Domov News Veľký prehľad automobilových noviniek na rok 2023

Veľký prehľad automobilových noviniek na rok 2023

HYUNDAI KONA

Hyundai pred Vianocami zverejnil prvé oficiálne fotografie novej generácie svojho populárneho mestského crossoveru. Nový Hyundai Kona je podstatne väčší ako doteraz. Novinka narástla na dĺžku 4 355 mm, čo je o 150 mm viac ako predchádzajúca generácia. V porovnaní s odchádzajúcim modelom je nová Kona o 25 mm širšia a má o 60 mm dlhší rázvor osí kolies. Čistá, no pritom výrazná predná časť je charakteristická použitím parametrických pixelových svetlometov začlenených do úzkeho horizontálneho pásu. Táto forma sa stane poznávacím znakom budúcich elektromobilov značky Hyundai.

V kabíne sa nachádza horizontálne členená palubná doska obsahujúca 12,3-palcový displej multimediálneho systému, ktorý tvorí s virtuálnym kokpitom jeden harmonický súbor. Volič automatickej prevodovky sa zo stredového tunela presunul na stĺpik volantu, čím v priestore medzi vodičom a spolujazdcom vzniklo viac miesta na odkladanie vecí každodennej potreby. Hyundai Kona si zachováva ovládanie klimatizácie prostredníctvom tlačidiel a otočných ovládačov. Športová verzia N už kvôli emisným normám nevznikne.

HYUNDAI IONIQ 5 N
Zdroj: ARENAEV

Prvý elektrický trhač asfaltu z divízie N dorazí do showroomov už v roku 2023. Pre Hyundai to bude nová kapitola v doteraz úspešnom príbehu športových vozidiel s logami N. IONIQ 5 N bude mať nižšiu svetlú výšku, typický športový bodykit a bude oveľa výkonnejší ako doterajšie benzínové modely N. Očakávame, že výkon elektrického motora bude atakovať hranicu až 600 koní. Čo sa týka zvuku, Hyundai vyvíja tzv. N sound. Uvidíme teda, aký sluchový zážitok IONIQ 5 N poskytne. Sesterská KIA EV6 GT má 585 koní a z 0 na 100 km/h zrýchli za 3,5 sekundy. Vzhľadom k tomu, že ambíciou divízie N je zostať na vrchole juhokórejskej produkcie vysokovýkonných vozidiel, dynamické parametre športového IONIQU by mohli byť ešte o čosi lepšie. Hyundai údajne pracuje virtuálnej manuálnej prevodovke, simulácii otrasov a vibrácií pri radení a simulovanom obmedzovači otáčok. Batéria bude mať pravdepodobne kapacitu 77,4 kWh.

LAMBORGHINI TORMENTA
Zdroj: Supercar Blondie

Hovorí sa, že nástupca Aventadoru dostane meno Tormenta. Pôjde o hybrid spájajúci atmosférický dvanásťvalcový benzínový motor s menším elektromotorom a malou batériou. Elektrická sila tu bude pôsobiť skôr ako dynamická podpora benzínového motora, no kapacita batérie by mala umožniť primeraný nehlučný dojazd v zastavaných územiach. Čo sa týka zvuku, ľudia z Lamborghini tvrdia, že nový model bude hlasnejší ako Aventador. Zaujímavosťou je, že aj keď vozidlo ešte na vlastné oči nikto mimo automobilky nevidel, Lamborghini už eviduje viac než 3000 objednávok. Premiéra automobilu sa očakáva niekedy na jar.

KIA EV9

Do marca určite spoznáme vizuálnu stránku elektrickej vlajkovej lode značky KIA. Nový model EV9 bude postavený na platforme E-GMP, na ktorej stojí aj súčasný model EV6. Pôjde o takmer 5-metrové SUV, ktoré ponúkne 7 miest na sedenie. Automobil bude využívať 800 V sieť. Nabíjací výkon bude vrcholiť hodnotou 350 kW. Aj napriek veľkej kapacite akumulátora bude teda nabíjanie záležitosťou niekoľkých desiatok minút. Akumulátor bude musieť byť veľký, nakoľko KIA už niekoľkokrát deklarovala, že dojazd tohto SUV by mal prekročiť hranicu 500 km. Pravdepodobne sa dočkáme aj vrcholnej verzie GT, ktorej výkon by mohol atakovať hranicu 650 koní. S takto potentným pohonných ústrojenstvom by KIA EV9 mohla zrýchliť z 0 na 100 km/h pod 5 sekúnd. Ďalej môžeme očakávať aktualizácie softvéru vzduchom a pokročilé asistenčné systémy.

Pripomeňme si, že koncept EV9 mal zabudované solárne panely, elektricky vysúvateľné strešné lyžiny, kamery namiesto spätných zrkadiel, bezrámové okná či združenú obrazovku prístrojového panelu a infotainmentu s uhlopriečkou až 27 palcov. Uvidíme, ktoré z týchto riešení sa dostanú do sériovej podoby, počítať pravdepodobne nemôžeme s absenciou B-stĺpika, proti sebe otvárajúcimi sa dverami či futuristickým tvarom volantu. Na jeseň by faceliftom mohli prejsť modely Picanto a Sorento.

MAZDA MX-30

Začiatkom roka sa očakáva na autosalóne v Bruseli predstavenie modelu MX-30 v plug-in hybridnej verzii s wankelovým motorom ako generátorom elektrickej energie. Štýlový mestský crossover, ktorý v čisto elektrickej verzii trpí na nedostatočne použiteľný dojazd, by mal s takouto konfiguráciou prejsť až 400 km. Výhody takéhoto spaľovacieho motora v plug-in hybride sú zrejmé. Wankel je tichší, ľahší a má kompaktnejšie rozmery. Môžeme teda očakávať, že Mazda túto dlho vyvíjanú koncepciu neskôr použije aj v ďalších svojich plug-in hybridoch.

