Domov Doprava Naozaj sme takí neschopní? Slovensku hrozí ďalšia medzinárodná blamáž, Poliaci postavia diaľnicu...

Naozaj sme takí neschopní? Slovensku hrozí ďalšia medzinárodná blamáž, Poliaci postavia diaľnicu o roky skôr

Predseda Slovensko-poľskej obchodnej komory Stanislav Kučírek kritizuje pomalé tempo výstavby slovenského úseku diaľnice D3 smerom na Poľsko. Hrozí, že práce dokončíme o 6 rokov neskôr ako Poliaci.

Diaľnica D3/S1 spojí Žilinu s poľským mestom Bielsko-Biala. Obe krajiny musia vybudovať diaľničné úseky dlhé približne 50 km. Poliaci musia na diaľnici vybudovať aj dva tunely. Ich práce ale prebiehajú podľa harmonogramu a svoju časť diaľnice by mali dokončiť v roku 2024. Stavbu pritom realizuje slovenská spoločnosť. Slovenský úsek by mal byť dokončený až v roku 2030. Kučírek tiež kritizoval ministerstvo dopravy za to, že uprednostňuje iné, menej vyťaženejšie úseky diaľnic a rýchlostných ciest pred dokončením diaľnice D3, na ktorej bude intenzita dopravy podstatne vyššia.

My zatiaľ pripravujeme

Národná diaľničná spoločnosť aktuálne pripravuje štúdiu uskutočniteľnosti na výstavbu chýbajúcich 22 kilometrov diaľnice D3 v úseku Žilina, Brodno – Kysucké Nové Mesto – Oščadnica a výstavbu plného profilu úseku Oščadnica – Čadca, Bukov v dĺžke 4 kilometre, vrátane druhej tunelovej rúry tunela Horelica. Náklady na ich výstavbu sa vyšplhajú do výšky 1 miliardy eur. Výstavba diaľnice D3 pritom trvá od roku 1997.

Dostavať zvyšné úseky diaľnice D3 odporúča aj Útvar hodnoty za peniaze. Dokončenie diaľnice je podľa analytikov z ministerstva financií prioritou z dvoch dôvodov. Súčasná cesta kapacitne nestačí a do roku 2030 musíme dobudovať transeurópsku dopravnú sieť.

Kolóny tak skoro nezmiznú

V decembri 2023 by mal byť dokončený privádzač z Kysuckého Nového Mesta na pripravovaný úsek D3 za sumu 13,7 milióna eur. Celková dĺžka privádzača bude 1 359 metrov. Z toho vyše 375 metrov budú tvoriť mostné objekty a vznikne aj jedna križovatka s budúcim úsekom D3 Žilina, Brodno – Kysucké Nové Mesto v dĺžke 11 kilometrov. Súčasťou privádzača bude tiež 588 metrov dlhá protihluková bariéra.

Cestu 1/11 do Česka a Poľska denne využije viac než 30-tisíc vozidiel, pre ktoré je už mnoho rokov križovatka v Radoli kritickým bodom. Vjazd do Kysuckého Nového Mesta je sťažený domácim obyvateľom blízkych obcí a premávku výrazne komplikuje aj nákladná doprava.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 1

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJWebnoviny.sk
Predchádzajúci článokMototechna Drive, špecializovaná na prenájmy vozidiel, otvorila prvú samostatnú pobočku v Bratislave
Nasledujúci článokDostanú sa všade. Elektromotory poháňajú 40-tonovú nákladnú súpravu Scania