Národný sviatok pre Brazílčanov!
Hamilton nemá len jazdecké problémy…

Interlagos, alebo oficialne autodrom Carlosa Paceho, je medzi priaznivcami veľkých cien už klasikou. Iróniou osudu talentovaný pilot nezahynul v kokpite formuly, ale pri leteckom nešťastí. Brazília je však rodiskom mnohých skvelých pretekárov. Spomeniem iba majstrov sveta ako Emerson Fittipaldi, Nelson Piquet či národný fenomén Ayrton Senna. Samotná trať má dĺžku 4,3 kilometra, 15 zákrut a prírodné terénne prevýšenia. Opäť je to výnimka, ktorá sa jazdí proti smeru hodinových ručičiek. Práve tu na domácej trati Felipe Massa opäť ohlásil koniec účinkovania vo Formuli 1. Minulý rok sme boli svedkami toho istého. Dostal však ponuku, ktorá sa neodmieta. Za patronát nad  L. Strollom dostal vraj podpísaný, no nevyplnený šek. Na začiatku tejto sezóny znova zasadol do sedačky Williamsu. Na budúci rok potvrdil tento tím iba Strolla. Kto bude ten starší a skúsenejší, nevedno. Istá stávková kancelária v seriáli MS F1 uviedla meno Robert Kubica. Možno poĺský navrátilec zasadne do Massovho auta. Úplne iné ako formulové problémy má Lewis  Hamilton. Iba pár dní po získaní štvrtého titulu musí vysvetľovať daňový dlh za 3,3 miliona libier za svoje lietadlo v súvislosti s kauzou  Paradise Papers. Zločinnosť iného druhu musia riešiť aj brazílski usporiadatelia. Po piatkovom tréningu boli prepadnutí členovia technického personálu od Mercedesu,  krádež ohlásili aj z tímu Sauber.

Piatkové tréningy ovládol L.Hamilton. V sobotňajšom bol lepší Bottas. Smoliarom bol Lance Stroll, ktorému vypovedala službu prevodovka, čo je vo Williamse dosť zriedkavé, nakoľko tento komponent si vyrábajú vo vlastnej réžii. Mechanici mali teda namiesto obeda pôst a pracovali ako draci. Poobedná kvalifikácia hneď v úvode priniesla nečakané prerušenie. Hamilton nemajstrovsky nezvládol relatívne jednoduchý sled zákrut a zaparkoval svoj Mercedes v ochrannej bariére z pneumatík. Na monoposte odtrhol zadný záves a ľavú časť vozidla nepekne pokrčil. Kvalifikácia bola prerušená, čo dobre padlo tímu Williams. Do prvej časti stihol odštartovať aj Stroll, ale nepomohlo. Auto nebolo optimálne nastavené a nedostalo sa do druhej časti. Farby Mercedesu zostal hájiť iba Bottas a mal čo robiť s konkurenciou od Ferrari. Red Bull trošku zaostával. Opäť hviezdil Alonso s McLarenom – celkovo šiesty. Vandoorne dostal sofistikovanejšie predné krídlo, ktoré zaistilo jeho vozu výbornú stabilitu, ale iba do cca 98% výkonu. Na maximálnom topspeede boli McLareny najpomalšie. Záver kvalifikácie bol dramatický vďaka dažďu. Keď sa zdalo, že budú platiť prvé suché časy, z depa vyrazili Ferrari. Mercedes a ostatné tímy to zobrali ako hodenú rukavicu. A aby to bolo ešte zaujímavejšie, všetci na vlhkú trať navolili slicky. Nemožné sa stalo skutočnosťou a časy sa o niekoľko tisícin zlepšovali. Na zmáčanej trati triumfoval nakoniec Bottas pred obidvoma Ferrari. Štvrtý skončil  Max Verstappen s Red Bullom. Do prvej desiatky sa dostal aj domáci miláčik F. Massa. Do poradia na štartovacom rošte opäť prehovorili technické penalizácie. V Mercedese zohľadnili Hamiltonov štart z chvosta a začali vymieňať všetko čo sa dalo. Z prvého radu bude štartovať Bottas a Vettel , Na chrbát im bude pozerať Raikkonen s Verstappenom. V treťom rade je Pérez s Alonsovým McLarenom. Siedmy a ôsmy post patrí obom firemným Renaultom. Top ten uzatvára Massa s Oconom.

