Domov News Nový Mercedes triedy G už 15. januára 2018!

Nový Mercedes triedy G už 15. januára 2018!

Mercedes triedy G je tu s nami už od roku 1979 a aj napriek tomu, že je to taká veľká krabica na kolesách, za ktorú si siahnete pekne hlboko do vrecka, sa stále teší veľkej popularite. Možno aj preto, že sa dizajnéri držia rovnakého dizajnu už od jeho začiatku a ten sa jednoducho ľuďom páči. Pätnásteho januára 2018 sa svetu predstaví už tretia generácia tohto, dnes už asi aj štýlového, SUV.

Ako vidíme na fotografiách, Mercedes triedy G sa po dizajnovej stránke veľmi nezmenil. Hranaté tvary sú jeho charakteristikou už od začiatku a nie je tomu inak ani teraz. Najviac zmien oproti predošlej generácii sa však týka interiéru a použitých technológii.

Interiér

Musím uznať, že na fotografiách vidno, že konštruktéri si na vypracovaní interiéru dali obzvlášť záležať a vyzerá vynikajúco. Obzvlášť sa mi páči pestrá paleta jeho vyhotovenia a dizajn výduchov klimatizácie, ktoré mi pripomínajú lietadlové turbíny. Jediné, čo mi prekáža, je madlo pred spolujazdcom. To je však tradíciou, a tak mi neostáva nič iné, iba sa s tým zmieriť.

Veľkou zmenou oproti predošlej generácii prešla palubná doska. Pričapený tablet v jej strede je už minulosťou a namiesto neho sa dizajnéri nechali inšpirovať triedou E a S a nový Mercedes triedy G osadili displejom o veľkosti 12,3 palca. Okrem toho, z fotografii usudzujeme, že za príplatok si môže zákazník objednať aj digitálny prístrojový panel pred vodičom. O špičkovom infontainmente, kde si môžete nastaviť také veci, o ktorých sa Vám ani nesnívalo, snáď ani netreba hovoriť. Ak ste fanúšikom hudby, poteší Vás audiosystém značky Burmester so 16-timi reproduktormi.

O komfort na cestách sa postarajú nové kožené sedadlá s funkciami ako vyhrievanie či ventilácia, ale chýbať nebude ani nafukovanie bočníc. Núdzu o pohodlie nebudú mať ani pasažieri na zadných sedadlách, pretože vďaka dlhšiemu rázvoru náprav vzniklo viac priestoru na ich nohy.

Technológie

Asi najväčšou zmenou prešiel podvozok, ktorý by po novom mal byť ešte komfortnejší, ale zároveň by Vás nemal zradiť ani v náročnejšom teréne. Veď predsa Mercedes triedy G je dobre známy aj svojimi terénnymi schopnosťami. Nechýba preto uzávierka predného, zadného, ale aj medzinápravového diferenciálu. Čo sa týka pohonu, štvorkolka rozdeľuje výkon v pomere 40:60 v prospech zadnej nápravy. Redukcia prevodovky bude k dispozícii do 40 km/h.

Ak chodíte radi do terénu, určite oceníte nový terénny mód s názvom G – Mode. Ten sa zapína automaticky, najprv však musíte použiť uzávierku diferenciálu alebo redukciu. Vďaka nemu sa upraví napríklad nastavenie adaptívneho podvozka, reakcia na plynový pedál, ale aj nastavenie 9 – stupňovej automatickej prevodovky, ktorá bola špeciálne upravená pre nový Mercedes triedy G.

Novinkou však je nezávislá predná náprava, ktorá by mala dopomôcť k vyššej svetlej výške. Tá sa oproti predošlej generácii zvýšila o 6 mm, t.j. na 241 mm. Vďaka tomu nastalo zlepšenie aj v nájazdových uhloch. Vpredu je to 31° a vzadu rovných 30°. Prechodový uhol dosiahol hodnotu 26°. Taktiež sa zlepšila aj brodivosť, ktorá sa navýšila o 100 mm, t.j. na 700 mm.

Čo dokáže Mercedes triedy G v teréne si môžete pozrieť v nasledujúcej galérii.

*ak by Vás zaujímalo, kde nové “géčko” testovali, jedná sa o horu Schöckl neďaleko rakúskeho mesta Graz. Tam sa totiž aj Mercedes triedy G vyrába.

Motorizácie

Nový Mercedes triedy G by sa mal podľa všetkého dodávať so šesťvalcovými a osemvalcovými motormi. Podľa niektorých zdrojov však vraj nie je vylúčený ani návrat legendárneho dvanásťvalca.

Záver

Priznám sa, nikdy som nebol nadšený fanúšik “géčka”, ale poznám veľa ľudí, ktorí áno. Nuž ale, z viacerých úst som počul, že najprv si ho treba vyskúšať a až potom človek zistí, o čom Mercedes triedy G je. Jedno však musím uznať, vyzerá lepšie ako kedykoľvek predtým. Či už v interiéri alebo exteriéri.

Tak teda dúfam, že sa jedného dňa zoznámime aj osobne!

 

 

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokAlpine pokračuje v oživovaní. Na rad prichádza SUV!
Nasledujúci článokHyundai z čeľade: ojedinelý