanedbateľné ale opak je pravdou, pre predných pasažierov sa priestor zväčšil o 30 mm. Šírka otvoru batožinového priestoru narástla o takmer 30 mm.

Objem batožinového priestoru narástol na 522 litrov bez sklopenia sedačiek. Subaru prichádza so zaujímavým nápadom, ktorý umožňuje ľahké otváranie kufra. Jednoduchým pohybom lakťa v blízkosti senzora zabudovaného v logu Subaru môžete pohodlne otvoriť kufor. Batožinový priestor disponuje aj menšími vylepšeniami ako sú háčiky a vrecko na sieťku pre lepšie upevnenie predmetov.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 7

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Pridaj komentár