Domov News Mazda prichádza s novými motorizáciami, ktoré by sme v Európe ani nečakali

Mazda prichádza s novými motorizáciami, ktoré by sme v Európe ani nečakali

Mazda poukázala na svoje nové pohonné ústrojenstvo pre najväčší model CX-60, ktorý sa predáva na starom kontinente. Tešiť sa môžeme na dva typy.

Prichádza to, čo sme dlho nevideli a hlavne ani nečakali. Japonská automobilka prichádza do normami zasadenej Európy s 3,3-litrovým motorom v dvoch výkonnostných variantoch. Modely CX-60 budú k dispozícií ako výhradne s pohonom zadnej nápravy a taktiež aj s pohonom všetkých štyroch kolies. Prvý zmieňovaný pohon si bude musieť vystačiť s výkonom 147 kW / 200 koní. Keď zoberieme do úvahy, že sa jedná o trojlitrový motor, tak tento pomer je naozaj striedmy. Zaujme však hlavne spotrebou.

To bol taktiež hlavný dôvod, prečo sa takto zredukoval výkon. Ide o mild-hybridný systém s dobre známou 48V batériou. Tá bude mať lepšie pásmo nižších otáčok vďaka integrovanému štartér-generátoru. Tým pádom ide o štandardný mild-hybrid, ako sme zvyknutí pri takmer všetkých vozidlách.

Pokiaľ však nazrieme pod rúško výkonnejšieho 3.3 SkyActive-D, ten bude spriahnutý výhradne s pohonom všetkých štyroch kolies i-Activ. Tu už však máme maximálny výkon 187 kW / 254 koní. To už sú naozaj solídnejšie parametre pre takto veľký motor. Vďaka týmto parametrom dokáže CX-60 zrýchliť z pokoja na hranicu 100 km/h v priebehu 7,4 sekundy a maximálna rýchlosť sa zastaví na hodnote 219 km/h. Zaujímavé sú aj hodnoty spotreby.

Tak ako v prvom prípade, aj tu sa jedná o mild-hybridné ústrojenstvo so 48V batériou. Mazda tu deklaruje spotrebu podľa tabuliek WLTP na hodnote 4,8 litra na 100 kilometrov. Spotreba emisií CO2 je 127 g / km. Tieto hodnoty sú pre nižší výkonnostný variant. Mazda CX-60 s vyšším výkonom bude mať spotrebu 5,2 l / 100 km a emisie CO 137 g / km.

Oba motory budú využívať nový, inovatívnejší spaľovací proces a budú taktiež pracovať s tepelnou efektivitou, ktorá je viac ako 40%. Použitím iných materiálov, ktoré sú ľahšie, budú oba motory ľahšie ako doteraz využívané 2.2 SkyActiv-D.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 1

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJautoblog.com
Predchádzajúci článokKúpa auta a spôsoby jej financovania. Zistite, aké sú vaše možnosti.
Nasledujúci článokPrivítajte ABT Audi RS3-R – pekelný hatchback iba ako limitka