V poradí už tretia generácia modelu Ceed – navrhnutá, vyvinutá, skonštruovaná a vyrobená v Európe – má posilniť postavenie spoločnosti Kia v európskom segmente.Vyznačuje sa inovatívnymi technológiami, dizajnom prezentujúci mladícku športovosť a tým pádom aj intenzívnejší zážitok z jazdy.

„Kia Ceed je viac ako desať rokov základným pilierom trvalého rastu značky v celej Európe. Kia Ceed bola vytvorená pre európskych zákazníkov a jej uvedenie v roku 2006 predstavovalo pre spoločnosť Kia prelomový moment,“ uviedol Michael Cole, výkonný riaditeľ Kia Motors Europe.

Oproti predchodcovi je nižšia, širšia a s dlhším zadným previsom a tak celkovo pôsobí športovejšiedravšie. Tento dizajn, ktorý si Ceed prevzal od modelu Stinger, bol navrhnutý v nemeckom Frankfurte nad Mohanom pod vedením európskeho šéfdizajnéra Gregoryho Guillauma a šéfa dizajnu značky KIA Petra Schreyera. Tím šikovných návrhárov sa zaslúžil o ostré priame línie ktoré pri pohľade z profilu predlžujú kapotu a dávajú vozidlu vzpriamenejší postoj. Ceed takisto prevzal aj široký stĺpik C, ktorý sa stal v posledných rokoch typickým znakom dizajnu vozidiel Kia.

Interiér takisto prešiel transformáciou – použité sú kvalitnejšie materiály, palubná doska má štíhly a jednoliaty vzhľad a kabína získala nádych kultivovanosti a luxusu. Stredná konzola je zameraná na vodiča, vďaka čomu má lepší prístup k ovládačom počas jazdy. Povrchyz kovu alebo matného chrómu, pričom si zákazník bude môcť vybrať aj čalúnenie zo syntetickej či pravej kože. Efektívne usporiadanie interiéru umožnil podvozok K2.

Nový koncernový podvozok K2 pridal vozidlu 20 mm do šírky (celkovo 1800 mm) a ubral 23 mm na výške (celkovo 1447 mm). Kia sa teraz môže pochváliť väčším, 395-litrovým kufrovým priestorom, zväčšením miesta pre ramená cestujúcich vzadu aj nižšou pozíciou vodiča.
Široký výber motorizácie by mal spĺňať najrôznejšie potreby zákazníkov, je však otázne či uvidíte niekde vysmiateho vodiča ktorý bude mať pod kapotou 1,0 T-GDi, aj keď turbo s priamym vstrekovaním dodajú motoru až 120 konských síl. Ďalej budú v ponuke 1,4-litrový T-GDi s výkonom 140 koní , 1,4-litrový MPi s viacbodovým vstrekovaním a potom novinka v podobe CRDi. Nový agregát U3 CRDi s objemom 1,6 litra využíva technológiu aktívneho riadenia emisií SCR a bude ponúkaný s výkonom 115 alebo 136 koní. Ku každému motoru bude k dispozícii 6-stupňová manuálna prevodovka a nové motory T-GDi 1,4 L a CRDi 1,6 L budú s možnosťou zvolenia 7-stupňového dvojspojkového automatu.
Inovácie v oblasti techniky dýchajú na krk aj tým najlepším v segmente. Kabína ponúka širokú škálu noviniek – informačno-zábavný systém s ,,plávajúcim“ dizajnom, integrácia smartfónov pomocou Bluetooth, automatické ovládanie svetiel aj bezkľúčový prístup. Prispôsobiť si jazdu môžete vďaka systému výberu režimu jazdy, na výber je normálny a športový režim.
Novonavrhnuté denné LED svetlá v štýle ľadovej kocky sú teraz integrované priamo do svetlometov v každej verzii, na výber sú aj klasické Full LED svetlá. O bezpečnosť sa postará mnoho asistentov ako sledovania jazdného pruhu, diaľkových svetiel, systém monitorovania pozornosti vodiča či systém varovania vodiča pred čelnou zrážkou s asistentom ochrany pred čelnou zrážkou.
Nová Kia Ceed je štandardne vybavená systémom riadenia stability vozidla (VSM), ktorý zabezpečuje stabilitu pri brzdení a zatáčaní ovládaním elektronického stabilizačného systému (ESC) pri strate trakcie. Medzi ďalšie technológie sa zaraďuje adaptívny tempomat s funkciou Stop &Go, systém monitorovania mŕtveho uhla, upozornenie na križujúce vozidlá pri cúvaní, inteligentný parkovací asistent a funkcia rozpoznávania chodcov s haptickými výstrahami na volante v rámci systému varovania pred čelnou zrážkou.

Na nový Ceed sa môžeme tešiť naživo už na začiatku marca na Ženevskom autosalóne.