Domov News Nová Corvette Z06 búra stereotypy. Čaká nás poctivý osemvalec

Nová Corvette Z06 búra stereotypy. Čaká nás poctivý osemvalec

V8 pod kapotou? Pre Ameriku štandard, pre Európu iba sen. Nová Corvette C8 Z06 však poprie všetko, čo si Európania zmyslia.

Ôsma generácia populárneho coupé Corvette sa od základnej edície ľahko vizuálne líši. Je širšia, mohutnejšia a vpredu má veľký vstup vzduchu, ktorý ide do stredovej časti. Pod prednou maskou nechýba „lipko“ a zadnej časti dominuje krídlo. Táto zostava tak pri rýchlosti cez 300 km/h ponúka prítlak 166 kilogramov. Za príplatok je možné zobrať účinnejší karbónový balík. Ten prítlak dokáže zdvojnásobiť.

Podvozok pri Z06 bol taktiež vyladený. Štandardom je systém Magnetic Selective Ride Control 4.0. Vďaka nemu si budete môcť vybrať nastavenie pre okruh – samozrejme tvrdšie, no taktiež aj mäkšie pre jazdu v meste. Ostrú Vette dopĺňajú masívne 20“ kolesá s profilom 275/30 vpredu a 21“ kolesá 345/25 vzadu. Pneumatiky dodáva Michelin s označením Pilot Sport 4S ZP, prípadne v balíku Z07 Performance Sport Cup 2 R ZP.

Všade karbón

O brzdnú dráhu sa starajú kotúče Brembo o priemere 371 mm vpredu a 381 mm vzadu. Strmene sú šesť a štvorpiestové. Karbón-keramické brzdy sú ešte väčšie a to 399/391 mm. Launch control je samozrejmosťou a taktiež aj samosvorný diferenciál namiesto mechanického.

Z06 má karbónový volant aj pádla pod ním. Taktiež bude ťažké nájsť dve úplne identické autá, nakoľko ponuka individuálnej konfigurácie je pestrá. Farebná paleta vsádza na sedem rôznych uhlíkových vlákien. Karoséria ponúkne dvanásť farieb, tri farby sedadiel, šesť farieb bezpečnostných pásov a do špecifickej farby budete môcť dať aj brzdové strmene (6).

Nová Corvette prešla na konštrukciu s motorom v strede. Konečne! O pohon sa bude starať osemvalec DOHC LT6 s objemom 5,5 litra s maximálnym výkonom 500 kW / 679 koní. Bez turba! Ide tak o klasický atmosférický motor. Má klasické kované piesty, titánové ojnice a mazanie so suchou kľukovou skriňou. Červené pole otáčkomera začína na hodnote 8.600 ot./min. Maximálny krútiaci moment je na 623 Nm. Poháňaná je výhradne zadná náprava cez osemstupňovú dvojspojkovú prevodovku. Z06 z pokoja na 100 km/h zrýchli v priebehu 2,7 sekundy. Maximálna rýchlosť zatiaľ nebola udaná.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 3 / 5. Počet hodnotení 2

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJcaradndriver.com
Predchádzajúci článokTEST Renault Kangoo VAN, Mercedes medzi úžitkovými dodávkami
Nasledujúci článokTEST Seat Arona Xcellence 1.0 TSi – auto za rozumnú cenu