Domov Elektromobilita BMW iX5 Hydrogen mieri do výroby. Bavori budú spolupracovať s Toyotou

BMW iX5 Hydrogen mieri do výroby. Bavori budú spolupracovať s Toyotou

Sen sa stáva skutočnosťou. Vodík sa dostáva do hry aj v BMW a do ponuky by sa čoskoro mala dostať vodíková iX5.

Všetko sa rozhodlo na stretnutí predstavenstva BMW AG v mníchovskom kompetenčnom centre. Hlavným dôvodom stretnutia predstavenstva bolo začatie sériovej výroby vodíkového vozidla BMW iX5 Hydrogen. Prvé kusy sa do celosvetového testovania dostanú už tento rok. Pôjde tak o významný krok vpred pre bavorskú automobilku a celý prémiový segment. Práve tu sa bude zlučovať vysokovýkonná batéria s palivovými článkami.

BMW bude vyrábať systém palivových článkov vo svojom vlastnom testovacom centre. Toto centrum sa zameriava na výrobu vodíkových technológií. Vyvíjajúca sa technológia slúži ako základ pre model BMW iX5 Hydrogen. Maximálny výkon bude generovaný na hodnote 125 kW (170 koní). Jednotlivé vodíkové prvky spolupracujú s elektromotorom BMW eDrive aktuálnej generácie. Celkový výkon pohonného ústrojenstva predstavuje 275 kW (374 koní). Tím, ktorí sa špecializuje na výrobu, doplnil agregát o dvojicu vodíkových nádrží. Výsledkom tak je zakomponovanie všetkých článkov do aktuálnej platformy pre BMW X5. Začiatkom roka sa konali testy BMW iX5 Hydrogen za polárnym kruhom a chystajúca sa novinka obstála na jednotku.

„Naša dlhoročná práca na výskume a vývoji nám dopomohla vyťažiť z vodíkovej technológie maximum,“ povedal Frank Weber, člen predstavenstva BMW pre vývoj. „Druhá generácia palivových článkov, ktoré sa nachádzajú v BMW iX5 Hydrogen, dopomohla k zdvojnásobneniu účinnosti a taktiež odľahčila celkovú hmotnosť.“

BMW iX5 Hydrogen však nie je prvým vozidlom na vodíkový pohon od bavorskej automobilky. Už pred siedmimi rokmi na trh prišiel model BMW radu 5 Gran Turismo Hydrogen Cell. Od tej doby palivové články samozrejme pokročili a zdokonaľovali sa. Taktiež sa začali uplatňovať štandardy a funkčnosti, ktoré musia dané vozidlá spĺňať.

Spolupráca s Toyotou

V palivových článkoch prebieha chemická reakcia medzi vodíkom a kyslíkom zo vzduchu. Hlavným významom je udržanie stáleho prísunu oboch prvkov do palivového článku. BMW pre svoj motor vyvinulo úplne nový systém palivových článkov aj špeciálnych vodíkových komponentov. Ide o prvky ako čerpadlo chladiacej kvapaliny či nový kompresor s turbínou.

Jednotlivé články mníchovská automobilka odoberá od japonskej automobilky Toyota. Obe značky medzi sebou spolupracujú už od roku 2013. Skladanie palivových článkov je však automatizovaný proces. Keď sú všetky komponenty skontrolované, súbor komponentov je stlačený do puzdra. Dané puzdro vyrába BMW vo svojom závode v Landshute.

Finálna časť montáže palivových článkov má v sebe napäťovú skúšku spolu s rozsiahlym testovaním chemickej reakcie vo vnútri článkov. Nakoniec sa všetky súčasti spoja v montážnom priestore a je vytvorený kompletný systém. Je to naozaj zložitý proces výroby a teda neostáva nám nič iné, iba počkať, kedy BMW iX5 Hydrogen uvidíme na cestách.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJbmwblog.com
Predchádzajúci článokZažili sme dopravnú nehodu v tuneli Sitina. Viete čo robiť a ako zachrániť život?
Nasledujúci článokTEST Peugeot 308 SW 1,5 Blue HDi GT Pack – stávka na istotu