Byť dizajnérom nie je len každodenná práca, ale aj povolanie. Svoje o tom vie aj tento 43-ročný rodák z Mníchova, ktorý mal už od útleho veku vidinu tvoriť nové autá.

Oliver Heilmer je od septembra 2017 vedúcim dizajnérom značky MINI. Sám hovorí, že dobrý dizajn si vyžaduje množstvo plánov a hodín trápenia. Autá ho fascinovali už od malička. Ako každý chlapec, aj on si ich kreslil na papier s veľkým úsmevom na perách. Postupom času začal kresliť vlastné autá. Správu, že chce byť dizajnérom áut oznámil aj rodičom, ktorí boli spočiatku veľmi skeptickí. Nejednalo sa predsa o žiadne „tradičné“ povolanie ako byť lekárom, či právnikom. Pred nástupom na vysokú školu bol na stáži v nemenovanej Stuttgartskej automobilke. Presne táto stáž ho presvedčila o tom, čo chce v budúcnosti robiť.

Tento talentovaný dizajnér je inšpirovaný všetkým, čo má okolo seba. Najviac zo všetkého ho inšpiruje hudba. Nemá vymedzený hudobný štýl, takže počúva všetko od jazzu po hip-hop. Taktiež ho inšpirujú aj kreácie iných predmetov, či výrobkov. Čo však pre Olivera predstavuje dobrý dizajn? Odpoveď je jednoduchá – konzistentnosť a účel. Výrobok musí byť pre Olivera predovšetkým použiteľný a veľkú krásu pobrať nemusí. Ďalším potrebným atribútom je, aby nebol príliš vyzývavý. Vo všetkých automobilkách sa nájde minimálne jeden takýto príklad.

Čo však pre Heilmera znamená značka MINI a kde ju vidí v budúcnosti? Tvrdí, že automobil nemusí byť vždy drahý alebo exkluzívny. Pekným príkladom na to je zrovna MINI, ktoré navonok v hocijakom formáte pôsobí kompaktne. Zákazníci, ktorí si toto auto kupujú sa akoby chceli odlíšiť od všetkých a ukázať svoje pravé JA. Niektorí ľudia tieto pocity vyjadrujú cez auto, čo je podľa dizajnéra „bezcharakterné“. Iní sú so značkou MINI úzko spätí a majú k nej hlboký vzťah. Z tohto dôvodu je podľa Olivera značka MINI veľmi emotívnou a takou akú nikde inde v automobilovom priemysle nenájdete.

Podľa vedúceho dizajnu má značka MINI potenciál neustáleho rastu, vývoja a zmien. Na programe je autonómne jazdenie, elektrifikácia, digitalizácia, či zdieľané služby. Tieto sféry sa budú postupom času formovať. Koniec koncov MINI je prototypom mestskej značky a pre Olivera je budúcnosť zakorenená v elektromobilite. Do budúcna by takisto chcel, aby sa zlepšil vzťah medzi autom a zákazníkom, nakoľko množstvo klientov si tvorí so značkou akýsi špeciálny vzťah. Poukazuje teda na komunikáciu v automobile pomocou človeka na druhej strane, namiesto nezmyselných príkazov a ponúk na displeji. Verí v to, že automobilka MINI by mohla byť v tomto smere priekopníkom.