Domov News Nový generálny riaditeľ VW čelí softvérovej výzve, chce sa vyrovnať Tesle

Nový generálny riaditeľ VW čelí softvérovej výzve, chce sa vyrovnať Tesle

Hlavný plán Herberta Diessa na porazenie Tesly bol závislý od nahradenia pracovníkov továrne 10-tisícmi softvérových zamestnancov, ktorí by premenili koncern Volkswagen na technologického hráča.

Namiesto toho, po dvoch rokoch, kedy zákazníci elektrických vozidiel VW nahnevane ťukali na obrazovky, bol Diess nútený odísť. Šéf Porsche Oliver Blume, ktorý 1. septembra nastúpil do práce ako nový generálny riaditeľ koncernu Volkswagen AG, je skôr automobilový ako softvérový guru a svoju pozíciu získal tým, že bol tímovým hráčom a pragmatikom.

Odvážne plány

VW urýchli svoj prechod na elektrické vozidlá tam, kde to bude možné, uviedol Blume na internej konferencii v prvý deň svojho funkčného obdobia. Blume povedal vrcholovým manažérom, že vypracoval desaťbodový plán. Ten je zameraný na témy finančnej robustnosti, udržateľnosti, kapitálového trhu a rozvoja v Číne a Severnej Amerike. „Som fanúšikom e-mobility a stojím si za touto cestou. Udržíme súčasné tempo a ak to bude možné, zvýšime ho,“ uviedol Blume podľa kópie svojho prejavu, ktorý bol citovaný na Twitteri spolu s obrázkom, na ktorom Blume prezentuje svoj 10-bodový plán.

Nebude to mať jednoduché

Blume ďalej dodal, že VW musí nájsť správny rytmus pre stabilnú transformáciu definovaním a dodržiavaním jasnej stratégie. Pravdepodobnosť, že Blume urobí dramatické zmeny na začiatku svojho funkčného obdobia, je však nízka. To predstavuje riziko predĺženia softvérových problémov, ktoré trápia zákazníkov VW. Displeje áut vodičom zamŕzajú a dokonca sú prázdne. Aby majitelia dostali možnosť získať aktualizácie softvéru vzduchom, VW vyžaduje, aby mnohí odložili svoj elektromobil na jeden deň u predajcu. Systémy infotainmentu závislé od softvéru, ktorý je opísaný ako neúplný, sa dostávajú k viacerým modelom, čo ohrozuje pozíciu spoločnosti VW v rebríčku predaja a kvality.

Mnoho prípadov technických nedostatkov

Vodiči modelov radov ID. sa sťažovali na to, že ich autá náhle brzdia kvôli systému detekcie dopravných značiek, ktorý je taký chybný, že majú tendenciu ho jednoducho deaktivovať. Ďalej ich trápila aplikácia pre smartfóny, ktorá je chybná a bez funkcií, či výzvy na synchronizáciu telefónu s elektromobilom buď bezdrôtovo, alebo pomocou kábla. „Nečakal som, že si kúpim nedokončené auto,“ povedal Christopher Bergsten, 31-ročný muž vo švédskom Linkopingu. Rozhodol sa predať svoje ID.4 po menej ako šiestich mesiacoch. „Očakával som oveľa viac.

Oliver Blume
Aktualizácie sú základ

Aktualizácia vozidiel každé tri mesiace bola súčasťou dlhodobej vízie spoločnosti VW,“ uviedol Benedikt Griffig, hovorca automobilky pre produkty a technológie. „Bolo to nedorozumenie, keď sme začali oznamovať aktualizácie OTA,“ povedal. „Našim cieľom je teraz aj rodina ID., že zákazníkom pravidelne prinášame aktualizácie. To je niečo, čo sme sa museli naučiť – je to dlhý proces.

Zmeny sú nevyhnutné

V súčasnosti približne 200.000 vodičov ID. musí rezervovať termín u predajcov na opravu hardvéru, ktorá umožní aktualizácie vzduchom ich systémov infotainmentu a správy batérií. Spoločnosť VW musí vymeniť 12-voltovú batériu, ktorá slúži ako sekundárny zdroj energie k lítium-iónovému akumulátoru pod vozidlom. Existuje riziko, že ten súčasný nemá dostatok energie na to, aby zvládol sťahovanie softvéru trvajúce niekoľko hodín.

VW

Bezpečnosť na prvom mieste

Táto oprava prichádza pre niektorých zákazníkov príliš neskoro. David Staruch, majiteľ VW ID.3 z Bratislavy, napísal Diessovi vo februári po tom, čo jeho auto začalo samo rýchlo brzdiť. Stalo sa to nešťastne, keď sa pokúšal predbehnúť pomalšie nákladné vozidlo. Bol presvedčený, že by sa mohla stať veľká nehoda, keby nezostal pokojný a nedupol na plynový pedál.

VW

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!