Najnovší infotainment s umelou inteligenciou či najnovšiu technológiu autonómnej jazdy by ste skôr očakávali u áut vyššej strednej triedy. Mercedes-Benz tak svojou štvrtou generáciou triedy A opäť prepisuje históriu.

Výdobytky modernej technológie sa u automobiliek zväčša udomácnia vo vyšších modeloch. Nemecká automobilka Mercedes-Benz nie je na tom inak, čo je pekne vidieť na ich portfóliu a na tom, ako všetky modely pomalým krokom dedia tieto technologické vymoženosti, ktoré priniesla trieda S.

Nové „áčko“ svojím exteriérom naplnilo všetky očakávania sviežejšieho dizajnu, ktorý bol predvedený už minulý rok na Shanghai Expo. V sériovej výrobe ho však predbehla trieda CLS. Túto dvojicu však spája viac charakteristických znakov ako trojuholníkové svetlomety s technológiou Multibeam LED. Prepracované svetlomety sa však nachádzajú aj na zadnej strane vozidla. Okrem iného Mercedes siahol aj na nárazníky. Na oficiálnych fotkách sa áčko ukazuje v AMG Line – vpredu veľké otvory a vzadu falošné koncovky výfukov.

Z hľadiska inovatívnosti došlo aj k zväčšeniu modelu. Rázvor narástol o 3 cm, no celková dĺžka vzrástla o 12 cm. Štvrtá generácia tak má rozmery 4 419 x 1 796 x 1 440 milimetrov. Na auto budete môcť zvoliť obutie od 16“ po 19“. Nemci takisto vyzdvihujú tuhšiu karosériu, lepší vzhľad a aerodynamiku vozidla.

Pokiaľ sa jedná o zväčšovanie, neostalo len pri exteriéri. Kokpit prešiel výraznou modernizáciou, kde sa časom objavia aj luxusnejšie materiály či masážne sedadlá. Mercedes-Benz triedy A dostal novú palubnú dosku s horizontálnou orientáciou. Tá je doplnená o výduchy ventilácie, ktoré boli použité aj pri triede E, či nedávno predstavenej triede G. Prvé husle však v interiéri bude hrať jednoznačne dvojica masívnych displejov, ktoré budú netradične štandardom výbavy. Tak ako u väčšiny modelov nemeckej automobilky, tak aj pri triede A sú analógové budíky minulosťou. Mercedes ponúkne tri varianty obrazoviek. Základná verzia sa skladá z dvojice 7-palcových obrazoviek, stredný variant ponúkne kombináciu dvoch rôzne veľkých. Najvyššia rada ponúkne dvojicu 10,25-palcových displejov so spoločným krycím sklom.

Najväčšou pýchou nového áčka je jednoznačne infotainment s označením MBUX – Mercedes-Benz User Experience. Ten bol vyvinutý od samého dna s dôrazom na používateľa. Ide o revolučný koncept, prinášajúci intuitívne ovládanie. Systém obsahuje tri rôzne úrovne so stúpajúcim množstvom informácii: Basescreen, Homescreen, Submenu. MBUX má okrem iného rozumieť aj hlasovým povelom. Na aktiváciu bude postačujúce povedať: “Hej, Mercedes!”. Následne na to sa ozve ženský hlas, ktorý splní (takmer) všetky úlohy posádky auta. Nebude však potreba hovoriť sekano ako robot, nakoľko v novom áčku sa nachádza najmodernejšia umelá inteligencia so schopnosťou učenia sa.

Poďme však na to najdôležitejšie – čo sa bude nachádzať pod kapotou? U novinky debutujú hneď tri motorizácie, z ktorých sú dva zážihové. Benzínovú radu bude zastupovať 1,4-litrový štvorvalec M 282 s technológiou vypínania jednotlivých piestov. Verzia A200 bude dosahovať maximálny výkon 120 kW/163 koní a krútiaci moment 250 N.m. Stokilometrovú hranicu zdolá za 8,2 sekundy a maximálka sa ukolíše na 225 km/h. Základná pohonná jednotka bude k dispozícii so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou alebo výraznejšie prepracovanou dvojspojkou 7G-DCT. Verzia A250 dostane dvojliter s označením M 260. Tá dosiahne výkon 165 kW/224 koní a krútiaci moment 350 N.m. Dvestopäťdesiatka z pokoja na 100 km/h zrýchli v priebehu 6,2 sekundy a maximálka sa zastaví na už pomerne tradičnom limite 250 km/h. Posledným motorom v ponuke bude 1,5-litrový turbodieselový motor s označením OM 608 pre verziu A 180d. Ten zo seba vyprodukuje 85 kW/116 koní260 N.m. Dieselovému agregátu bude zdolanie stokilometrovej hranice trvať 10,5 sekundy a maximálna rýchlosť zastane na hranici 202 km/h.

Nová generácia triedy A by sa mala oficiálne začať predávaťmarci tohto roku. Rovnako to platí aj pre slovenský trh, no k nám prvé kusy dorazia začiatkom mája. Ceny však zatiaľ neboli prezradené. Skrz novinky, aké tento model prináša, môžeme odhadovať, že nemecká automobilka sa bude držať aktuálneho cenníka.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!