Domov News Porsche 911 GT2 RS Clubsport 25, limitka, ktorú naozaj chcete vlastniť

Porsche 911 GT2 RS Clubsport 25, limitka, ktorú naozaj chcete vlastniť

Chcete auto ktoré dokáže zdolať všetky rekordy okruhov? Porsche prichádza so zaujímavou limitovanou edíciou Porsche 911 GT2 RS Clubsport 25.

Trojlitrový šesťvalec, široké ramená, masívny spojler, biele lakovanie. Presne takto si predstavujeme športovo ladené Porsche, ktoré je už od nepamäti spojené so svetom rýchlych kolies. Okruhovo je nemecká automobilka spojená s tímom Olafa Mantheyho. Ten v ňom má aj väčšinový podiel vlastníctva (51%). Toto „manželstvo“ trvá už nejaký ten rok a Porsche sa rozhodlo toto 25 ročné partnerstvo posilniť výročnou edíciou 911 GT2 RS Clubsport 25. Tejto unikátnej edície bude vyrobených iba 30 kusov a jedná sa o okruhový špeciál, ktorý špeciál, ktorý nebude iba na okruhy.

Vychádzanie z nie tak dávnej minulosti

Základ už bol však daný pred rokmi. Športový tím navrhol koncepciu, Porsche sa jej drží dodnes. Základ Porsche 911 GT2 RS Clubsport 25  tvorí minulá generácia 911 (991), no niektoré prvky sú čerpané z aktuálnej generácie 911-tky (992). Ide tak o prepojenie dvoch medzigeneračných svetov.

Vďaka koncepcii centrálneho chladiča má auto optimálne prúdenie vzduchu a udržuje sa tak stabilná teplota motora v celom rozsahu. Predok však bol prepracovaný pre lepšie prúdenie vzduchu. Závodné svetlomety prešli progresom a majú tak lepšiu svietivosť a zadné svetlá spĺňajú všetky bezpečnostné štandardy.

Prepracovaná bola aj zadná časť s navrhnutým novým difúzorom s centrálnou koncovkou výfuku. Prítlačný spojler je uchytený z hornej časti, pre lepší prívod vzduchu a nové zadné chladiace otvory pomáhajú ku chladeniu motora. 18“ disky pochádzajú z Porsche 935 a vďaka centrálnej matici môže mať auto širší rozchod kolies. Z tohto modelu pochádza aj elektronika a riadenie.

Pod kapotou nájdete dvakrát prepĺňaný boxer šesťvalec o objeme 3,8-litra s maximálnym výkonom 515 kW. Všetok výkon je daný na zadnú nápravu pomocou sedemstupňovej dvojspojkovej PDK prevodovky.

Šedo-žlto-zelené lakovanie karosérie poukazuje na závodný špeciál tímu Manthey 911 GT3 R, dobre známeho aj ako Grello. To tento rok dokázalo zvíťaziť na vytrvalostných pretekoch 24h Nürburgring. Interiér je prevzatý z 911 GT2 RS Clubsport a bezpečnostná klietka vnútri vozidla spĺňa tie najnovšie štandardy FIA.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 1

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJautocar.co.uk
Predchádzajúci článokDiaľnica D3 v úseku Svrčinovec – Skalité bude úplne uzavretá
Nasledujúci článokZáplavy v Nemecku sa podpísali aj na kultových BMW