Domov News Máte už iba pár mesiacov. Opel potom zastaví výrobu obľúbeného modelu

Máte už iba pár mesiacov. Opel potom zastaví výrobu obľúbeného modelu

Je to jeden z mála automobilov, ktorý doteraz nebol elektrifikovaný. To sa mu napokon stane osudným a jeho výroba sa zastaví už tento rok. 

Hovorca automobilky Opel v rozhovore pre Business Insider potvrdil, že automobilka ešte v tomto roku ukončí výrobu Insignie. Tú stiahol z britského trhu už pred niekoľkými mesiacmi.

Prísne emisné normy zabíjajú čoraz väčší počet automobilov, ktoré neprechádzajú na niektorú z foriem elektrifikácie. Insignia takým autom stále je. V jej motorom portfóliu nenájdete žiadne hybridy, mild-hybridy ani plug-in hybridy. To sa jej však čoskoro stane osudným.

Dostane nástupcu?

Insignia je posledným modelom v aktuálnej ponuke nemeckej značky, ktorý bol vyvíjaný v spolupráci s americkým koncernom General Motors, pod ktorý Opel dlhé roky patril pred tým, než sa začlenil do koncernu Stellantis. Druhá generácia sa predstavila v roku 2017. Zaznamenala výrazný nárast rozmerov, z tuctového manažérskeho auta sa stal elegantný liftback so siluetou štvordverového kupé. Samozrejme, Opel nezabudol ani na verziu kombi. Taktiež sa predávala aj ostrejšia verzia GSi, ktorá síce nedosahovala taký vysoký výkon ako Insignia OPC, ale vďaka pohonu všetkých kolies išlo stále o dobré zvezenie. Rok 2020 priniesol facelift. Ako pribúdali roky, okliešťovali sa motory, znižoval sa ich výkon a rok 2022 bude napokon posledným v živote druhej generácie Insignie.

Opel plánuje nástupcu, ktorý bude krížencom mnohých segmentov (niečo ako Citroen C5 X) a bude určite elektrifikovaný. Závod v Rüsselsheime po skončení výroby Insignie začne produkovať Astru a DS4.

Bude nám chýbať

Aktuálne sa Insignia u nás predáva za cenu od 30.990 eur. V našej redakcii sa objavila v minulosti hneď niekoľkokrát a vždy sme si ju nevedeli vynachváliť. Ak hľadáte športovo zamerané auto a hothatche sú pre vás príliš malé, váš výber sa pravdepodobne zúži na Insigniu GSi a Octaviu RS. Insignia GSi je o triedu väčšia a jej nespornou výhodou je pohon všetkých kolies a lepší komfort jazdy. Vyskúšali sme aj Insigniu Sport Tourer GSi 2,0 CDTi BiTURBO 4×4 – mimoriadne praktické a priestranné kombi s delikátne naladeným podvozkom a takmer ortopedickými sedadlami. Pre tých sporivejších je určená Insignia s klasickým dvojlitrovým naftovým štvorvalcom. Aj keď spotrebou v meste nepoteší, autu sa dá máločo vyčítať.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 2

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokAutomobilka Suzuki odhalila novú generáciu SUV Grand Vitara. U nás ju nehľadajte
Nasledujúci článokNový Huracán ako plug-in? Stráca tým Lamborghini svoju identitu?