Domov News Ferrari 499P sa vracia do vytrvalostných pretekov

Ferrari 499P sa vracia do vytrvalostných pretekov

Ferrari je späť. Po 50-tich rokoch sa vracia do kolotoča vytrvalostných pretekov tím z Maranella. Prvý raz bol pretekársky špeciál k videniu v Imole.

Trvalo to dlho, ale možno, že to bolo aj potrebné. Ferrari v aktuálnych sezónach kráľovnej motoršportu nepredvádza nijak zaujímavé výkony, respektíve nie výkony hodné tejto značky. Po dlhej odmlke sa však vracajú do série vytrvalostných pretekov FIA World Endurance Championship. Logo vzpínajúceho sa žrebca má na sebe novinka s označením Ferrari 499P. Označenie 499 poukazuje na objem motora a písmeno „P“ označuje prototyp. Prvou zaťažkávacou skúškou pre prototyp budú preteky v marci 2023 na okruhu Sebring.

Ferrari 499P

Hybridný pohon

Hybridný špeciál Ferrari 499P disponuje pohonom všetkých štyroch kolies, podobne ako konkurencia v podobe LMH Toyota a Peugeot. Základom pretekárskeho špeciálu je dvakrát preplňovaný šesťvalec, ktorý je v úzkom kontakte s elektromotorom na prednej náprave. Celkový výkon hnacej sústavy je 500 kW.

24. februára 2021 Ferrari oficiálne oznámilo, že sa vracia do kolotoča majstrovstiev sveta FIA WEC. Po päťdesiatich rokoch chce bojovať o celkové víťazstvo v Le Mans. 6. apríla skoro ráno sa továrenský pilot Alessandro Pier Giudi oficiálne prvý raz posadil do tohto vozidla počas shakedownu.

Ferrari 499P

„Po dlhých mesiacoch na simulátore som mal konečne možnosť previezť sa v reálnom aute a bolo to neopísateľné. Šoférovať Ferrari, ktoré sa vracia po dlhých rokoch do najvyššej kategórie vytrvalostných pretekov, je naozaj emotívne,“ vyjadril sa Alessandro Pier Guidi.

Naposledy v roku 1973

Stajňa Ferrari naposledy bojovala o celkové víťazstvo v roku 1973. Vtedy bola posádka vozidla 312PB-73#16 zložená z dvojice pretekárov Arturo Merzario a Carlos Pace. Tí však nakoniec podľahli svojim francúzskym konkurentom na domácej trati La Sarthe. Automobilka z Maranella dokopy vybojovala deväť triumfov a sú na celkovej tretej priečke v historických tabuľkách. Viac víťazstiev dokázalo vyhrať iba Audi s 13 víťazstvami a Porsche s 19 víťazstvami.

Dúfajme, že Ferrari do tohto vývoja vložilo naozaj všetko a má pred sebou naozaj veľký míľnik. Ak pôjde Ferrari všetko podľa plánov, tak na 24 hodín Le Mans bude automobilka oslavovať 100 rokov od vzniku a na dosah ruky budú mať svoj jubilejný desiaty titul. Nechajme sa prekvapiť.

Ferrari 499P, the Hypercar to Return to WEC Top Class

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 1

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJfiawec.com
Predchádzajúci článokFord McLaren Mustang SVP M81 – keď ani značka nepomôže
Nasledujúci článokSen jachtára z Monaka – Bentley Continental Mulliner Riviera Collection

1 COMMENT

  1. […] 330 GTC tak teda kombinuje nízky a mierne agresívny postoj súťažných modelov GT a eleganciu vtedajších luxusných modelov z Maranella. Modely 275 GTS a 330 GTC zdieľali […]

Comments are closed.