Domov News Toto sú tie najporuchovejšie autá podľa nemeckého ADAC-u

Toto sú tie najporuchovejšie autá podľa nemeckého ADAC-u

Toto sú tie najporuchovejšie autá podľa nemeckého ADAC-u

Kúpa jazdeného autá so sebou vždy nesie určité riziko. No ako ukazuje štatistika, s niektorými modelmi prichádza väčšie riziko ako s inými. Nemecký autoklub ADAC pripravil rebríček, v ktorom rozdelil najporuchovejšie autá do kategórií podľa tried.

Nákup vozidla patrí k tým finančne náročnejším položkám v každom (rodinnom) rozpočte. No finančné výdavky sa pri jazdenom vozidle jeho nákupom často len začínajú. Ak máte „šťastie“, môžete sa ocitnúť v nekonečnom kolobehu porúch a opráv, až nakoniec zistíte, že nákup jazdeného auta sa vám predražil niekoľkonásobne. Samozrejme, ide o prípad vyhrotený do extrému, no to neznamená, že sa nemôže stať. A hoci nákup jazdeného autá je takmer vždy lotériou, existujú rôzne štatistiky a rebríčky spoľahlivosti áut, ktoré môžu pomôcť pri výbere. Jeden z najvýznamnejších pravidelne prináša nemecký autoklub ADAC, ktorý na základe dát z výjazdov asistenčných služieb zotriedil najporuchovejšie autá do kategórií podľa tried.

Mimochodom, v Nemecku došlo v uplynulom roku celkovo k 3,4 miliónom výjazdov asistenčných služieb, čo znamená takmer 10-tisíc denne. Najčastejšou príčinou (15,1 percenta) boli problémy spojené s elektronikou. Naopak, problémy s chladením takmer úplne vymizli (0,1 percenta). Zaujímavé je, že pribúdajú výjazdy spojené s defektmi pneumatík (14,2 percenta): rezervné koleso je totiž v súčasných autách čoraz väčšia rarita a sady na opravu defektu sú v niektorých prípadoch úplne zbytočné.

V riadku je prvá registrácia modelu a hodnotenie je založené na počte porúch na 1000 registrovaných vozidiel.

Miniautá

V kategórii najmenších áut majú nelichotivé prvenstvo hneď dva modely automobilky smart, konkrétne forfour a fortwo. Pomerne poruchové boli aj Fiat 500 a Panda.

POKRAČOVANIE NA ĎALŠEJ STRANE

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 2

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

1
2
3
4
5
6
Predchádzajúci článokBentley chce mať elektrické portfólio do roku 2030. Zmeny však prídu skôr
Nasledujúci článokPRVÉ DOJMY: Renault Arkana, prvé dostupné SUV Coupe?