Domov News Slováci stále preferujú benzínové motorizácie. Zvýšil sa záujem aj o automatickú prevodovku

Slováci stále preferujú benzínové motorizácie. Zvýšil sa záujem aj o automatickú prevodovku

Za deväť rokov, značka Mototechna predala na Slovensku a v Českej Repulbike neuveriteľný počet vozidiel. Od roku 2012 predala už 78 300 zánovných áut. Aké modely sú tie najpredávanejšie?

Tento rok len za prvých osem mesiacov predala vyše 8 000 zánovných vozidiel, čo je o 13 % viac ako za rovnaké obdobie minulého roku a o 35 % viac ako pred piatimi rokmi. Pre  pozastavenie výroby nových áut je momentálne nedostatok zánovných vozidiel, záujem o ne pritom stále rastie.

„Pandémia výrazne zmenila trh ojazdených automobilov, a to sa hlavne týka práve zánovných vozidiel.  Nové autá sa stretávajú stále s výpadkami vo výrobe, preto sú zánovné automobily, ktoré sú k dispozícii ihneď, vhodnou alternatívou, ak nechce človek čakať na nové vozidlo niekoľko mesiacov. Dopyt po zánovných automobiloch je ďaleko väčší ako ponuka na trhu. Aj napriek tomu si stále držíme veľmi pestrú a širokú paletu modelov a značiek na trhu. Na Slovensku si zákazníci môžu vyberať až z takmer 500 áut, v Českej republike z 1 400 vozidiel,” uviedla Karolína Topolová, generálna riaditeľka AURES Holdings, pod ktorú značka Mototechna patrí.

Čo sa predáva najlepšie ?

Mototechna predala počas deviatich rokov od svojho obnovenia na Slovensku a v Českej republike už približne 78 000 vozidiel s parametrami blízkymi novým autám, ale cenou až o 40 % nižšou. Najobľúbenejšou značkou v Československej Mototechne je Škoda, ktorá tvorí vyše 30 % všetkých predajov. Nasledujú Kia (11 %) a Hyundai (10 %). Najčastejšie ide o modely Škoda Fabia (10 %), Škoda Karoq (5%) či Dacia Duster (4 %).

Najžiadanejšie automobily sú vo variante SUV (2019 – 30 %, 2020 – 36 %, 2021 – 42 %), čo potvrdzuje ďalší trend v zmene zákazníckych preferencií, ktorý je vidieť pri ojazdených automobiloch všeobecne. SUV si stále viac získavajú na obľube vďaka väčšiemu batožinovému priestoru a komfortným vlastnostiam. Hatchbacky tvoria 29 % predaných automobilov (2019 – 37 %, 2020 – 35 %) a 17 % potom vozidlá kombi (2019 – 16 %, 2020 – 16 %), kde dopyt tiež rastie, ale menším tempom.

“Všeobecne je na trhu dopyt hlavne po veľkoobjemových automobiloch, ktoré majú nespočetné množstvo výhod pri cestovaní po tuzemsku. Jazda vlastným vozidlom je totiž z pohľadu pandémie preferovaným dopravným prostriedkom,” doplnila  Topolová.

Tzv. jazdenky alebo zánovné autá si ľudia najčastejšie kupujú v benzínovom prevedení. Ako vyplýva zo štatistík rozhodlo sa tak až 82% kupujúcich. Rapídne narástol aj záujem o automatickú prevodku, ktorú v tento rok zvolilo až 38% kupujúcich. Oproti minulým rokom je tento nárast na úrovni zhruba 10%. Presne 12,3 % áut má náhon na všetky štyri kolesá (2019 – 10,5 %, 2020 – 11,9 %). Zaujímavým ukazovateľom je aj farba vozidla, ktorú si zákazníci volia. Medzi najobľúbenejšími farbami sú biela, ktorú si zvolilo 24% a strieborno šedá 21% kupujúcich.

TOP 10 najpredávanejších modelov
  Česká republika Slovensko   Česká republika Slovensko
1. Škoda Fabia Škoda Fabia 6. Hyundai i30 Dacia Duster
2. Škoda Karoq Kia Sportage 7. Hyundai Tucson Škoda Kamiq
3. Dacia Duster Kia Ceed 8. Suzuki Vitara Hyundai Tucson
4. Škoda Octavia Suzuki Vitara 9. Škoda Scala Renault Clio
5. Škoda Kodiaq Suzuki SX4 S-Cross 10. Kia Ceed Kia Pro Ceed

 

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokGenesis uvedie elektrický sedan G80 EV, objavil sa aj v Európskom konfigurátore
Nasledujúci článokVodiči pozor, bude D4R7 spoplatnená alebo nie? Poznáme odpoveď