Domov Elektromobilita Kedy sa Honda rozlúči so spaľovacími motormi ?

Kedy sa Honda rozlúči so spaľovacími motormi ?

Spoločnosť Honda ukončí výrobu spaľovacích motorov do roku 2040. Začne sa usilovať o dosiahnutie celkovej uhlíkovej neutrality do roku 2050 a o pokrok vo vývoji svojich riešení pohonných jednotiek s nulovými emisiami.

Prezident spoločnosti Honda Toshihiro Mibe podrobne popísal sériu ambicióznych cieľov na tlačovej konferencii v Japonsku. Upevnil záväzok značky viesť „pokrok v oblasti mobility, pohonných jednotiek, energie a robotiky“.

Ciele spoločnosti pre uhlíkovú neutralitu

Do roku 2050 si spoločnosť Honda kladie za cieľ dosiahnuť uhlíkovú neutralitu pri všetkých produktoch a podnikových činnostiach. To povedie k presunu zamerania predovšetkým na vývoj ekologických pohonných jednotiek a generálnu opravu jej dodávateľského reťazca, aby sa zabezpečilo, že produkty sú „vyrobené zo 100% udržateľných materiálov“.

Značka už potvrdila, že bude v Európe ponúkať výhradne elektrifikované osobné automobily do konca roku 2022, ako napríklad aj nová Honda HR-V. Aktuálne však upevňuje svoju globálnu stratégiu elektrifikácie pre nasledujúce roky. Do roku 2030 plánuje spoločnosť Honda 40% svojho predaja vozidiel s výhradne elektrickým pohonom alebo palivovými článkami (FCEV). Do roku 2035 sa tento pomer zvýši na 80% a do roku 2040 na 100%.

Budúcnosť je v partnerstve

Konkrétne ciele pre európsky trh musia dostať ešte viacero detailov. Strategické partnerstvo s General Motors urýchli elektrifikačné úsilie v Severnej Amerike, zatiaľ čo na čínskom trhu bude „do piatich rokov“ uvedených celkovo 10 nových elektromobilov s označením Honda. Prvá z nich bude produkčná verzia prototypu e: predstavená len nedávno v Šanghaji.
Spoločnosť Honda tiež potvrdila, že v druhej polovici desaťročia uvedie na svoju novú platformu „e:Architecture“ rad elektromobilov. Modely dorazia najskôr do USA a až potom sa dostanú do ďalších regiónov, vrátane Európy.

e:Prototype

Samoriadiaci elektromobil Cruise Origin, ktorý vyvinuli spoločnosti Honda a GM, sa začne testovať neskôr v tomto roku. Nas japonský trh by sa mal dostať v polovici tohto desaťročia. Toto partnerstvo tiež pomôže spoločnosti Honda rozšíriť ponuku FCEV.
S cieľom „zabezpečiť vysokú konkurencieschopnosť“ svojich elektrických vozidiel novej generácie spoločnosť Honda taktiež uskutočňuje výskum životaschopnosti polovodičových batérií. Takéto batérie ponúkajú vyššiu kapacitu oproti bežným lítium-iónovým jednotkám. Existuje plán, aby sa táto technológia dostala do výroby v druhej polovici aktuálnej dekády.

Na tlačovej konferencii bol načrtnutý aj cieľ eliminovať smrteľné kolízie týkajúce sa motocyklov a automobilov Honda do roku 2050. V súlade s tým sa spoločnosť Honda zaviazala zahrnúť do všetkých modelov uvedených na trh „rozvinutých krajín“ do roku 2030 systémy „ ADAS“ a vylepšiť inteligenciu jeho pokročilých vodičských pomôcok.

Model E
Honda sa nebojí investovať

Celkovo výrobca investuje v najbližších šiestich rokoch ekvivalentných 33,5 miliárd libier do výskumu a vývoja. Bol aj prijatý záväzok čo najskôr prijať nevyhnutné opatrenia vrátane aliancií.

Mibe uviedol: „Od minulého fiškálneho roku sme umožnili spoločnosti Honda R&D zamerať sa na výskum pokrokových technológií a uskutočňujeme výskum špičkových environmentálnych a bezpečnostných technológií pre realizáciu spoločnosti, ktorej cieľom je nulový vplyv na životné prostredie a bezkolízna spoločnosť. Ďalej napredujeme vo výskume technológií, ktoré rozšíria mobilitu do tretej a štvrtej dimenzie, do neba, oceánu, kozmického priestoru a oblasti robotiky. Posilníme náš pôvodný výskum technológií zabezpečením optimálneho rozdelenia zdrojov do oblasti pokrokových a špičkových technológií.“

HR-V e:HEV

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJAutoCar
Predchádzajúci článokParadox doby? V Európe downsizing, v Číne VW ponúka VR6 s turbom…
Nasledujúci článokAudi predstavilo netradičnú verziu A7 Long, pripomína skôr limuzínu ako Coupe