Domov News Ioniq 6 síce v maskovaní ale odhalil aspoň kúsok svojho dizajnu

Ioniq 6 síce v maskovaní ale odhalil aspoň kúsok svojho dizajnu

Ioniq 6 je tak očakávaným vozidlom, že ani akékoľvek mihnutie neujde pozornému oku odborníkov. Rovnako tak neušiel ani oku fotografov, ktorí ho nafotili počas testovacej jazdy v plnom maskovaní. Keď príde Ioniq 6 na trh, postaví sa oproti Tesle Model 3. 

Rovnako, ako všetky najnovšie elektrické vozidlá Hyundai, aj Ioniq 6 bude mať základ na modulárnej architektúre E-GMP. Ide o 800-voltový elektrický systém a môže sa nabíjať až 350 kW. To znamená, že batériu možno dobiť o 100 kilometrov dojazdu za päť minút. Očakáva sa, že Ioniq 6 dostane rovnaký výber batérií a elektromotorov ako Ioniq 5. Najlacnejšia verzia by teda mala prísť s akumulátorom s výkonom 58 kWh a jediným motorom s výkonom 168 koní umiestneným na zadnej náprave.

Viaceré varianty “pod kapotou”

Vlajkový model dostane batériu s výkonom 73 kWh a ďalší elektromotor na prednú nápravu s pohonom všetkých štyroch kolies. Výkon bude 301 koní. Niekde v strede ponuky bude k dispozícii aj pohonný agregát s jedným motorom a výkonom 215 koní.  Tento používa rovnakú batériu s výkonom 73 kWh.

Napriek tomu, že autá zdieľajú rovnaké základy, dojazd by sa oproti modelu Ioniq 5 mohol zlepšiť. Jednomotorová verzia hatchback s výkonom 215 koní a výkonom 73 kWh dokáže medzi zastávkami nabíjania zvládnuť 480 km, ale 6-tka dokáže prekonať  väčšiu vzdialenosť už len kvôli svojmu aerodynamickejšiemu tvaru.

Súdiac podľa týchto obrázkov, Ioniq 6 bude dlhší ako Ioniq 5. Pričom väčšia karoséria poskytne viac priestoru v kufri a zadnom priestore na nohy. Jeho štýl bude tiež odklonom od hranatého dizajnového jazyka “pätiek”. Sedan Ioniq 6 berie ako východiskový bod koncept Prophecy.

Niečo sa zachová

Pod maskovaním sa očakáva, že bude rovnaký dizajn lichobežníkových svetlometov ako mal aj koncept. Hyundai si taktiež ponechal “polovičnú” strechu konceptu. Zadná časť bola zdvihnutá, pravdepodobne v záujme zachovania praktického kufra.

Pre značku to však nebude úplne cudzí dizajn, pretože Hyundai si zachoval niektoré prvky štýlu Ioniq 5. Pri nahliadnutí do medzier maskovania v zadnej časti je možné rozoznať dvojicu koncových svetiel s bodovou maticou v retro štýle. V interiéri bude viac priesečníkov z Ioniq 5. Kupujúci budú mať k dispozícii rovnaký 12,3-palcový digitálny prístrojový panel pripojený k rovnako veľkému infotainmentu. Očakáva sa, že interiér bude rovnako vybavený minimalistickou palubnou doskou.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 3

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJAutoExpress
Predchádzajúci článokRolls-Royce predstavil svoj elektrický model s názvom Spirit of Innovation
Nasledujúci článokFering Pioneer: Elektromobil s dojazdom až 7000 km. Má to však jeden háčik…