Domov News Ako to, že je nová Fabia cenovo výhodnejšia než tá staršia? Pozreli...

Ako to, že je nová Fabia cenovo výhodnejšia než tá staršia? Pozreli sme sa na to detailne

V prípade nových modelov áut to býva tradične tak, že prídu na trh s lepšou výbavou a logicky aj s vyššou štartovacou cenou. Niekedy sa však objaví výnimka popierajúca toto zaužívané pravidlo. Práve preto sme sa pozreli bližšie na porovnanie staršej a novej generácie, obľúbeného modelu Škoda Fabia. Výsledok nás naozaj prekvapil.

Je nová Fabia skutočne drahšia?

Áno, aj nie. Cenník hovorí jasne. Na prvý pohľad je nová Škoda Fabia v uvádzacej cene drahšia. Štvrtá generácia obľúbeného hatchbacku štartuje od 12 610 eur vo výbave Active s úsporným motorom 1.0 MPI 59 kW (80 k) a päťstupňovou manuálnou prevodovkou. Po najlacnejšej voľbe však zákazníci obyčajne nesiahajú a často si volia skôr modely s vyššou výbavou.

Napríklad, pri výbavovom stupni Ambition zákazník získava automaticky výbavu, za ktorú by v minulej generácii musel doplácať. Novinka oproti predchodcovi dostala rádio SWING s 6,5“ displejom, Bluetoothom, funkciou Smartlink, či asistenta rozjazdu do kopca, FRONT ASSIST, LANE ASSIST, svetelný senzor, LED hlavné svetlá či elektrické ovládanie okien vpredu a vzadu. Rozdiel v neprospech staršej generácie je až 919 eur!

Pre zaujímavosť, ak zájdeme do histórie ešte o niečo ďalej, zistíme, že FABIA druhej generácie štartovala v roku 2007 na cene 314 900 slovenských korún, čo je v prepočte 10 452 eur, bez započítania inflácie. Pričom je potrebné dodať aj výšku priemernej mzdy na Slovensku v roku 2007, čo predstavovalo v prepočte 669 eur oproti dnešným 1 185 eur.

Viac miesta, viac bezpečnosti

Okrem toho, že ide doposiaľ o najkrajšiu Fabiu vôbec, a to vďaka ostrým líniám a dynamickým tvarom, v prospech novej generácie hovoria aj jej parametre. Oproti minulej generácii je novinka o 111 mm dlhšia, má dlhší rázvor o 94 mm a okrem dostatočného priestoru pre celú rodinu narástol aj jej kufor, a to o rovných 50 litrov. A ak vám ani 380 litrov nebude dosť, stačí sklopiť sedadlá a nová Fabia ponúkne dokopy rekordných 1 190 litrov miesta. Pokojne si to porovnajte so susedovým autom.

Ďalším jasným argumentom, prečo by ste si mali vyberať pre svoju každodennú mobilitu vždy novšie auto, je jeho pasívna i aktívna ochrana posádky či chodcov. Nová Fabia získala v hodnotení Euro NCAP najvyššie možné hodnotenie, a to aj vďaka inteligentným asistentom FRONT či LANE ASSIST, ktoré sú súčasťou základnej výbavy už od verzie Ambition.

Bohatá výbava, ktorú v minulej generácii nenájdete

Ak by sme aj šli do detailného porovnania cenníkov tretej a štvrtej generácie Fabie za doplnkovú výbavu, je jasné, že technológie časom zlacnejú, a tak sú v novšej generácii logicky cenovo dostupnejšie. Nie všetko sa však nachádza v oboch katalógoch. Štvrtá generácia modelu Fabia disponuje výbavou, ktorá bola doteraz dostupná výhradne v modeloch vyšších tried.

Vo výbave tak môžete mať úplne prvý raz Full LED svetlá vpredu i vzadu. Nechýba tiež ambientné osvetlenie interiéru, vyhrievané sedadlá či volant, virtuálny kokpit, až 9,2-palcový infotainment, systém s bezdrôtovou podporu Apple CarPlay či Android Auto alebo možnosť ovládať auto hlasovo prostredníctvom digitálnej asistentky Laury. Škoda tiež pridala niekoľko technologických a bezpečnostných asistentov ako napríklad parkovací asistent, udržiavanie v jazdných pruhoch, monitorovanie mŕtveho uhla a podobne.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 1

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokAko ušetriť na palive? Porovnali sme LPG vs. CNG
Nasledujúci článokViete ako sa zachovať, keď na ceste stretnete vojenský konvoj? Inštrukcie pre vodičov