V roku, v ktorom si pripomíname už 70. výročie vzniku celosvetovo známeho športiaku od Chevroletu, odhalila značka patriaca pod koncern General Motors v New Yorku prvú elektrifikovanú Corvette.
Výkon pochádza z 6,2-litrového LT2 Small Block vidlicového osemvalca, ktorý poskytuje 495 koní a krútiaci moment 637 Nm. Sila spaľovacieho motora sa prenáša na zadné kolesá. Predné kolesá roztáča elektromotor s výkonom 160 koní a krútiacim momentom 165 Nm prostredníctvom 1,9 kWh batérie umiestnenej medzi sedadlami. Celkovo Corvette E-Ray produkuje kombinovaný výkon 655 koní.
„Corvette musí vždy poskytnúť vzrušujúci zážitok z jazdy na cestách aj na tratiach a E-Ray ešte pritvrdí,“ hovorí Tadge Juechter, hlavný inžinier Corvette. „Elektrifikáciou Corvette sme dosiahli vyšší pocit kontroly nad autom za všetkých podmienok a neočakávanú mieru vyrovnanosti.“ Pohon všetkých kolies pomenovaný eAWD nie je permanentný. Predné kolesá sa zapoja do hry v prípade potreby vysokého výkonu alebo straty trakcie. Ide o klasický hybrid, batéria sa teda dobíja rekuperáciou pri brzdení alebo prácou spaľovacieho motora. Krátke vzdialenosti dokáže E-Ray prejsť aj v elektrickom, tzv. Stealth móde a to do rýchlosti 72 km/h.
Elektrina podporuje dynamiku
Pochopiteľne, E-Ray je najrýchlejšie akcelerujúcou sériovo vyrábanou Corvette v histórii. Chevrolet uvádza, že u 0 na 96 km/h zrýchli za 2,5 sekundy a disciplínu v šprinte na štvrť míle pokorí za 10,5 sekundy s rýchlosťou vo finiši 209 km/h.
Na prvý pohľad E-Ray zdieľa svoje účelné, široké proporcie karosérie s modelom Z06. Hybrid E-Ray je však vybavený širokými kolesami (20-palcové vpredu, 21-palcové vzadu), ktoré pomáhajú zvládať väčší prenos krútiaceho momentu na asfalt. Ľahké zliatinové kolesá majú päťlúčový hviezdicový dizajn, ktorý je exkluzívny pre E-Ray.
Corvette E-Ray sa začne predávať neskôr v tomto roku za cenu od 105 tisíc dolárov. Výroba bude prebiehať v závode GM Bowling Green Assembly v Kentucky.