Zrejme majoritná časť ľudí si povie, že je to nezmysel. Mysliac v duchu na nekonečné množstvo „í30-tok“ Tusconov a pod.

No naopak si myslíme, že majoritná časť populácie zaujímajúcich sa o autá si všimla, že posledné roky možno aj dekádu, hyundai zapracoval na tom, aby dnes nebol porovnávaný len z ázijskou konkurenciou poprípade PSA. Naopak je priamo porovnateľný s koncernom WV samozrejme vynímajúc Audi. Tak isto aj s Nemeckou neprémiovou konkurenciou v podobe Oplu.

Avšak ako je v tejto triede zvykom patrí sa, mať v portfóliu aj pár ostrých modelov, nie len pohodlné sedany a veľa crossoverov.

Zrejme nad očakávania dopadla premiéra, nedávno predstaveného ostrého derivátu, modelu i30. Ide o i30N. Auto je po výkonnostnej, zvukovej a jazdnej stránke veľmi vydarené. Nejde však o prvý pokus, športovo ladeného hatchback-u.

Týmto mierime na začiatok článku. Čitatelia znalí modelovej nomenklatúry hyundai zrejme tipli správne, že ide o Veloster vo verzí turbo, prvý pokus o športovo ladený hatchback. Naozaj ich u nás ani u susedov veľa nevídať. V Česku sa napríklad kvôli slabému dopytu nepredáva od roku 2014. Hatchback ktorý keď vidíte v premávke 2 krát ročne, pokojne sa vám môže zdať, že raz dvere mal a raz nie, pretože na vodičovej strane je pár dverí a na spolujazdcovej len jedny.

Pýtate sa ako to bude z dverami tentoraz? V prvej generácií Velosteru šlo o zadné dvere ktoré sa otvárali klasicky. Teda v smere jazdy. Zachovaný ostal aj B stĺpik. V minulosti, v Mazde RX8 bolo uplatnené niečo podobné. Avšak dvere sa otvárali proti smeru jazdy, auto teda absentovalo B-stĺpik.

Nová genrácia Velosteru využije rovnaké riešenie zadných dverí ako predošlá. Pod kapotou sa bude nachádzať jednašestka aj dvoliter. Aktuálne Informácie zatiaľ nepotvrdzujú, že by model mieril do Európy, ani aktuálna generácia nieje nikde v ponuke.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJFoto
Predchádzajúci článokNový Mercedes triedy G už 15. januára 2018!
Nasledujúci článokVidlicový motor – história a súčasnosť v kocke