Domov Lifestyle Mansory urobilo z Urusu trojdverák, má vyše 900 koní

Mansory urobilo z Urusu trojdverák, má vyše 900 koní

Že SUV nemôžu byť ako kupé? Teda nie iba so skosenou strechou, ale aj bez dvojice zadných dverí? Mansory vás o tom presvedčí, že áno.

Ako správne charakterizovať toto auto? Je to veľmi ťažké. Agresívny bodykit, masívne kolesá, špecifické lakovanie, záplava luxusných materiálov, ktoré hraničia s vrcholov (ne)vkusu. Niekto takýmto úpravám holduje, iný ich obchádza širokým oblúkom. Keď sa však k tomu primieša extra zmes výkonu navyše, tak niektorí už aj pozabudnú na ten zovňajšok. Tieto charakteristické črty nesie väčšina vozidiel, ktoré vychádzajú z dielne Mansory. Najnovší počin nesie označenie Venatus Coupé Evo C. Aby sa však nezabudlo na to, čím sa nemecký úpravca preslávil, prináša jeden bonbónik navyše.

Na prvý pohľad isto viete, že ide o modifikovaný kus Lamborghini Urus. Ak sa však zapozeráte lepšie, uvidíte iba jeden pár dverí. Presne tak. Uvažujete správne. Nemecký úpravca spravil z päťdverového SUV-Coupé trojdverové. Úpravca teraz láka svojich verných fanúšikov a zákazníkov na limitovanú, 8-kusovú verziu tohto jednorožca.

Pokiaľ zvažujete kúpu takejto bizarnosti, tak sa netreba báť, že by išlo o nejakú fušerskú prácu. Premena bola oveľa komplexnejšia, ako by si niekto predstavoval. Sprvoti sa demontovali všetky dvere a následne sa posunul „béčkový“ stĺpik o 200 milimetrov dozadu. Presne o rovnaký rozmer boli natiahnuté predné, teda tie jedny dvere, ktoré ostali. Mansory svojich potenciálnych zákazníkov ubezpečuje v tom, že odstránenie zadných dverí nemá žiaden vplyv na bezpečnosť pasažierov na palube. Medzera, ktorá ostala po zadnej dvojici dverí, bola vyplnená novými časťami karosérie. Po vyplnení diery došiel rad na tradičný extrémny bodykit.

Nakoľko sa výrazne zmenil exteriér, rovnaké čary sa diali aj vnútri. Na predných sedadlách bol nanovo spravený mechanizmus sklápania, aby sa zlepšil prístup k zadným sedačkám, ako tomu pri všetkých kupé vozidlách býva. Individuálnosť interiéru však môže byť podľa zákazníkovho vkusu. Prezenčné auto opäť raz zachytáva ten najväčší gýč pod slnkom – tyrkysovú farbu všade.

Pod kapotou sa nachádza dvakrát preplňovaný 4-litrový osemvalec s maximálnym výkonom 671 kW a krútiacim momentom 1.100 Nm. Ide o nárast necelých 200 kW oproti sériovej podobe, ktorá má výkon 477 kW a krútiaci moment 850 Nm. Maximálna rýchlosť sa zastaví na hodnote 323 km/h a zrýchlenie z pokoja na 100 km/h Venatus pokorí za 2,9 sekundy.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 2.3 / 5. Počet hodnotení 3

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokHodíme výstražný trojuholník do koša? Toto ho môže nahradiť
Nasledujúci článokPozeráme sa na najdrahšiu Corvette všetkých čias?