Domov News Pneumatiky so životnosťou pol milióna kilometrov? Pomôže slnečnicový olej

Pneumatiky so životnosťou pol milióna kilometrov? Pomôže slnečnicový olej

Citroën Oli v septembri odvážne ukázal, ako sa Francúzi pripravujú prehodnotiť každý detail, aby zredukovali zdroje a materiály potrebné na výrobu a prevádzku automobilu. Týka sa to aj pneumatík, ktorých čaká malá revolúcia.

Pneumatiky Eagle GO sú už tretím konceptom pneumatík, ktorý Goodyear v spolupráci s Citroënom vyvinul. Jeho cieľom bolo optimalizovať účinnosť a životnosť pneumatík.

Citroën Oli šetrí, kde sa dá. Je toto Dacia pre strednú vrstvu?

Behúňová zmes z trvalo udržateľných materiálov

Koncept pneumatík zahŕňa využitie zmesi vyrobenej takmer výhradne z udržateľných alebo recyklovaných materiálov v oblasti behúňa. Teda v tej časti pneumatiky, ktorá sa najviac opotrebováva. Medzi použité materiály patrí slnečnicový olej, borovicová živica, prírodný kaučuk a kremelina z popola ryžových šupiek. Slnečnicový olej a borovicová živica sú obnoviteľná náhrada ropných surovín. Aktuálne sa už využívajú na výrobu „rastlinného atramentu“ pre tlačiarne. Prírodný kaučuk zo stromov Hevea brasiliensis sa používa ako náhrada syntetického kaučuku na báze ropy. A napokon silika (kremelina) z popola ryžových šupiek vznikajúceho pri spracovaní ryže môže znížiť množstvo odpadu ukladaného na skládky. Už skôr sa používala ako výstuha železobetónu.

Eagle GO

Obnoviteľný behúň

Pneumatiky Eagle GO s hĺbkou dezénu 11 mm je možné potenciálne až dvakrát obnoviť, čo predlžuje ich životnosť. Goodyear si pre nich stanovil cieľ výkonu až 500 tisíc kilometrov, a to vďaka opätovnému využitiu kostry a obnoviteľnému behúňu.

Koncept pneumatík Eagle GO využíva technológiu Goodyear SightLine. Jej súčasťou je senzor monitorujúci rôzne parametre stavu pneumatík. Táto technológia sa už využíva pri podpore fleetových zákazníkov spoločnosti Goodyear a do budúcnosti by mohla znížiť množstvo odpadu a zvýšiť efektivitu tým, že bude pneumatiky udržiavať ideálne nahustené a v čo najlepšom stave. Sledovanie stavu pneumatík má veľký význam pri rozhodovaní, či alebo kedy je možné pneumatiku obnoviť, čo potom zvyšuje obeh pneumatík a ich celkovú efektivitu.

Eagle GO

„Pneumatiky prechádzajú vďaka začleneniu udržateľných materiálov a inteligentných technológií opäť veľkou premenou,“ vysvetlil Laurent Colantonio, regionálny technologický riaditeľ osobných pneumatík spoločnosti Goodyear. „Naša spolupráca so spoločnosťou Citroën nám poskytuje skvelé skúšobné prostredie pre vývoj a testovanie týchto nových technológií a techník. Koncepty pneumatík predstavujú pre Goodyear skvelú možnosť výskumu a vývoja nových prevratných technológií, ktoré sa môžu v budúcnosti zaradiť do našich produktov. Poznatky z projektu budú ďalej utvárať našu budúcnosť ako spoločnosti, ktorá napomáha mobilite a dôsledne inovuje všetky svoje produkty a služby.“

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 3

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokElektromobily stabilizujú elektrické siete. Hyundai ukazuje výhody technológie V2G
Nasledujúci článokPorsche 911 Dakar pozná slovenskú cenu