Štart lepšie odpálil Vettel nasledovaný Bottasom a Raikkonenom. Už v prvých zákrutách sa roztancoval Ricciardo a poškodil pneumatiky. Vzápätí kolidoval Grosjean s Oconom. Svoje monoposty znepojazdnili aj Vandoorne s Magnussenom. Torro Rosso Maxa Verstappena zostalo na štvrtom mieste. Na trať vyšiel SC, čím sa pole ako tak  stabilizovalo. Situácia nahrala Hamiltonovi, ktorý štartoval z boxov. Bezpečnostné vozidlo opustilo okruh v štvrtom kole. Vettel zvládol aj reštart na jednotku a poradie na čele sa nezmenilo. Na chvoste sa začali dve nezávislé stíhacie jazdy. Hamiltonov Mercedes bol v deviatom kole na desiatej pozícii. Ricciardo si počínal tiež veľmi úspešne. V 21. okruhu sa Mercedes s  číslom 44 ocitol na piatej pozícii. Medzi 29. a 30. kolom nastalo hromadné prezúvanie celej špičky, samozrejme okrem Lewisa – ten mal z boxov nasadenú stredne tvrdú zmes. V týchto chvíľach sa posledne štartujúci jazdec ocitol na čele pretekov. V 44. kole prezúvali obidvaja stíhači. Majster sveta vyšiel na piatej pozícii a Ricciardo sa mierne prepadol. Celú poslednú tretinu spestrovali Massa s Alonsom krásnymi rýchlostnými súbojmi (siedme a ôsme celkové miesto). V dramatickom závere Ferrari uhájilo prvé a tretie miesto. Bottas alebo lepšie povedané jeho Mercedes nemal svoj deň a ani výkon. Trochu prekvapujúce pri absolútnej nadvláde jeho tímového kolegu so štartovým číslom 44. Na brazílskom pódiu sme mali dve Ferrari a dvoch fínskych pilotov. Neobľúbenú zemiakovú medailu získal po výbornom výkone čerstvý šampión.

Ďalšie posledné tohtoročné podujatie pretekov Formuly 1 sa odohrá v Abu Zabi. V komornom či lepšie povedané sterilnom prostredí s minimom divákov sa naznačia pozície do ročníka 2018.

 

Z boxovej uličky:

Do vlasov si v Brazílii skočilo Torro Rosso s dodávateľom motorov Renault. Jeden druhého vzájomne obviňovali zo sabotáže. V pozadí incidentu bolo asi bodové hodnotenie Pohára konštruktérov.

Lewis Hamilton sa priznal, že očakáva pozvanie od kráľovnej Alžbety II, na pasovanie do rytierskeho stavu. Komentátori si budú musieť zvykať: “Vettelovo Ferrari práve dostalo kolo od sira Lewisa…“

Pirelli  do budúcej sezóny pripravuje až osem mäkkých zmesí.  Pokiaľ to nezredukujú, tímy budú musieť prijať ďalších pneumatikárskych inžinierov, alebo si kúpiť krištáľovú guľu.

 

Výsledky:

  1. Vettel Ferrari
  2. Bottas Mercedes
  3. Raikkonen Ferrari
  4. Hamilton Mercedes
  5. Verstappen Red Bull
  6. Ricciardo Red Bull
  7. Massa Williams
  8. Alonso McLaren
  9. Perez Force India
  10. Hulkenberg Renault Sport

 

Priebežné poradie:

  1. Hamilton Mercedes                    345
  2. Vettel Ferrari                             302
  3. Bottas Mercedes                        280
  4. Ricciardo Red Bull                      200
  5. Raikkonen Ferrari                      193
  6. Verstappen Red Bull                  158
  7. Perez Force India                      94
  8. Ocon Force India                      83
  9. Sainz Renault Sport                  54
  10. Massa Williams                       42

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJTwitter F1
Predchádzajúci článokTEST – Hyundai IONIQ Electric
Nasledujúci článokJazdená prémiová limuzína, či nový sedan strednej triedy ?