Domov News Nová generácia BMW X1 prichádza rovno aj ako elektromobil

Nová generácia BMW X1 prichádza rovno aj ako elektromobil

Nemecká automobilka BMW oficiálne predstavila najnovšiu generáciu svojho kompaktného crossoveru X1 a jeho plne elektrifikovanej verzie iX1.

Najnovšia generácia ide v koľajách svojho predchodcu a zachováva si proporcie malého auta vhodného na mestské jazdenie. Hlavnými poznávacími znakmi vozidla sú masívne ľadvinky, ktoré pochopiteľne medzigeneračne narástli a sú o čosi hranatejšie. Ako sme spomínali včera pri úniku fotografií, novinka disponuje už novým full-LED svetelným podpisom.

Vo všetkých smeroch X1 / iX1 pripomínajú svojich väčších bratov SAV BMW X3 a X5. Zadnej časti dominuje strešný spojler, ktorý opticky predlžuje líniu strechy s jemným klesaním a dodáva tak vozidlu potrebnú eleganciu a športovosť. Prepracované boli taktiež aj zadné svetlá vedúce od blatníkom až k piatym dverám. BMW X1 to hrá na aerodynamickú špičku vo svojom segmente, o čom hovorí aj aerodynamický koeficient na hodnote 0,26.

Rozdielom medzi spaľovacím BMW X1 a čisto elektrickým BMW iX1 budú prevažne vizuálne doplnky. Ako inak, medzi tie najvýraznejšie sa radia práve modré doplnky v maske chladiča, na prednom a zadnom nárazníku a tiež na lemoch prahov. Aj včerajšie fotografie hovorili o doplnkovej výbave M Sport, ktorá sa dokáže odlíšiť od klasickej nenápadnej verzie. Štandardne bude vozidlo obuté na 17“ kolesách, siahnuť však budete môcť aj po 20“ kolesách.

Interiér po novom

V porovnaní s predchodcom je novinka o 53 mm dlhšia (4.500 mm), 24 mm širšia (1.845 mm) a 44 mm vyššia (1.642 mm). Rázvor sa taktiež natiahol o 22 mm na celkových 2.692 mm, čo ponúkne pasažierom na zadnej lavici viac priestoru. Vďaka nárastu sa zväčšil aj objem kufra, ktorý je štandardne 540 litrov a po sklopení zadných sedadiel vie byť až 1.600 litrov. Pomer sklápania 40:20:40 ostal zachovaný.

Interiéru dominuje stredový panel s novým systémom iDrive OS8, s podporou Apple CarPlay / Android Auto. Kábel k pripojeniu nebude potrebný, bude stačiť pripojiť sa bezdrôtovo. Volič prevodovky sa premiestnil trošku inam ako sme zvyknutí, na vyvýšené miesto konzoly medzi šoférom a spolujazdcom. Presne tak ako je tomu v BMW radu 2 Active Tourer.

Pri všetkých variantom BMW X1 / iX1 je použitá modulárna viacprvková náprava, ktorá hovorí o najlepších predpokladoch k športovému štýlu jazdenia. Flexibilná konštrukcia pomáha zadnému rámu nápravy BMW X1 prispôsobiť sa rôznym typom pohonov. V prípade BMW iX1 xDrive 30 a plug-in hybridov novinka disponuje špeciálnym uchytením elektrickej jednotky.

Do ponuky prichádza aj adaptívny M podvozok so selektívnym tlmičmi, ktoré budú pri modely VBMW iX1 xDrive 30 už súčasťou základnej výbavy. Súčasťou adaptívneho M podvozku pri všetkých variantoch je aj športové riadenie.

Na aké motorizácie sa môžeme tešiť?

Novinka BMW X1 bude na trh uvedená s dvoma benzínovými a dvoma dieselovými pohonmi s použitou technológiou TwinPower Turbo. Všetky motorizácie budú spriahnuté so sedemstupňovou automatickou dvojspojkovou prevodovkou Steptronic. Na výber bude taktiež aj z pohon, či už prednej nápravy ale taktiež aj pohonom všetkých štyroch kolies xDrive.

V ponuke tak bude radový trojvalec sDrive18i s výkonom 100 kW / 136 koní a krútiacim momentom 230 Nm s pohonom výlučne prednej nápravy. Radový štvorvalec bude v ponuke pre verziu xDrive23i s výkonom 150 kW / 204 koní a krútiacim momentom 320 Nm, s pohonom všetkých štyroch kolies a mild-hybridnou technológiou.

Pre dízlových fanúšikov si BMW pripravilo dva štvorvalce a to. X1 sDrive18d s výkonom 110 kW / 150 koní a krútiacim momentom 360 Nm a X1 xDrive23d s výkonom 155 kW / 210 koní a krútiacim momentom 400 Nm. Na jeseň sa očakáva príchod plug-in hybridne verzie X1 xDrive30e a čisto elektrické BMW iX1 xDrive30.

Srdcom plug-in hybridov je 1,5-litrový trojvalec s maximálnym výkonom 130 kW. Kombinovaný výkon verzie xDrive25e je 180 kW s maximálnym krútiacim momentom 477 Nm. Najvýkonnejšia verzia X1 xDrive30e ponúkne až 240 kW a taktiež 477 Nm. Slabšia verzia prejde na nabite od 80 do 89 kilometrov, výkonnejšia to zvládne od 78 do 89 kilometrov.

Čisto elektrické BMW iX1 xDrive30 bude mať dvojicu elektromotorov – každý na jednej náprave. Kombinovaný výkon motorov bude 230 kW s krútiacim momentom 494 Nm. Súčasťou pohonného systému eDrive je batéria s kapacitou 64,7 kWh. Podľa tabuľky WLTP by novinka mala jazdiť za priemernú spotrebu 17,3 až 18,4 kWh na 100 kilometrov s maximálnym dojazdom 413 až 438 kilometrov. Nabitie batérie z 10 na 80 percent bude novinke trvať 29 minút.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJbmw.com
Predchádzajúci článokPovinné poistenie na elektrickú kolobežku sa stane realitou už v roku…
Nasledujúci článokNový Mercedes-Benz GLC ponúkne mild-hybridné ústrojenstvo a interiér ako z triedy S