Domov Elektromobilita Najnovšia Mazda MX-5 Miata dostane hybridný pohon

Najnovšia Mazda MX-5 Miata dostane hybridný pohon

MX5

Vlády na celom svete implementujú právne predpisy, ktoré budú tlačiť automobilový trh na elektrickú energiu. Mnoho výrobcov automobilov deklaruje plány na elektrifikáciu svojich zostáv v nadchádzajúcom desaťročí. Najnovšie sa k tomu pripojí aj Mazda.

Vízia Mazdy, nazvaná „Sustainable Zoom-Zoom 2030“, je plánom toho, ako bude japonská firma napredovať v oblasti elektromobilov, autonómnych vozidiel a digitálnej konektivity. Dôležité je, že Mazda potvrdila, že MX-5 Miata bude žiť ďalej a získa určitú formu elektrifikácie. Mazda má v úmysle elektrifikovať celú svoju zostavu vozidiel do roku 2030.

Zoom-Zoom, ibaže elektrický

Spoločnosť uviedla, že dúfa, že do roku 2050 bude úplne uhlíkovo neutrálna. Udržateľný „zoom-zoom 2030“ je prvým krokom k dosiahnutiu tohto cieľa. Spolu s plne elektrifikovanou produktovou radou si Mazda tiež kladie za cieľ dosiahnuť, aby 25 percent jej ponuky tvorili elektrické vozidlá do roku 2030. Vzhľadom na to, že jediný elektromobil Mazdy, MX-30, sa začne v USA predávať až na jeseň, Mazda bude musieť a chcieť predstaviť veľa nových EV.

Za týmto účelom spoločnosť uviedla, že v rokoch 2022 až 2025 uvedie na trh päť tradičných hybridov, päť plug-in hybridov a tri EV. Pravdepodobne jeden z hybridov bude ďalšou verziou Miaty. Mazda nás ubezpečila, že bude tvrdo pracovať na tom, aby sa z neho stal ľahký, cenovo dostupný a otvorený dvojmiestny športový automobil. Spoločnosť tiež dodala, že model bude taký, aby vyhovoval potrebám zákazníkov.

Je možné, že niektoré z týchto 13 plánovaných vozidiel sa nedostane na všetky kontinenty. Spoločnosť Mazda tvrdí, že ide o vozidlá pre Európu, USA, Čínu, Japonsko a juhovýchodnú Áziu, takže niektoré môžu byť hybridnou verziou modelov, ako napríklad iba CX-4.

Stále sa pracuje aj na spaľovacích motoroch

Aj keď je MX-30 príbuzný s CX-30 poháňaným plynom, Mazda tiež vyvíja špecializovanú platformu EV nazvanú Skyactiv EV Scalable Architecture. Tá má debutovať v roku 2025 a podporiť niekoľko nových modelov pred rokom 2030. Spoločnosť sa však nevzdáva spaľovacích motorov. Tiež odhaľuje skutočnosť, že neustále zdokonaľuje svoje spaľovacie motory.  To podporuje využitie štvorvalcových motorov Skyactiv-X a taktiež šesťvalcov pre ich väčšie modely.

Skyactiv-X

Mazda pracuje aj na autonómnom riadení. Jej cieľom je uviesť Co-Pilot 1.0 na svoje väčšie vozidlá od roku 2022. Systém sleduje stav vodiča a dokáže prevziať a nasmerovať auto do bezpečia, ak zaznamená drastickú zmenu. Kontaktuje tiež pohotovostné služby. Mazda taktiež plánuje zavedenie bezdrôtových aktualizácií softvéru a uzavrela dohodu so spoločnosťami Suzuki, Subaru, Daihatsu a Toyota o vytvorení technických noriem pre komunikačné zariadenia zabudované vo vozidle. Cieľom je,  aby sa zvýšila bezpečnosť, efektívnosť a pohodlie pre posádku pri využití týchto systémov.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJCar and Driver
Predchádzajúci článokSituácia po pandémií: Slováci častejšie siahajú po jazdený vozidlách, budeme takto nakupovať aj elektromobily?
Nasledujúci článokMercedes-Benz pripravuje nový model CLE! Čo o ňom zatiaľ vieme?