Domov News Mitsubishi po rokoch oživuje označenie Ralliart. Evo to nebude

Mitsubishi po rokoch oživuje označenie Ralliart. Evo to nebude

Mitsubishi po rokoch oživuje označenie Ralliart

Pred viac ako 10 rokmi Mitsubishi okresalo činnosť divízie Ralliart na nevyhnutné minimum (v podobe bodykitov pre vybrané trhy a vybrané modely). No prichádzajú výhľady na lepšiu budúcnosť: japonská automobilka sa rozhodla športovú podznačku oživiť.

Na vrchole svojich síl sa divízia Ralliart japonskej automobilky Mitsubishi zdala byť nezastaviteľná. Jej európska pobočka, ktorá bola v roku 1983 založená pod názvom Andrew Cowan Motorsports a prijala meno Ralliart Europe o rok neskôr, priniesla značke koncom 90. rokov štyri po sebe idúce tituly majstrov sveta vo WRC.

V roku 2010 však výkonnostná jednotka utrpela neslávny koniec, keď ju spoločnosť Mitsubishi zakonzervovala s odvolaním sa na finančné tlaky. V tom čase už bolo Mitsubishi pár rokov mimo hry o tituly WRC a dni slávy s Tommi Mäkinenom sa stávali byť len vzdialenou spomienkou.

Podľa dostupných informácií je aj v súčasnej dobe automobilka Mitsubishi v ťažkej finančnej situácii, minulý týždeň vykázala stratu vo výške 312 miliárd jenov (asi 2,35 miliardy eur) za fiškálny rok 2020. V ostrom kontraste s rokom 2010 sa však vedenie automobilky rozhodlo riešiť neľahkú situáciu presne opačným spôsobom: divízia Ralliart by sa mala dostať späť na výslnie.

Ralliart teda bude

Vo svojej finančnej správe spoločnosť prisľúbila „oživenie značky Ralliart“. Inými slovami, pridať zúfalo potrebnú dávku korenia do jedného z menej inšpiratívnych modelových portfólií automobilového sveta, teda minimálne pre fanúšikov s ohľadom na bohatú históriu značky.

Mitsubishi po rokoch oživuje označenie Ralliart. Evo to nebude

„Pre zákazníkov, ktorí chcú zažiť to, pre čo je Mitsubishi historicky známe, uvedieme na mieru šité doplnky pre naše modelové rady, a okrem toho opätovne vstúpime do motoristických súťaží po celom svete,“ uviedol výkonný riaditeľ Mitsubishi Takao Kato. Správa o návrate podznačky obsahuje dve fotografie: na jednej je model L200 s úpravou Ralliart a druhý ukazuje doplnky z ponuky „Ralliart Parts“.

Ďalšie opatrenia automobilky Mitsubishi na zvrátenie zlého finančného osudu nie sú také zábavné. Ako bolo oznámené minulý rok, v rámci trojročného obchodného plánu sa hovorí o úplnom odchode z európskeho trhu. Na starom kontinente by sa tak mali predávať iba automobily vyrobené v rámci spolupráce s partnerským Nissanom…

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJCarthrottle
Predchádzajúci článokNová Škoda Kodiaq na slovenskom trhu ! Koľko za ňu zaplatíte ?!
Nasledujúci článokBratislavu čakajú ďalšie zmeny v doprave! Onedlho pribudnú nové BUS pruhy a cyklotrasy.