Domov News Koľko stojí bežná údržba Mercedesu-McLaren SLR?

Koľko stojí bežná údržba Mercedesu-McLaren SLR?

Určite nebude pre nikoho prekvapením, že superautá, ako napríklad Mercedes-McLaren SLR sú jednoducho drahé. Od kúpnej ceny po bežnú údržbu. No čo to presne znamená “drahé”?

Sú starosti, ktoré musí riešiť každý majiteľ osobného auta na každodenné používanie. Či už je to bežná údržba, ako napríkald brzdy, výmena oleja, sviečok, žhavičov, a podobne, alebo nákladnejšia položka v prípade výraznejšie ojazdeného auta, ako napríkald turbo, filter pevných častíc atď. Hoci nás možno zabolí pri srdiečku pri výslednej cene, verte, že sú autá, ktoré majú taký drahý servis, až je pomaly otázne, či vôbec stojí za to ich udržiavať pri živote. Teda pravý fanúšik by sa takúto otázku sám seba určite nikdy nepýtal, no spravte si názor sami na dnešnom názornom príklade: Mercedes-McLaren SLR.

Nákupom to len začína

Amortizácia a postupné znižovanie hodnoty spôsobujú to, že si zrazu exkluzívne a luxusné autá môžu dovoliť aj ľudia, ktorí by si ich ako nové nikdy nemohli zaobstarať. Ok, toto zrejme nebude úplne problém Mercedesu-McLaren SLR. Ako nové sa totiž stavalo do pozície konkurenta k Ferrari Enzo a Porsche Carrera GT, no hoci kým obe menované autá majú dnes hodnoty nad 1 milión eur, SLRko sa drží približne na štvrtine až polovici. 250-tisíc je veľa peňazí, no pozor, tu to všetko ešte len začína.

Výroba sa začala v roku 2004 a celkovo sa na svetlo sveta dostalo 3500 kusov a všetky s volantom vľavo. Pod dlhou prednou kapotou sa nachádza 5,4-litrový kompresorom prepĺňaný vidlicový osemvalec s výkonom 460 kW (626 koní). Najväčšou prednosťou sú na prvý pohľad vyklápacie dvere typu Gullwing ako pocta legendárnemu 300SL.

SLR bolo v čase uvedenia na trh baštou technologických noviniek, ako napríklad karbón-keramické brzdy s kotúčmi s priemerom 370 mm a 8-piestikovými strmeňmi vpredu, respektíve 360 mm kotúčmi a 4-piestikovými strmeňmi vzadu. Cena za ich výmenu? Približne 70-tisíc eur. Áno, brzdy nie sú položkam, ktorá sa mení pravidelne každý rok, no čo taký bežný servis?

Každoročná výmena oleja a kontrola kvapalín – približne 5-tisíc eur. Pridajte k tomu vzduchový filter, výmenu brzdovej kvapaliny a výmenu skrutiek na podvozku každé dva roky a ste na 8-tisícoch eur. Každé 4 roky je potom potrebné vymeniť sviečky, chladiacu kvapalinu a klinové remene: 20-tisíc eur.

A hoci na aute napríklad nejazdíte vôbec, niektoré komponenty musíte vymeniť kvôli ich normovanej životnosti. Extrémne náklady sú v prípade SLR spôsobené technickými špecifikami. V podstate pri takmer každom úkone je potrebné rozobrať takmer celé auto: napríklad pri výmene sviečok je potrebné motor vybrať von úplne, čo je približne 50 normohodín práce…

Príklad z praxe

Koniec koncov, presvedčil sa o tom na vlastnej koži aj podnikateľ Ed Bolian z YouTube kanálu VINwiki. Ten neodolal ponuke kúpiť SLR po Paris Hilton v zaujímavej farebnej kombinácii. 180-tisíc dolárov, teda asi necelých 150-tisíc eur sa javí ako rozprávková cena pre jeden z najlegendárnejších Mercedesov.

Servis vyčíslil opravy po prvotnej obhliadke na 34.565 USD – okrem výmeny oleja (2105 USD) bolo na aute potrebné vymeniť obe batérie (1350 USD), trysku ostrekovača (500 USD), hydraulické čerpadlo posilňovača riadenia (2200 USD) či výmenu celého riadenie (6272 USD). Nuž, človek musí byť skutočne fanúšik (a bohatý)… 🙂

Here's why you should NEVER EVER buy a Mercedes SLR McLaren (Especially Paris Hilton's)

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 1

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJCarthrottle
Predchádzajúci článokTEST BMW 430d xDrive Coupé – extrovert s perfektným telom
Nasledujúci článokSUV porazilo Mercedes McLaren SLR na okruhu Nürburgring!