MERCEDES-BENZ TRIEDY E
Zdroj: KOLESA.RU

Úhlavný rival BMW radu 5 sa novej generácie dočká takisto v roku 2023. Mercedes-Benz triedy E má pomerne zaujímavú úlohu v hierarchii nemeckej značky. Aj napriek tomu, že poznáme jeho elektrický ekvivalent v podobe modelu EQE, plní „Éčko“ stále svoju rolu obľúbeného modelu. Aj napriek konkurencii a stratégii samotného Mercedesu elektrifikovať všetky modely, nové „Éčko“ by malo prísť s mild-hybridnými, plug-in hybridnými ale aj naftovými agregátmi. Medzistupeň medzi triedou C a najluxusnejšou triedou S by sa nemal nijak vymykať aktuálnemu dizajnovému jazyku Mercedesu. Práve naopak, potvrdí dizajn uhladeného a štýlového auta s modernými prvkami v exteriéri, ale aj v interiéri. A vďaka novej platforme Mercedes MRA2 dostane nová trieda E väčšie množstvo možností pohonu. Otázkou zostáva, či Mercedes do Éčka zakomponuje obrazovky Hyperscreen z elektrických modelov radu EQ, alebo bude kabína vyhotovená v štýle aktuálnej triedy S.

MG4 ELECTRIC

MG4 Electric je prvým modelom značky stojaci na modulárnej platforme MSP. Jeho dĺžka je 4 287 mm, šírka 2 060 mm a výška 1 504 mm. Na trh sa dostane v dvoch verziách. Prvou je verzia so štandardným elektromotorom s výkonom 125 kW, respektíve 170 koní. Tento model ukladá svoju energiu do lítium-železo-fosfátovej batérie s kapacitou 51 kWh. Podľa údajov WLTP by mal tento model prejsť na jedno nabitie 350 kilometrov.

Druhý variant má silnejší elektromotor s výkonom 150 kW, teda 204 koní a nikel-kobalt-mangánovú batériu s kapacitou 64 kWh. Tento variant zvládne na jedno nabitie prejsť až 450 kilometrov. Slabšiu batériu môžete nabíjať 6,6 kW striedavým prúdom a jednosmerným prúdom až 117 kW. V prípade silnejšej verzie je rýchlosť nabíjania striedavým prúdom 11 kW a jednosmerným prúdom 135 kW. Základná cena vozidla by sa na slovenskom trhu mala pohybovať pod hranicou 30 tisíc eur.

ŠKODA SUPERB
Zdroj: KOLESA.RU

Škoda Superb patrí medzi stálice našich ciest. Škodovka proste vie, čo ponúknuť svojim zákazníkom a v modeli Superb dostanú pomerne slušnú hodnotu za svoje peniaze. Aktuálna tretia generácia po facelifte sa pomaly ale isto blíži ku svojmu koncu a jej náhrada už klope na dvere. Spoločne so súrodeneckým modelom VW Passat sa bude štvrtá generácia Škody Superb vyrábať v Bratislave. Superb si vo svojej štvrtej generácii zanechá platformu s označením MQB. Očakáva sa, že štvrtá generácia so sebou prinesie väčšiu mieru elektrifikácie. Súčasná generácia má v ponuke benzínové, naftové ale aj hybridné motory. Superb by sa mal aj naďalej vyrábať v dvoch karosárskych verziách Liftback a Combi.

Všeobecne sa predpokladá, že najväčšími zmenami si prejde samotný interiér a použité technológie. Do kabíny Superbu by si mohla nájsť cestu veľká 13-palcová obrazovka z Enyaqu. Čo sa týka pohonov, Superb by sa mal stále predávať s naftovými jednotkami, benzínovými mild-hybridmi a na vrchole budú stáť plug-in hybridné schopné prejsť v elektrickom režime až 100 km. Okrem Superbu sa v roku 2023 dočkáme novej generácie Kodiaqa a faceliftom prejdú modely Scala a Kamiq.

VOLKSWAGEN ID.7
Zdroj: TopElectricSUV

Už o pár dní na technologickej výstave v Las Vegas by sme mohli objaviť úplne nový Volkswagen ID.7. Pôjde o sériovú verziu konceptu ID.Aero. Elegantný elektrický automobil s nízkym koeficientom odporu vzduchu karosérie by mohol ponúknuť dojazd na úrovni až 700 km. Automobil bude stáť už na aktualizovanej platforme MEB+, ktorá umožní nielen dlhší dojazd, ale aj rýchlejšie nabíjanie s výkonom až 200 kW. Podobne ako napríklad model ID.5 bude ID.7 na výber s jedným alebo dvoma elektromotormi. Neskôr sa očakáva aj príchod variantu GTX.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4.5 / 5. Počet hodnotení 46

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

1
2
Predchádzajúci článokTEST Nissan Qashqai e-Power – revolučný hybrid?
Nasledujúci článokNový Nissan X-Trail – koľko stojí a akú má výbavu?

1 COMMENT

  1. Vo vlnách svetových kríz pláva, akoby sa nič nedialo. Kia v roku 2022 predala 2,9 milióna vozidiel - startstop

    […] na globálnom trhu s elektrickými vozidlami. Už začiatkom roka predstaví očakávané SUV EV9. To bude postavené podobne ako aj EV6 na platforme E-GMP. Takmer 5-metrový automobil ponúkne 7 […]

Comments are closed.