Domov News Nový Nissan X-Trail – koľko stojí a akú má výbavu?

Nový Nissan X-Trail – koľko stojí a akú má výbavu?

Štvrtá generácia Nissanu X-Trail prichádza s atraktívnym dizajnom, inovatívnym hybridným pohonom a rozsiahlou výbavou asistenčných i bezpečnostných systémov. Poznáme slovenské ceny aj špecifikácie jednotlivých výbav.

X-Trail nesie typické dizajnové znaky súčasných modelov značky Nissan. Príkladom je mriežka chladiča V-motion a tvar predných svetlometov. Predná časť je nimi akoby orámovaná, svetlomety sa pritom zdajú byť vylisované v karosérii predného nárazníka, s kombinovanými dennými svetlami a smerovkami umiestnenými pozdĺž línie zatvárania kapoty. Zboku zaujmú svalnaté blatníky. Tvar C-stĺpika pripomína plutvu delfína a prináša do zadnej časti malú dávku napätia.

Nissan X-Trail bude dostupný v 10 farbách karosérie s 5 dvojfarebnými kombináciami. Základná biela farba je bez príplatku. Za 5 metalických farieb (strieborná, šedá, čierna, modrá, oranžová) sa pripláca 700 eur. Za 4 perleťové (biela, strieborná, červená, šedá) je potrebné zaplatiť 850 eur. Spomínané dvojfarebné kombinácie bielej, modrej, šedej, striebornej a oranžovej vždy s čiernou strechou je k dispozícii za príplatok 500 eur.

2 motorizácie, 5 stupňov výbav

Nissan X-Trail sa na Slovensku predáva s dvoma motorizáciami. Prvou alternatívou je preplňovaný 1,5-litrový benzínový motor VC-T s variabilným kompresným pomerom. S výkonom 120 kW (163 koní) a krútiacim momentom 300 Nm sa ponúka iba v konfigurácii s pohonom predných kolies. Výkon na kolesá prenáša bezstupňová prevodovka Xtronic. Hnacie ústrojenstvo je vybavené 12V mild-hybridnou technológiou. Pri spomaľovaní sa energia regeneruje a ukladá do malej lítium-iónovej batérie. Nazbieraná energia sa potom používa na chod systémov auta, keď je motor vypnutý, napríklad pri čakaní na červenej. Pri akcelerácii zasa dochádza k zvýšeniu krútiaceho momentu o približne 6 Nm. S týmto motorom zrýchli Nissan X-Trail z 0 na 100 km/h za 9,6 sekundy a spotrebuje priemerne 7,1 l/100 km. Z hľadiska svojej funkcie je najdôležitejšie to, že pokiaľ chcete mať z X-Trailu 7-sedadlový automobil, musíte siahnuť jedine po tejto motorizácii.

Základná cena tejto verzie vo výbave Visia je 32.990 eur. Takýto automobil obsahuje napríklad čierne látkové čalúnenie interiéru, 18-palcové disky kolies z ľahkých zliatin, LED predné aj zadné svetlomety, manuálnu klimatizáciu, zadné parkovacie senzory, tempomat, systém udržiavania v jazdnom pruhu alebo systém automatického brzdenia s detekciou chodcov aj cyklistov. Vyšší stupeň výbavy Acenta stojí 35.090 eur a obsahuje napríklad automatickú dvojzónovú klímu, zadnú parkovaciu kameru, predné parkovacie senzory, volant potiahnutý kožou alebo konektivitu Apple CarPlay a Android Auto.

Stredný stupeň výbavy N-Connecta sa predáva za 37.590 eur a takýto Nissan X-Trail bude navyše vybavený napríklad zatmavenými zadnými sklami, posuvnými zadnými sedadlami, 12,3-palcovým multimediálnym systémom s navigáciou, 12,3-palcovými digitálny prístrojový panel alebo panoramatickým kamerový parkovací systém. Už tradične nesie najvyššia výbava označenie Tekna. Predáva sa za 40.390 eur. Jej súčasťou sú napríklad prvky ako 19-palcové kolesá, strešné okno, matrixové adaptívne LED svetlá, head-up displej, vyhrievanie predných a zadných sedadiel, trojzónová automatická klimatizácia, balík asistenčných systémov ProPILOT či polokožené čalúnenie sedadiel. Na vrchole ešte tróni výbava Tekna+ s 20-palcovými diskami kolies, čalúnením sedadiel jemnou kožou Nappa a audiosystémom BOSE s 10 reproduktormi za cenníkovú cenu 43.190 eur.

Tretí rad sedadiel

Za tretí rad sedadiel sa pripláca 1.200 eur, resp. 800 eur (vo výbavách N-Connecta a vyššej). Sedadlá v treťom rade, ktoré po sklopení zapadnú do podlahy, sú navrhnuté tak, aby vyhovovali cestujúcim s výškou do 160 cm. Priestor vzadu bol optimalizovaný tak, aby si cestujúci v treťom rade mohli dať nohy pod druhý rad sedadiel. Keď sa sedadlá v treťom rade nepoužívajú, objem batožinového priestoru je 585 litrov.

Inovatívny hybrid

Druhou možnosťou pohonu je motorizácia e‑POWER. Tento systém pohonu sa skladá z batérie a hnacieho ústrojenstva integrovaného s benzínovým motorom 1,5 VC-T (avšak naladeným na výkon 158 koní a 250 Nm), generátorom energie, meničom a elektromotorom. Sila na kolesá pochádza iba z elektromotora, čo má za následok okamžitú, lineárnu odozvu na plyn. Verzia s pohonom predných kolies dosahuje celkový výkon 204 koní, z 0 na 100 km/h zrýchli za 8 sekúnd a v kombinovanej prevádzke spotrebuje priemerne 5,8 litra benzínu na 100 km. Variant s pohonom všetkých kolies e-4ORCE má výkon 213 koní, z 0 na 100 km/h zrýchli za 7 sekúnd a priemerne potrebuje 6,3 litra benzínu na 100 km jazdy.

Elektronický systém pohonu všetkých kolies má podľa Nissanu 10 000-krát rýchlejšiu odozvu krútiaceho momentu na zadných kolesách ako mechanický systém 4WD. Náklony vozidla sú minimalizované pridaním regeneratívneho brzdenia zadným motorom k obvyklému regeneratívnemu brzdeniu predným motorom, ktoré dnes využívajú typické elektrické a hybridné systémy. Okrem optimalizácie rozdelenia krútiaceho momentu vpredu a vzadu systém aplikuje nezávislé ovládanie bŕzd na každom zo štyroch kolies, aby maximalizoval silu v zákrute generovanú každým z nich.

Hybridný pohon e-POWER vo verzii s pohonom prednej nápravy je vo všetkých výbavách od základného mild-hybridu drahší presne o 5.000 eur. Za Nissan X-Trail e-POWER s pohonom všetkých kolies e-4ORCE je potrebné doplatiť ďalších 2.400 eur.

TEST Nissan Qashqai e-Power - Hybrid na všetko?

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4.3 / 5. Počet hodnotení 12

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokVeľký prehľad automobilových noviniek na rok 2023
Nasledujúci článokAni Mercedes, ani BMW, ale toto je elektromobil s najdlhším dojazdom v Európe