Domov News Ford testuje novú technológiu. Obmedzovač rýchlosti, ktorý nemá obdobu

Ford testuje novú technológiu. Obmedzovač rýchlosti, ktorý nemá obdobu

Pokročilé asistenčné systémy automobiliek prichádzajú s updatami doslova z mesiaca na mesiac. Ford však chystá jednu novinku.

Behom poslednej konferencie Alliance Bernstein Strategic Decision Conference mal šéf americkej automobilky Ford, Jim Farley preslov ohľadom ich najnovších asistenčných systémov a technológií použitých v ich vozidlách. Nebudú to však len tak hocijaké asistenčné systémy, budete si musieť za ne priplatiť. Do roku 2030 chce z tohto plánu automobilka Ford „vyžmýkať“ až 20 miliárd dolárov. Farley sa s určitosťou vyjadril, že automobilka s ich menom určite nechce byť pozadu, keď ich konkurenti prichádzajú s inovatívnymi riešeniami. Ford chce pracovať na inováciách prostredníctvom bezdrôtových aktualizácií Ford Pro a Ford Pro Commercial.

Automobilka chce do budúcnosti spoplatniť prístup k službám akými sú BlueCruise a ActiveGlide. Tie majú pomôcť vodičom na dlhých cestách za volantom. Ford práve v tomto vidí najväčší potenciál. „Ide o najzaujímavejší spôsob ako spraviť zisk v našom priemysle od dôb legendárneho Modelu T. Naozaj tomu dôverujem,“ vyjadril sa Farley.

Asistenčných systémov v autách máme aktuálne naozaj neúrekom. Do väčšiny z nich zasahuje elektronika. Ford okrem svojich plánov ako zarobiť aktuálne vyvíja obmedzovač, ktorý vás bude obmedzovať ale trochu iným spôsobom. Ide hlavne o bezpečnosť pasažierov. Geofencing Speed Limit Control je ďalšou generáciou obmedzovača rýchlosti. Nejedná sa o nejaký prelom vo svete technológií, veď už teraz máme adaptívne tempomaty, ktoré dokážu prispôsobiť svoju rýchlosť podľa značiek, či podľa idúceho vozidla pred vami.

Novo vyvinutý systém je však vybavený systémami asistovaného riadenia a tiež softvérom sledujúcim polohu vozidla pomocou geofencingu. Najvhodnejšie využitie tohoto nového systému vidíme v dodávkach. Napríklad u kuriérov to má veľký zmysel a potenciál. Sami sme častokrát svedkami občas bezhlavej jazdy, ktorou ohrozujú iných účastníkov cestnej premávky. Majiteľ vozidiel tak bude mať možnosť vytvoriť akési zóny, do ktorých keď ako vodič vojdete, auto automaticky upraví rýchlosť, ktorá bola nastavená. Spolu so znížením rýchlosti sa na prístrojovom panely ukáže informácia o zásahu do jazdy. Podľa automobilky však bude môcť vodič ešte stále zasiahnuť do rýchlosti vozidla. Ford sa snaží tieto zóny taktiež prispôsobovať aj podľa toho, či je noc alebo deň.

Medzičasom Ford tento systém tempomatu skúša v nemeckom Kolíne nad Rýnom priamo v spolupráci s mestom. Testovacími vozidlami sú dodávky E-Transit. „Táto použitá technológia má uľahčiť dopravu a byť bezpečnejšia pre všetkých účastníkov cestnej premávky,“ dodal Michael Huynh, manažér City Engagement.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 3 / 5. Počet hodnotení 4

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJautoweek.com
Predchádzajúci článokMercedes-AMG E63 S Final Edition – posledná óda na radosť
Nasledujúci článokDigitálne evidenčné čísla dobýjajú Ameriku. Dočkáme sa aj my?