Domov Elektromobilita Tesla Model S Plaid „ževraj“ prekonala rekord v zelenom pekle. Je to...

Tesla Model S Plaid „ževraj“ prekonala rekord v zelenom pekle. Je to pravda?

Tesla Model S Plaid

Tesla Model S Plaid prekonala rýchlostný record v zelenom pekle, teda na Nurburgringu. Vyplýva to z tweetu zakladateľa a generálneho riaditeľa spoločnosti Elona Muska. Ten sa veľmi rád pochváli tým, čo jeho vozidlá dokážu a tak prekonanie rekordu nemohlo zostať bez povšimnutia.

Trať, ktorá meria takmer 21 kilometrov zdolal model S Plaid iba za 7 minút  a 30,909 sekundy. Práve vo svojom tweete Musk tvrdil, že Plaid Model S bol úplne nemodifikovaný a priamo z továrne. Tým sa snažil ešte viac umocniť čas v zelenom pekle.

Model S Plaid je poháňaný trojmotorovým systémom, ktorý poskytuje celkový výkon 1 006 koní. Má krútiaci moment 1 420 Nm a deklarovaný čas 1,99 sekundy z 0 na 100 km za hodinu. Americký výrobca EV taktiež tvrdí, že pre svoj špičkový sedan ponúka dojazd až 640 kilometrov.  Taktiež tvrdí, že model dostal aj inovatívne pohonné ústrojenstvo s pohonom všetkých kolies dokáže udržať špičkové napájanie až do maximálnej rýchlosti 321 km za hodinu.

Video ako dôkaz ?

Tesla tiež zverejnila na svojom kanáli YouTube video, ktoré ukazuje palubné kolo s časom 7 minút 35,579 sekundy. Na obrázkoch má model S skôr odprezentovaný dizajn zrezaného volantu namiesto konvenčného kruhového venca volantu. Predpokladá sa, že rýchlejší čas na kolo, ktorý Tesla považuje za rekord, bol stanovený vozidlom so štandardným volantom. Táto informácia však zatiaľ nie je potvrdená.

Model S Plaid tým pádom zaznamenal rekord produkčne vyrábaných EV na známej nemeckej závodnej trati. Ten doteraz držal model Porsche Taycan Turbo S, ktorý v roku 2019 dosiahol čas 7 minút a 42,3 sekundy.

Nebude to asi pravda

Podľa Muskovho príspevku na Twitteri mal Plaid v priemere priemernú rýchlosť 166,32 km za hodinu. Video z auta tiež ukazuje ďalšiu palubnú dosku inšpirovanú motoršportom a ochrannú klietku namontovanú na modeli S. Tá má za úlohu zvýšiť bezpečnosť, ale spochybňuje rovnako platnosť tvrdení, že model S je neupravený.

Vektorovanie krútiaceho momentu je súčasťou trojmotorového nastavenia modelu S Plaid. To pomáha zlepšiť ovládateľnosť auta. Ide o spôsob, ako zmierniť ťažšiu pohotovostnú hmotnosť výkonných elektromobilov spôsobenú ich väčšími batériami.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 1

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJAutoExpress
Predchádzajúci článokSony už testuje svoj elektromobil v reálnej premávke. Kedy sa dočkáme sériovej výroby?
Nasledujúci článokTEST Mitsubishi Eclipse Cross PHEV, rýchle nabíjanie a poriadny motor