Domov Elektromobilita Audi a Ken Block spojili sily a vzniklo neuveriteľné elektrické monštrum

Audi a Ken Block spojili sily a vzniklo neuveriteľné elektrické monštrum

Audi vytvorilo na mieru plne elektrické driftové auto v podobe legendárneho Audi Sport Quattro S1 E2 pre jazdca rally a Gymkahana Kena Blocka.

Jednorazový výtvor s názvom Audi S1 e-tron quattro Hoonitron vyrobili čisto z uhlíkových vlákien a využíva elektromotor na každej náprave na produkciu obrovského výkonu. Výkonu dostatočného na to, aby sa kolesá roztočili rýchlosťou takmer 160 kilometrov za hodinu.

Mustang vymení za elektromobil

Presné výkonové špecifikácie ešte zatiaľ neboli odhalené, ale Blockovo predchádzajúce zvolené auto Gymkhana – divoký Mustang Hoonicorn – produkovalo 1 400 koní. Vysokovýkonné elektromobily sú schopné produkovať výkon viac ako 1 000 koní. Auto bude po prvý raz vidieť v akcii v rukách Blocka v pripravovanom kaskadérskom videu.

S1 Hoonitron je v súlade s bezpečnostnými predpismi FIA a od základov tento model vývíjali v spoločnosti Audi Sport. Dizajn dokončili len za štyri týždne a je do značnej miery moderným prevedením ikonického pretekárskeho špeciálu Audi Sport Quattro S1 E2 Pikes Peak. Priestor kabíny odsadili za dlhou kapotou, rovnako ako u originálu, a dramatický predný splitter a vysoký zadný spojler vzdávajú hold autu Pikes Peak.

Za prednými kolesami sa nachádzajú hlboké prieduchy a ďalší agresívny výrez pred zadnými oblúkmi. Jednotlivé LED svetelné jednotky tvoria lištu zadných svetiel, ktorú umiestnenili nad hlbokým zadným difúzorom. Balík dopĺňa sada kolies z uhlíkových vlákien v štýle turboventilátora.

Zase niečo nové

„S1 Hoonitron v sebe spája veľa z toho, čím sa Audi preslávilo už v osemdesiatych rokoch,“ hovorí Ken Block. „Poznám širokú škálu áut so spaľovacími motormi a prevodovkami, ale naučil som sa tu veľa nových vecí. Roztočiť sa do hodín rýchlosťou 150 km/h priamo z pokoja – len pomocou pravej nohy – je pre mňa úplne nový zážitok.“

V rukách legendárneho Kena Blocka je cieľom vďaka modelu Audi S1 Hoonitron stat sa priekopníkom prechodu na elektrický pohon vo svete Gymkhana, kde predtým súťažil s Fordom Fiesta s výkonom 650 koní a monstróznym pick-upom Ford F-150 s výkonom 950 koní.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 2

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJAutoExpress
Predchádzajúci článokTEST Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC MT, so šialeným bodykitom. Jazdí tak ako vyzerá?
Nasledujúci článokToto je najmenší a najpomalší elektrický model od Hondy. Slúžiť bude najmä…