Domov Elektromobilita Rýchle blesky nevymrú, budú ale elektrické

Rýchle blesky nevymrú, budú ale elektrické

Opel sa neplánuje vzdať rýchlych derivátov svojich modelov. Budú výhradne elektrické a dostanú označenie GSe.

Skratky OPC a GSi idú do histórie. Ich miesto zaujme nová skratka GSe. Jej nositeľmi budú tie najvýkonnejšie a najrýchlejšie automobily s bleskom v znaku. Otázkou zatiaľ je, ktorý Opel ju dostane ako prvý?

Grand Sport electric

Opel má ambiciózny plán do roku 2024 ponúknuť elektrifikovanú verziu každého svojho modelu. V roku 2028 bude potom v Európe predávať výhradne elektromobily. Tie najrýchlejšie dostanú označenie GSe. Ide o skratku slovného spojenia Grand Sport electric. V minulosti sa na trhu objavili automobily Commodore GS/E a Monza GSE, skratka GSE alebo v tomto prípade znamenala Grand Sport Einspritzung.

Ktorý automobil GSe bude prvým?

Zatiaľ nevieme, ktorý Opel dostane prívlastok GSe ako prvý. Mohla by to byť Astra, ktorá stojí na rovnakej platforme ako rýchly Peugeot 508 PSE. Z hľadiska marketingu sa ako ideálny javí znovuzrodený model Manta, ktorý ale Opel plánuje uviesť na trh až v roku 2025. Koncept z minulého roka bol vybavený elektromotorom s výkonom 108 kW a krútiacim momentom 255 Nm. Batérie s kapacitou 31 kWh stačili na dojazd zhruba 200 kilometrov. Produkčná verzia snáď dostane výkonnejší elektromotor aj väčšiu kapacitu akumulátora. Nesmieme zabúdať ani na SUV Grandland. Rýchle SUV sú momentálne mimoriadne populárne a do budúcnosti sa tento trend asi meniť nebude.

V súčasnosti však v koncerne Stellantis žiadnym extra výkonným elektropohonom nedisponujú. Len nedávno sme vás informovali, že budúci rok príde na trh elektrický Peugeot e-308. Vybavený bude novým elektromotorom s výkonom 115 kW a 260 Nm. A to nie sú hodnoty, z ktorých by sme mali padnúť na kolená.

Nálepka GSe by sa časom mohla objaviť aj na tretej generácii Insignie. Tá sa v minulosti predávala v ostrej verzii OPC aj GSi. Ako sme už písali, výroba Insignie v dnešnej forme bude tento rok zastavená. Nástupca bude stáť na podvozkovej platforme koncernu Stellantis a pôjde o kríženca v štýle Citroenu C5 X.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 3.8 / 5. Počet hodnotení 4

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokDržte si klobúky, prichádza najsilnejší Ford Mustang všetkých čias
Nasledujúci článokToyota vyčlenila miliardy dolárov na vlastný vývoj elektrobatérií