Domov News Nascar chce zvýšiť atraktivitu a pripravuje NextGen !

Nascar chce zvýšiť atraktivitu a pripravuje NextGen !

NextGen

NASCAR má v súčasnosti tohto športu, troch výrobcov súťažných vozidiel. Ide o Chevrolet, Ford a Toyotu. Cieľom je prilákať ďalších výrobcov, aby sa pripojili ku komunite Nascar. Znie to jednoducho, ale to sa ľahšie povie, ako urobí…

Posledných pár rokov NASCAR vyvíja úplne nové auto, ktoré zníži už teraz vysoké náklady tímov. Cieľom je priblížiť preteky viac ako kedykoľvek predtým a umožniť výrobcom, aby autá vyzerali viac ako ich ekvivalent na ceste. Pôvodné kódové označenie Gen-7 a výsledné automobily sú teraz známe ako Next Gen.

Kto bude pretekať ?

Možno Mustang, nie celkom Camaro a tak trochu Camry začnú pretekať v sérii pohárov 2022 – o rok neskôr, ako bolo plánované vďaka dobre známym pandemickým dôvodom. Veľkou zmenou je, že množstvo ďalších súčiastok teraz vyrába iba jeden dodávateľ a sú zdieľané medzi tímami. Takže tímy už napríklad nebudú stavať svoje vlastné rúrkové šasi.

Starý motor V8 s objemom 5,8 litra NASCAR zostane srdcom vozidiel Next Gen. Aj keď sa v blízkej budúcnosti hovorí o hybridnom systéme, ktorý by tieto vozidlá mohli poháňať. Výkon bude obmedzený na 670 koní alebo 550 koní v závislosti od aktuálneho okruhu.

Cieľom bolo dosiahnuť, aby vozidlá „Next Gen“ neboli odkázané na aerodynamiku ale viac na mechanickú priľnavosť a nastavenie. Výsledkom bude, že autá budú symetrické (nebudú skreslené na ich podvozku, ako to boli autá Gen-6). Prvýkrát tu bude tiež zadný difúzor, ktorý vyčistí špinavý vzduch za autom. Pribudne aj rovná podlaha, kratšia zadná časť a nižšia strecha. Štandardná jazdná výška bude tiež vyššia ako predtým. Panely karosérie budú teraz vyrobené z kompozitných materiálov, na rozdiel od starého plechu, s novými penovými nárazníkmi absorbujúcimi energiu vpredu aj vzadu.

„Toto nové auto umožní trochu sa dostať ku stene, trochu sa do seba oprieť, bez toho, aby to malo horšie vplyvy, pokiaľ ide o výkon vozidla,“ uviedol John Probst, senior viceprezident NASCAR závodných inovácií. „Dúfame, že to povzbudí k ešte agresívnejšej jazde, ak to bude možné.“ Naši vodiči sú už dosť agresívni, ale myslíme si, že táto kompozitná karoséria im umožní oveľa viac testovať limity. “

Čo je ešte nové?

Nezávislé zavesenie zadnej nápravy nahrádza staré pevné nastavenie zadnej nápravy a štvorstupňová manuálna prevodovka typu H bola vyradená v prospech päťstupňovej sekvenčnej jednotky. K dispozícii sú aj väčšie ale ľahšie 18-palcové kované kolesá BBS s centrálnym zamykaním. Tie budú mať obuté širšie pneumatiky Goodyear, ktoré uľahčujú mechanické uchopenie. Brzdy sú väčšie, majú lepšiu tepelnú kapacitu a rozhodujúce sú dvojité výfuky s bočným výstupom, ktoré vyzerajú absolútne agresívne. Vodiči dostanú kamery umiestnené v zadnej časti vozidla, keď je ich línia strechy nižšia, a fanúšikovia tiež zrejme dostanú prístup k oveľa väčším uhlom kamery a lepší zážitok z jazdy.

Nascar sa chystá na novú generáciu vozidiel a chce prilákať čo najviac potenciálnych záujemcov z radu výrobcov. Možno uvidíme už čoskoro v seriáli Nascar aj značky, ktoré by sme tam nikdy nečakali. Je ťažké vytvoriť si názor bez toho, aby človek videl skutočné preteky, ale všetky tieto zmeny znejú veľmi sľubne.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 4

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJTopGear
Predchádzajúci článokTEST Citroen Berlingo 1,5 BlueHdi – rodiny ho musia milovať!
Nasledujúci článokToyota chce raz a navždy vyriešiť krádeže katalyzátorov! Ako ?